Additionally, paste this code immediately after the opening tag: vraag over fietsen in Vietnam - Forum Wereldfietser

vraag over fietsen in Vietnam

Mijn vriendin en ik willen in de periode juli/augustus 2005 in Vietnam gaan fietsen (we zitten aan de schoolvakantie gebonden). Nu lees ik in de verschillende vragen/verhalen over fietsen in Vietnam dat veel mensen in het najaar/winter/voorjaar gaan. Wie kan mij wat vertellen over de weersomstandigheden in de periode juli/augustus in Viëtnam.

Verder zou ik graag willen weten hoe wij voor niet al te veel geld richting Vietnam kunnen vliegen? Wat zijn jullie ervaringen, tips?
Wij waren twee jaar gelden in Vietnam. (onze laatste niet-fietsvakantie) Ook gebonden aan schoolvakanties dus in juli/augustus. Het was er aardig warm maar er waren geen moessons.

Wij vonden Vietnam wel érg druk qua verkeer. We hebben een paar keer een brommer gehuurd en vreesde vele malen voor ons leven. Maar ik hoor het graag als jullie een andere ervaring hebben.

Succes bij de voorbereiding!

Blanche

Volgens de Lonely Planet heb je in het zuiden de meeste kans op regen van mei tot november en zijn juni, juli en augustus de natste maanden. In het noorden is koel en nat van november to april en heet (> 30 ) van mei tot oktober. Ik heb in mei rond Hanoi gefietst en het heeft inderdaad een paar dagen geregend.

Ik heb gevlogen met Malysian en dat is me prima bevallen, niet de goedkoopste.

In het dal van de Rode rivier was het inderdaad druk, maar eenmaal in de bergen was er weinig verkeer. Een deel van de route was afgesloten voor het verkeer, misschien was dit de oorzaak.

Het is me wel goed bevallen, er waren voldoende goedkope hotels langs de route. Neem voldoende cash mee, ik ben alleen een pin automaat in Hanoi tegengekomen.

succes

In 1996 heb ik in augustus in Noord-Vietnam gefietst. Het heeft toen veel geregend. Op sommige wegen moest ik tot boven mijn knieen door het water waden. Er waren zelfs wegen die helemaal afgesloten waren. Daar moest je met een boot overvaren. Hanoi stond toen ook onder water.

Dit was voor mij een reden om bij de planning van toekomstige vakanties wat meer rekening met de klimaattabellen te houden.

Sander