Additionally, paste this code immediately after the opening tag: beste route naar barcelona? - Forum Wereldfietser

beste route naar barcelona?

deze vraag heb ik in een ander onderwerp ook al gesteld, maar aangezien het voor mij erg belangrijk is om een duidelijk antwoord te krijgen, stel ik hem hier nogmaals:
wat is de mooiste route naar barcelona door frankrijk, met de meeste campings, en de minste bergen? uiteraard zal er niet 1 perfecte route zijn, maar elke tip is welkom

Tja, beste routes bestaan natuurlijk niet. Wat vind je mooi? Ik vind bergen mooi, jij kennelijk niet. Ben je natuurliefhebber? Hecht je eraan af en toe een mooie stad te bezoeken? Wil je graag een beschreven route of zoek je liever je eigen weg op de kaart?

Als je natuurliefhebber bent en van beschreven routes houdt is de Groene Route naar de Middellandse Zee wellicht iets voor je, met de westelijke tak naar Narbonne. Van daaruit is eenvoudig een route te plannen die aansluit op de beschreven route van Benjaminse die je met een relatief lage en rustige pas over de Pyreneeën naar Barcelone brengt.

Als je echt niet van bergen houdt is het verstandig ten zuiden van de Ardennen, bijvoorbeeld in Luxemburg, te beginnen.

Lisette

nou, het idee was eigenlijk juist om thuis (tilburg) te beginnen, en in anderhalve maand naar gibraltar te rijden. de route vanaf barcelona tot gibraltar is vrij rechttoe-rechtaan, maar we twijfelen nog over de route daarvoor. een ideale route zou voor mij bestaan uit veel natuur, wel wat heuvels, voldoende campings en plaatsen om proviand in te slaan, maar niet al te toeristisch. eigenlijk is de groene route vrij geschikt, maar er zijn 2 bezwaren voor mij:
- bijna meteen in het begin al moeten we de ardennen over, waar we dan misschien nog niet klaar voor zijn
- we hadden gedacht zo tussen de 70 en 100 kilometer per dag te rijden. nu las ik hier verhalen van mensen die vertelden dat ze over de groene route ongeveer een maand hebben gedaan. dit zou betekenen dat we nog 2 weken over hebben om half spanje door te fietsen...beetje krap.

wat is jullie mening over deze 2 beweringen?

Als je een beetje doorrijdt, kun je in 3 weken in Barcelona zitten. En van Barcelona naar Gibraltar is prima te doen in 3 weken. Kortom, anderhalve maand kan wel, mits je onderweg niet al te veel pech hebt en/of teveel rustdagen houdt.

Beginnen in de Ardennen heeft mij nauwelijks ooit problemen opgeleverd. Maar de vraag is ook hoe je basisconditie is. En die vraag kun je zelf het beste beantwoorden.

Groet,
Freek

Er is een route van Paul Benjaminse: onbegrensd fietsen naar Barcelona. Paul heeft een stand op de Fietsvakantiebeurs, 29 en 30 januari in de Amsterdam Rai.
Bram_berkien schreef:deze vraag heb ik in een ander onderwerp ook al gesteld, maar aangezien het voor mij erg belangrijk is om een duidelijk antwoord te krijgen, stel ik hem hier nogmaals:
wat is de mooiste route naar barcelona door frankrijk, met de meeste campings, en de minste bergen? uiteraard zal er niet 1 perfecte route zijn, maar elke tip is welkom
Het routeboekje 'Onbegrensd Fietsen naar Barcelona' geeft meerdere alternatieve routes naar Barcelona (zwaar en minder zwaar). Wij hebben deze route enkele jaren geleden vanaf Cluny gefietst en waren in ruim 2 weken in Barcelona. Prachtige route, met voldoende campingfaciliteiten.

oef, 2 weken, das heel aangenaam :) sja, over conditie.....mijn eigen conditie wordt hard aangewerkt, dwz dagelijks trainen. ik twijfel echter aan de condities van mijn reisgenoten. zoals de zaken er nu voor staan zijn we met 4 mensen...is dat eigenlijk niet te veel? meer mensen kan leiden tot meer onenigheid, lijkt me. ik ben alleen gewend om te fietsen in gezinsverband, waar toch duidelijk de hiërarchie eventuele conflicten in de kiem smoort. is fietsen met zn 2-en ideaal?

Ik heb vrijwel onvoorbereid de groene route door de Ardennen gefietst, een aantal jaren geleden. Dat was wel pittig, maar het een rustig tempo en een geduldige fietsmaat ging het wel. De Ardennen zijn inderdaad het zwaarste deel van de route.

Van Delft naar Narbonne volgens de groene route is ongeveer 2000 km, inclusief boodschappenritjes etc. De route van Benjaminse is denk ik wel wat directer en korter dan de groene route, afhankelijk van de variant die je kiest.

Over het ideale gezelschap durf ik niet goed te oordelen. Spreek anders van tevoren af dat opsplitsen geen halszaak mag worden, geen 'nederlaag' is. En proeffietsen helpt voor zowel de conditie als ook om uit te vinden of je met elkaar over één berg kunt (of door één dal).

Lisette

ja, sterker nog, we zijn van plan om in de meivakantie als voorbereiding een lang weekend naar en in de ardennen te gaan fietsen. maar mag ik vragen hoe lang je destijds over de groene route hebt gedaan?

Een maand, maar dat was meer omdat we voorzichtigheidshalve ruim gepland hadden en een treinreis terug hadden geboekt. Het was immers mijn eerste fietsreis.

Het had ook best in 3 en een halve week gekund. In het zuiden was het wel relaxed om korte dagafstanden te fietsen, want dan kun je voor de middaghitte stoppen. Siesta houden en daarna doorfietsen kan ook als je wat grotere dagafstanden wilt doen. Maar anderhalve maand naar Gibraltar is wel doortrappen. Ik zou dan toch serieus onderzoeken of de Benjaminse-route wat korter is. Die is vast net zo mooi.

Lisette

Hoi,

Wij hebben er ook iets van ruim 3 weken over gedaan. Een eigen route uitgestippeld, maar wel door de Alpen... onder andere hebben we de
Col de Telegraph, Galibier en de Mont Ventoux erbij genomen.
Zwaar, maar wel heel erg mooi!
We hebben iets van ruim 2100 km gefietst toen en de laatste week hebben we rustig aan gedaan.
Maar juist die heuvels in de Ardennen zijn best pittig... Ach het kan soms zwaar zijn en pijn doen, maar als je eenmaal boven bent en dan weer 30 km naar beneden suist, ben je alles weer vergeten. Ben je beretrots en geniet je volop..
Succes!

El & El