Additionally, paste this code immediately after the opening tag: gazelle cayo / medeo trekking? - Forum Wereldfietser

gazelle cayo / medeo trekking?

deze zomer wil ik met vrienden naar et uiterste zuidelijke puntje van spanje (gibraltar) fietsen. dit is een tocht van ongeveer 2500 km. ik heb echter op dit moment geen fiets, aangezien mijn ooit zo mooie hybride zo ver afgeragd is dat hij niet meer het repareren waard is. vandaar dat ik nu op zoek ben naar een nieuwe fiets.
mijn eisen:
- niet te duur
- geschikt voor het soort terrein waar je in frankrijk en spanje mee te maken krijgt (ik zal de ergste berger ontwijken, een klimmetje hier en daar valt echter uiteraard niet te vermijden. ik was niet van plan om over slecht begaanbare wegen te rijden)
- eventueel een volgende vakantie die wellicht verder voert ook nog geschikt

mijn keuze viel al vrij snel op een hybride van gazelle, ik twijfel nog tussen 2 modellen:

de gazelle cayo
en
de gazelle medio trekking

beide fietsen zijn niet al te belachelijk duur geprijsd, en zien er zo op het eerste oog duurzaam uit. maar, heeft iemand wellicht een deskundige mening over 1 of beide fietsen, of er positieve danwel negatieve ervaringen mee gehad? en zou de fiets geschikt zijn voor de tocht die ik wil ondernemen?
bvd

Als je naar Gibraltar gaat vergeet dan niet naar Tarifa, het meest zuidelijke puntje van Spanje, te gaan ;-)

De Gazelle Medeo is de standaardfiets van Cycletours. Daar is een aantal forumbezoekers hier wel enthousiast over.

haaj, Ikzelf ben naar Santiago gefietst en een rondje Oost Europa op de Medeo. Geen problemen mee gehad en nog steeds prima fietsje. Toch zijn er nog massa's andere mogelijkheden, zelfs in die prijscategorie. Hierover is op dit forum reeds genoeg gelald!!
succes met je keuze en veel plezier tijdens jullie trip!!