Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Corsica & brandstof ivm benzinebrander - Forum Wereldfietser

Corsica & brandstof ivm benzinebrander

Is er iemand die weet of wasbenzine of vergelijkbaar, makkelijk verkrijgbaar is op Corsica? Dit voor de benzinebrander om te koken.
Benzine zullen we wel hebben, denk ik?
In buitensportzaken in de steden zul je wel Colemanfuel kunnen krijgen. Verder heb ik tot nog toe (dwz 2011 voor het laatst) in Frankrijk autobenzine geprefereerd boven de diverse koolwaterstofmengsels in de winkeltjes waar de brander van gaat hoesten en proesten.
Leon
Wat voor brander heb je? Benzine is overal het makkelijkst verkrijgbaar. Gewoon onderweg even tanken.
In Frankrijk en waarschijnlijk dus ook op Corsica is in alle grotere supermarkten en bouwmarkten wel een schap te vinden met alle mogelijke oplosmiddelen en brandstoffen in plastic literflessen. Als je precies weet wat je nodig hebt, staat het er vast wel tussen. Gewone benzine verkopen ze ook bij de grotere supermarkten, maar dan buiten, bij het tankstation.
Da's ook een handige site....deze vaktaal was tenslotte "vroeger" niet in mijn talenpakket op genomen.
Bedankt!

Mocht iemand weten of er in Ajaccio een buitensportzaak zit, hoor ik het graag.
Zal zelf ook nog wat verder "surfen"
As* schreef:Mocht iemand weten of er in Ajaccio een buitensportzaak zit, hoor ik het graag.
ja, een hele flinke decathlon op 8 km ten noorden van het vliegveld.
Decathlon heeft meerdere grote vestigingen op Corsica. Ook in kleinere plaatsen.

En Wimmo heeft gelijk: in supermarkten is meestal ook een schap voor allerlei soorten brandstof. Campingaz tankjes bijvoorbeeld zijn in vrijwel elke grote winkel te krijgen.
Blijkbaar zijn de regels voor licht ontvlambaar en ontplofbaar spul in Frankrijk wat soepeler.
Elstar schreef:En Wimmo heeft gelijk: in supermarkten is meestal ook een schap voor allerlei soorten brandstof.
Dat is inderdaad zo, maar ik heb in het verleden te vaak zeer slecht brandend spul gehad om dat nog eens te proberen.
Bij de Decathlon staat vast Colemanfuel in het rek.
Verder heb je natuurlijk zat zulke bersportwinkeltjes, maar ja, ben je even bezig met zoeken en je weet het niet....
Leon
Als je eigenlijk zoals vaak een multifuel brander hebt is petroleum ook een goede brandstof. Als het echt benzine moet zijn en je wilt die ongezonde autobenzine niet, dan kun je bij een bedrijf voor tuinmachines ook schonere benzine voor heggescharen en motormaaiers kopen.
Wim
Wim bedoelt waarschijnlijk Aspen 4, verkrijgbaar in de BLAUWE verpakkingen. Dat is een synthetische benzine die Euro 95 kan vervangen, een stuk schoner is en bovendien jarenlang houdbaar. Voor productinfo: http://www.aspen-benelux.nl/nl-nl/producten/aspen4.aspx
Aspen 2, in de RODE verpakkingen, is bedoeld voor tweetaktmotoren en is een mengsmering. Dat is volgens mij niet zo best voor je multifuel brandertje... gaat hij van roken en slibt hij waarschijnlijk van dicht.

PS Nog twee kleine nadeeltjes van Aspen: 1. De prijs: ca. 3,50 euro per liter (voor de 5 liter verpakking...). 2. Het is in NL goed verkrijgbaar, maar op Corsica waarschijnlijk nauwelijks tot helemaal niet.