Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Jetboil falen - Forum Wereldfietser

Jetboil falen

Ik was altijd een groot fan van de Jetboil. Een systeem van een brander op gas met daarop een geisoleerde beker. De combinatie maakte het mogelijk dat je in twee minuten twee bekers kokend water kon maken. Met een hulpstukje koken we er er ook op.

Omdat ik zo tevreden was heb ik afgelopen jaar heb een nieuwe Jetboil Sol gekocht.
Afgelopen vakantie begon het systeem te haperen. Bij nadere inspectie bleek het buisje (5 mm lang, 1 mm doorsnee) dat de verbinding vormt tussen gasbusje en brander eruit gevallen te zijn. Niet opgemerkt want zoiets verwacht je niet, anders had ik hem wel weer erin kunnen duwen.
Een geval van garantie dacht ik want het is tenslotte een apparaat van meer dan 100 euro. Ik stuurde het ding op (6,25 euro) naar de winkel (Yak Sports). Deze stuurt het door naar de importeur en daar kwam dit gezamelijke antwoord uit:

Zojuist met de importeur van Jetboil contact gehad. De brander is bekeken en het loslaten van het pinnetje komt door het te vast draaien op de gastank, waardoor de pin te strak in de cartouche komt te ziiten. Dit is helaas geen garantie vanuit Jetboil. Dit betekend dat de onderkant van de brander vervangen dient te worden. De prijsopgave volgt in de loop van volgende week, daar dit geen standaard product is. Het is erg druk bij hen met reparaties dus houdt rekening met een langere verwerkingstijd.

Een antwoord waar ik niet zo blij mee ben aangezien ik hem altijd op dezelfde manier erop draai en niet weet hoe ik het anders zou moeten doen. In mijn ogen is het gewoon een materiaalfout.
Aangezien ik hier altijd aangaf dat ik zo tevreden ben over de Jetboil wil ik nu even aangeven dat ik niet meer zo tevreden ben. En andere Jetboil gebruikers wil ik aanraden om te controleren of dit onderdeel goed bij je brander zit.
Zelf ben ik even genezen en stap maar weer terug op mijn onverwoestbare campinggaz brandertje in afwachting op de reparatiekosten. Ook hun laatste zin geeft me weinig vertrouwen want er zijn niet voor niets veel reparaties.
Yak biedt nog wel aan een nieuwe voor de helft van het geld te leveren. Maar dat is weer 60 euro voor mogelijk hetzelfde probleem.
Het was HansvanderVeeke die meldde dat Technolyt over Jetboil schreef:"Het is erg druk bij hen met reparaties dus houdt rekening met een langere verwerkingstijd."
:lol: :lol: :lol:
Eerlijk gezegd is dit een wel erg bot antwoord. Een goede constructie maakt zoiets namelijk onmogelijk. Kortom, het is ook een voorbeeld van slechte service.
Wim
Allereerst heb jij er niets mee te maken wat de importeur zegt; de winkel heeft jou het apparaat verkocht en is jouw aanspreekpunt. Zij mogen zelf weer in de slag met de importeur (en die op zijn beurt met de fabrikant).

Ten tweede kun je aanvechten dat het hier om foutief gebruik gaat, ik zou dat zeker doen. Als je dat aannemelijk weet te maken, heb je recht op genoegdoening.

Ik zou het er niet bij laten zitten.

.tsooJ
Alien schreef:Ik zou het er niet bij laten zitten.
+1

Het knulligste is nog dat ze jou de schuld in de schoenen schuiven 8)
Het was HansvanderVeeke die meldde dat Technolyt over Jetboil schreef:"Dit betekend dat de.............."
Ze doen daar nog wel meer fout!
Michael W schreef:
Alien schreef:Ik zou het er niet bij laten zitten.
+1

Het knulligste is nog dat ze jou de schuld in de schoenen schuiven 8)
Klopt. Ik heb dan ook een mail gestuurd in iets minder hardere bewoording dan ik zou wensen (snijd nooit door wat je ook kunt losknopen). Deze heeft Yak doorgestuurd naar de importeur en daar kwam dit antwoord op

Dat ik het druk heb heeft met de vakanties van collega’s te maken en dat ik niet alleen Jetboil behandel maar nog veel meer artikelen.
Maar ga er begin volgende week mee aan de gaan en zal kijken of we deze meneer weer enthousiast kunnen maken voor Jetboil.

Een probleem bij dit soort dingen is dat het veel negatieve energie kost en dat het ook weer niet groot genoeg is om een rechtszaak van te maken. Het enige wat ik kan doen is zorgen dat anderen niet in de valkuil stappen en daar levert het forum een bijdrage aan.
Na een paar matig ervaring met Nederlands importeurs en buitensport winkels neem ik tegenwoordig rechtstreeks contact op met dit soort grote merken.

Over het algemeen heb ik hier beter ervaringen mee, soms net zo matig, vaak veel beter......
HansvanderVeeke schreef:Dat ik het druk heb heeft met de vakanties van collega’s te maken en dat ik niet alleen Jetboil behandel maar nog veel meer artikelen.
Maar ga er begin volgende week mee aan de gaan en zal kijken of we deze meneer weer enthousiast kunnen maken voor Jetboil.
Mooi dat je een netjes antwoord hebt gekregen, dat is alvast weer een punt voor Jetboil en co. Nu de rest nog, na zo lang reclame voor de stove gemaakt te hebben voor een grote club Wereldfietsers en andere meelezers..
Shane schreef:Na een paar matig ervaring met Nederlands importeurs en buitensport winkels neem ik tegenwoordig rechtstreeks contact op met dit soort grote merken.
Goede tip. Ga ik zeker doen.
Heel vervelend maar dat is het gezeur om garantie. Is het een geval dat zelden voorkomt zijn ze coulant. Maar owee als het werkelijk een zwak punt in de constructie is. Dan gaat het ze geld kosten en daar hebben bepaalde lieden in de top van dat bedrijf een hekel aan. Ze gooien voorlopig de kop in de wind en je mag het uitzoeken. Ze wachten even af, maken de balans op wat het zou gaan kosten om iedereen tevreden te houden.
Er is een ontwikkeling.

De importeur heeft hem kunnen repareren (of het nu onder coulance is of niet) en biedt aan hem zonder kosten te retourneren. Wat dat betreft ben ik blij dat ik hem weer gemaakt terug krijg. Dus hulde voor de winkel (Yak sports) die toch even heeft ´doorgezeurd' bij de importeur en hulde voor de importeur die hem toch kosteloos gemaakt heeft.

Mijn persoonlijke vermoeden is dat de publicatie hier toch meegeholpen heeft hieraan. Ik heb begrepen dat de importeur ook fietser is en hier mee leest. En ik vraag me af of er ook iets gebeurd was als ik het hier niet had gemeld.

Anyway, ik kan tijdens de volgende (Achterhoek) tocht gewoon weer koffie en thee maken met mijn Jetboil. 8)

Overigens had ik de tip van Shane ook nog uitgevoerd. Ik heb een mail gestuurd naar de customer service van Jetboil. Daar heb ik (nog) geen reactie van mogen ontvangen.