Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Maastricht Basel stukje overslaan - Forum Wereldfietser

Maastricht Basel stukje overslaan

Ik fiets op ma 12 augustus met dochter (12 jaar zeer sportief) vanaf helmond naar Opa en oma in basel. Terugreis reeds geboekt, we willen zaterdag de 17e al niet teveel km's meer maken omdat we nog wat tijd in Basel willen doorbrengen.
Deel1 benjaminse is gekocht maar moet nog bestudeerd worden.

Graag tips, waar en hoe we wat zouden kunnen smokkelen middels een treinreis.
Ik weet niet hoe het met treinen e.d. zit, maar als ik een dag te kort kwam, dan weet ik wel welk deel ik zou overslaan. Het minst interessante deel van de route heet Lotharingen en dat begint net over de Luxemburgs-Franse grens.
Stationnetje zoeken nabij Metz en dan doorreizen naar Sarrebourg. In de buurt van Sarrebourg ligt Rhodes, met een leuke camping en dat is een prima plek om de route te hervatten. Na een km of 30 wacht de col du donon, een echte berg. En dan begint de Elzas en dat is wèl leuk.
Ik vond de route nergens echt saai of lelijk maar het stuk onder de Luxemburgse grens tot Sarrebourg was inderdaad wel het minste gedeelte. En de afstanden tussen slaapplekken en winkels zijn daar groot. Tijdens een andere (zelf uitgezette) tocht heb ik in die streek een aantal kilometers achter een bakkerswagen aangesprint zodat ik eindelijk weer eens wat te eten kon kopen.

Je kunt natuurlijk ook naar Maastricht of omgeving Kelmis (België) treinen, maar misschien wil je juist graag vanaf huis vertrekken?