Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Magura blokjes klemmen - Forum Wereldfietser

Magura blokjes klemmen

Vandaag heb ik de blokjes van mijn Magura HS33 vervangen.
Zoals in de omschrijving heb ik het TPA schroefje op de remgreep eerst helemaal naar de beginstand terug gedraaid. Nieuwe blokjes erin, een keertje de rode proberen.
Toen ik de achterrem weer terug had geplaatst bleken beide blokjes strak tegen de velg aangeklemd. Als ik aan het TPA schroefje draai komen ze alleen maar strakker tegen de velg. De blokjes blokkeren het wiel volledig. Voor geen probleem.
Enig idee wat hier aan de hand kan zijn? Als ik de versleten blokjes weer terug plaats kan ik weer fietsen maar er moeten toch echt eens nieuwe op...
Eerste gedacht : waren de oude remblokjes nieuw toen je de remmen -liet- monteren?
Tweede gedacht : sindsdien een bredere velg geplaatst?
Bedankt voor de reactie. Ik begrijp wat je bedoelt, geen idee of vorige blokjes nieuw waren. de velgen zijn in ieder geval niet breder geworden.
Ik denk dat er niks anders opzit dan opnieuw afstellen. Is volgens mij al redelijk gelukt, maar was wel wat prutswerk.
Nogmaals dank.