Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietskaart Laos voor Garmin GPS - Forum Wereldfietser

Fietskaart Laos voor Garmin GPS

Weet iemand of er een free-download bestaat voor een fietskaart van Laos, die bruikbaar is in een Garmin GPS?
En....ook niet onbelangrijk. Is er überhaupt te fietsen met een GPS in Laos? Via niet bevestigde berichten hoor ik nl. ook dat het GPS bereik in Thailand en Laos te wensen over laat.

Bedankt voor het meedenken.
Gerard Hazebroek schreef: 1) Weet iemand of er een free-download bestaat voor een fietskaart van Laos, die bruikbaar is in een Garmin GPS?

2) En....ook niet onbelangrijk. Is er überhaupt te fietsen met een GPS in Laos?

3)Via niet bevestigde berichten hoor ik nl. ook dat het GPS bereik in Thailand en Laos te wensen over laat.

Bedankt voor het meedenken.
1) http://garmin.openstreetmap.nl
2) geen idee, kijk maar even op openstreetmap.org of er wel genoeg wegen op die kaart staan
3) GPS bereik is overal wereldwijd, tenzij je binnen zit of in een dicht bebouwde/beboste omgeving
Ja via open street ma's kun je een kaart van Laos en Thailand downloaden.

Staan daar dan veel wegen op? Nee, maar er liggen niet zo heel veel wegen. In Thailand had ik overal goed gps ontvangst. In Laos vermoedelijk dat dat niet zoveel anders zal zijn. Die satellieten blijven echt wel door boven in de licht hangen.
Gerard Hazebroek schreef: 1) Weet iemand of er een free-download bestaat voor een fietskaart van Laos, die bruikbaar is in een Garmin GPS?

2) En....ook niet onbelangrijk. Is er überhaupt te fietsen met een GPS in Laos?

3)Via niet bevestigde berichten hoor ik nl. ook dat het GPS bereik in Thailand en Laos te wensen over laat.

Bedankt voor het meedenken.
De tovenaar schreef: 1) http://garmin.openstreetmap.nl
2) geen idee, kijk maar even op openstreetmap.org of er wel genoeg wegen op die kaart staan
3) GPS bereik is overal wereldwijd, tenzij je binnen zit of in een dicht bebouwde/beboste omgeving
1, 2 en 3 doen het allemaal in Laos.
Ik ken iemand die daar met GPS heeft gefietst. Haar GPS voor Thailand beviel heel goed (hij was goed in bijv. de kleinere wegen). Die voor Laos was minder goed. Maar dat gaf niet, want er zijn daar heel weinig wegen. Alleen voor de hoogtemeters was hij wel erg fijn. Al was het maar omdat je dan extra trots op je prestaties kunt zijn.
Vorige maand heb ik in Thailand gebruik gemaakt van de openstreetmap kaarten. Het gedeelte waarin ik geinteresseerd was had op de gps flink meer weggetjes staan dan op de papieren kaarten die ik heb. Op de meeste kaarten die ik gezien heb is dat gebied bijna een blinde vlek terwijl er heel wat (kleinere) weggetjes lopen. Met de gps had je voldoende info om een alternatieve route te nemen buiten de hoofdwegen.
Nou had ik geen ervaring met gps en net een gebruikte gekocht om eens te proberen maar is zeker een goede aanvulling op de gewone kaart.

Ontvangst was overigens goed.
Gebruikte gps: 450T