door
Ram6 » wo 07 aug, 2013 23:53
Vorig jaar heb ik een gedeelte van de route van Paul Benjaminse gereden. Ik vond deze route zeer mooi, vooral de streek Le Crete tussen Sienna en Chiusi. De routebeschrijving en de kaartjes werkten gemakkelijk.
In Florence heb ik gekampeerd op de bekende camping Michelangelo. Prima camping met uitzicht op de stad. Even de heuvel af en je zit binnen 5 minuten in de stad! Niet erg veel en geweldige plekken voor kleine tentjes.
In Sienna heb ik 2 dagen gestaan op camping Colleverde. Een fraaie camping met veel groen en prima faciliteiten. Minuutje of 10 en je bent in het centrum, terug is even pittig klimmen. 2 buslijnen naar het centrum stoppen bij de camping! Echt een aanrader.
In Rome heb ik 3 dagen gekampeerd op Camping Roma op de Via Aurelia. Niet echt mijn stijl, een groot gedeelte van het terrein heeft stacaravans voor jongeren, maar het was er best uit te houden; het is erg groot, dus er is weinig overlast. Zeer luxe faciliteiten; alles is voorhanden! Het is een paar kilometer ten westen van Vaticaanstad, dus het kost een minuut of 20 fietsen over een drukke weg om in het centrum te komen.
Met de route van Benjaminse komt het aantal kilometers van Pisa naar Rome op ongeveer 470km. Exclusief boodschappen doen, camping zoeken en andere tripjes. Ik heb natuurlijk geen idee van het aantal kilometers dat jullie kunnen/willen rijden. Aangezien het de eerste keer is, ligt het voor de hand om niet te hard van stapel te lopen. Schatting: tussen de 7 en 10 dagen? Maar vergeet niet om overal goed rond te kijken, want oh wat is het mooi daar!
Veel plezier.