Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Rogelli: Goede fietsbroek? - Forum Wereldfietser

Rogelli: Goede fietsbroek?

Hallo iedereen,

Ik zag hier in een fietsenzaak Rogelli fiets-overbroeken (korte broek) met een zeem hangen, voor 22 euro. Ik durf niet met zekerheid te zeggen, of de broeken ook afgeprijsd waren. Maar nou heb ik ook veel duurdere broeken gezien voor 50, en 70 euro. En toch stond er 'Made in Europe' op een kaartje.

Wat betreft die prijzen van 50, en 70 euro: Natuurlijk kwaliteit betaal je. Maar... ook de naam.

M'n vraag: Heeft er iemand ervaring met Rogelli-fietsbroeken?

M'n doel is dit voorjaar, of zomer een fietsvakantie naar, en door Frankrijk.

gewoon uitproberen! trainen moet je toch of fiets jij echt alleen maar op vakantie? groetjes carolien :D [/img]

Ik fiets al jarenlang in een fietsbroek van de Lidl, merk onbekend. Maar zit lekker en fietst prima. Broek was nog geen 10 euro.... dus die 70 zou ik nooit betalen!

Groet,
Freek

Net als Freek fiets ik in broeken (en ook shirts) van Lidl & ALDI en ben echt tevreden en niet van plan 50 0f 60 euro voor een fietsbroek te betalen.

In het verleden heb ik ook een Rogelli versleten, prima broek met goede zeem! Ik gebruik nu nog zweethemdjes van dit merk, dragen prettiger dan AGU, ooit in de aanbieding bij Halfords aangeschaft. Ook heb ik nog een oude, vrijwel versleten collant (lange broek met "bretels", zonder zeem) van Rogelli, jaren geleden in de opruiming voor 40 gulden bij een lokale fietswinkel gekocht.
Daar heb ik een paar maanden geleden een vervanger voor aangeschaft van het fancy merk Alpigni, voor 10 Euro bij de Kruidvat 8)
En wat denk je.... zit dat minder goed of warm dan een van een "echt merk" van 80 Euro...??? :wink:

Ik sluit me helemaal bij voorgenoemde reacties aan. Fietskleding van de Aldi bevalt mij ook goed, maar mijn vriendin denkt daar anders over. De 'zemen' bijvoorbeeld; die zitten bij haar echt niet comfortabel. Misschien heeft dit met de verschillende pasvormen of maten voor mannen en vrouwen te maken, ik weet het niet. Over Rogelli weet ik dat mijn broer ooit een fietsbroek met zeem van dat merk heeft gehad en een roze bidon. :lol: Nooit klachten over gehoord.

Dat goedkope fietskleding per definitie slecht is, vind ik onzin. Dit verschilt gewoon per persoon. En als je er wel tevreden mee bent, dan is dat financieel gezien toch mooi meegenomen!? :wink:

Ik weet het niet voor mannen is het toch anders als voor vrouwen. Volgens mij luistert het toch wat nauwer voor ons, maar misschien is het persoonlijk.
Ik kies als wielrenster zijnde niet echt fietskleding uit, ik rij in wat de club mij biedt. En haal optijd een nieuwe broek, want een ouwe broek is toch een probleem.