Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Schwalbe website: geen onderscheid vouw- en draadband - Forum Wereldfietser

Schwalbe website: geen onderscheid vouw- en draadband

Op de geheel vernieuwde website van Schwalbe, een grote vooruitgang!, wordt nergens meer vermeld of het om vouw- dan wel draadbanden gaat. Wat kan daarvan de reden zijn? Of zijn ze het gewoon vergeten? :? Ik heb dit ook bij Schwalbe marketing gemeld, maar geen respons ontvangen.
Ik weet in ieder geval dat er ook in 2014 weer vouw- en draadbanden zijn.
De laatste zijn goedkoper, hebben een andere rubbercompound en leklaag. Dus ook in 2014 is nog zeker verschil tussen een vouw- en draadband.
Goed om nog even het geheugen op te frissen, Eric.
sjefke schreef:Op de geheel vernieuwde website van Schwalbe, ... ... wordt nergens meer vermeld of het om vouw- dan wel draadbanden gaat....
Ik zag het, jammer, want belangrijke info inderdaad. Op de site de catalogus bekijken, daar staat het nog wel (iig bij de Marathon Mondial lijnen zag ik het daar staan in de tabelhoofden --> http://www.schwalbe.com/de/katalogeflyer.html).

En een goede leverancier/detailhandel kan die info ook wel geven,
Ik kreeg vandaag van herr Zahn het volgende bericht:
"Danke für das Feedback.
Faltreifen/Drahtreifen bauen wir natürlich auch noch wieder ein."

Ik neem even aan dat dat betekent dat men het onderscheid tussen vouw- en draadband nog op de website zal aanbrengen. :?: Misschien toch gewoon vergeten in alle drukte voor Eurobike.
Inmiddels is de website bijgewerkt met het onderscheid tussen draad- en vouwbanden. Duidelijk geïmproviseerd, maar wel duidelijk.
Banden in een doosje is toch voor iedereen een stuk handiger.