Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Snellader icm verloopstekker - Forum Wereldfietser

Snellader icm verloopstekker

Een vraagje voor de vonkentrekkers onder ons: ik heb een snellader, een ouwetje, en die had ik op vakantie mee naar Engeland. In combinatie met een verloopstekker wilde ik die gebruiken om wat batterijen op te laden. Maar: de batterijen werdenniet vol, ook al gaf de lader aan dat ze vol waren. Ook na een nacht doorladen deed het veel te weinig.

Nu vertrouw ik mijn lader sowieso niet, en wil ik een ander (en ik had zat batterijen opgeladen bij me), maar heeft dit nog te maken met de verloopstekker? Duurt het langer met 110V, hoe zit dat ook weer?
Als ik me goed kan herinneren is het voltage in de UK gelijk aan dat van ons. Als je verloopstekker goed contact maakt, dan vrees ik inderdaad dat de lader niet goed is. Is ie wel geschikt voor de moderne NiMH-batterijen?
Hm, ik dacht dat het 110 V was, maar kan zijn dat ik me vergis hoor. Ik ben niet vaak in de buurt van een stopcontact te vinden geweest. Het kán zijn dat-ie NiMh niet aankan, maar dat staat er niet op. Ik ga me wel oriënteren op een nieuwe...
240V in het VK. Dus de lader of de accu's lijkt in dit geval het probleem. Mijn iPhone laadde in 4 uur op van 0% naar 100%.
Travelmaster schreef:ik heb een snellader, een ouwetje
Ook 20 jaar geleden maakten fabrikanten al apparatuur die alles tussen 100 en 250 V 50 of 60 Hz slikte. Dat is voor het fabriceren van wereldwijd verkrijgbare prullaria als trafootjes namelijk erg fijn.
Dat de oude (wat is oud?) lader niet voor NiMH bedoeld is kan best, maar dat er dan helemaal niks in de accu's terechtkomt lijkt me merkwaardig.
Werd het ding wel een beetje warm; ik bedoel was er wel contact?
Wat staat er achterop de later en adapter.d. ?
Heb je een typenummer?
Leon

Interessant plaatje van netspanningen wereldwijd:
http://commons.wikimedia.org/wiki/File: ... uenzen.svg
Dan vermoed ik de lader, de batterijen zijn nagenoeg nieuw en worden wel opgeladen in een andere lader thuis.

Er was zeker spanning: het laadlampje brandde eerst rood, daarna groen (indicatie voor vol). Het betreft een Hähnel PowerStation TC (TrickleCharge?) Smart, model 1000 505.5. Input 230 ~ 50 Hz 5W, output 2.8V 600mA.

Hij zal een jaar of 10 oud zijn?
De Maha Powerex MH-C9000 is een hele goede lader (en via de link relatief goedkoop).
Die ziet er niet verkeerd uit, maar zou je zoiets mee op reis nemen? Hij is vrij fors, en ik ben erachter dat als ik in totaal 12 Eneloops meeneem, van 2000 mAh, ik voldoende sap heb voor 3 weken... dat blijft toch een overweging. Maar voor thuis is het een prima ding, denk ik!
Robertjan schreef:De Maha Powerex MH-C9000 is een hele goede lader (en via de link relatief goedkoop).
heb hier hele goede ervaringen mee, maar is wel een lader voor thuis en voor niet onderweg lijkt mij :lol:
Travelmaster schreef:Dan vermoed ik de lader, de batterijen zijn nagenoeg nieuw en worden wel opgeladen in een andere lader thuis.

Er was zeker spanning: het laadlampje brandde eerst rood, daarna groen (indicatie voor vol). Het betreft een Hähnel PowerStation TC (TrickleCharge?) Smart, model 1000 505.5. Input 230 ~ 50 Hz 5W, output 2.8V 600mA.

Hij zal een jaar of 10 oud zijn?
Ik vermoed dat het ding gewoon stuk is. Het is me met meerdere laders overkomen dat ze stomweg na een paar jaar stuk gaan.
Leon