Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Achterhoekweekend 14-15 september 2013 - Forum Wereldfietser

Achterhoekweekend 14-15 september 2013

Er hebben zich in korte tijd 25 mensen aangemeld. We zitten (voorlopig ) vol !
Wil je toch nog mee dan kom je op een wachtlijst.

Aan de route wordt nog gewerkt, we hebben hem al een keer gefietst maar sommige stukken kunnen nog beter, en hij is ook nog wat te lang.
Bij wat minder tropische temperaturen gaan we maar weer eens op pad richting Ootmarsum om de laatste plooien glad te strijken. Achterhoek/Twente blijft een mooie omgeving om te fietsen.

Groet,
Ben & Ingrid
De route is nu definitief af. We zijn er zelf tevreden over, het is een afwisselende tocht geworden door de Achterhoek en Twente.
Op de wachtlijst staan nu 4 mensen.Mocht er een plek vrijkomen dan krijg je natuurlijk bericht.

Binnen een week krijgen de deelnemers een groepsmail met de GPS track en een document met wat verdere achtergrondinfo over de route, campings, winkels/horeca etc

Wij hebben er zin in!

Ben & Ingrid
Ja kan natuurlijk altijd wel mee, maar dan moet je wel bij vrienden op de fiets slapen om in de morgen weer aan te sluiten bij de groep.

Mario
Hoe groot is zo'n groep eigenlijk? Heb al eens aantallen van 80 personen gehoord!?
Ik ben al lid van de WF vanaf blad nr. 1 maar ik kom er niet toe om een gezamelijke tocht te fietsen!? Op de een of andere manier lukt het me niet. :oops:

Ben ik te veel aan mijn vrijheid gewend?!

Henk

kunst en fietswerk
Hoi Henk,
80 deelnemers wordt soms gehaald bij Paastocht of de Harskamperdennen. De rest van de tochten varieert het volgens mij tussen de 20 en 40 deelnemers.

Het Achterhoekweekend houden we relatief klein, max 25 deelnemers, het wordt anders te veel voor de kleinschalige NTKC terreintjes waar we verblijven.

Gewoon eens meedoen !Ook tijdens een georganiseerde tocht is er veel vrijheid om je ding te doen. Het is in je achtertuin , in 2014 volgt er weer een Achterhoekweekend.

Ingrid et moi bewaren trouwens goede herinneringen aan het door jou georganiseerde rondje Zutphen al weer enige tijd geleden samen met oa wat mensen uit Groningen.

Ben
@ Ben... was ook een super leuk tochtje bij "mij" door de achtertuin!

Ik ga sowieso mijn plannen wat meer omgooien, het geploeter in onherbergzame landen wat meer achter me laten en de lange tochten in Europa meer gaan doen.
Randonneuren over asfalt. :D

Ik zal ook weer eens kijken om een tochtje te organiseren in de toekomst

Groet,

Henk

kunst en fietswerk
ben huve schreef:
Ingrid et moi bewaren trouwens goede herinneringen aan het door jou georganiseerde rondje Zutphen al weer enige tijd geleden samen met oa wat mensen uit Groningen.

Ben
en dat vind ik ook! dat was een mooie dag, en niet te vergeten door dat het de eerste dagtocht was dat ik boven de 100km reed :-)
Diegene die zondag met de trein via het traject Arnhem - Utrecht naar huis rijden, moeten rekening houden met werkzaamheden.

Na de regen van afgelopen dagen klaart het wat op en houden we het redelijk droog.

Vrijdag fiets ik vanaf Ede of Wolfheze via LF's richting de camping in de Achterhoek. Zijn er nog mensen die ook die richting op fietsen en (gedeeltelijk) mee willen fietsen?

Groet,
Dank voor de trein tip.
Het lijkt er inderdaad op dat het redelijk weer wordt, mooi meegenomen.

Aanvulling locatie Lochem: in de info staat tussen knooppunt 51 en 52. Nog wat nauwkeuriger: Tussen die knooppunten is het 20 meter van het paaltje met huisnummer 7/7A

Oh ja, ten overvloede; Op de kampeerveldjes is-met name in Ootmarsum- geen enkele vorm van verlichting, dus (hoofd)lampjes niet vergeten !

Ben & Ingrid
Heel jammer dat ik er niet bij kan zijn.
Hopelijk volgend jaar weer.
Ik wens jullie een heel fantastisch,flitsend, droog? fietsweekend.
Cilia
Dag alle Achterhoekfietsers,

Tent opgehangen, teek verwijderd :( , warme douche en lekker nagenieten van een erg leuk weekend.
Hele mooie routes, aardige, lieve en leuke fiets(t)ers, regen en zon, mooie campings, gezellige kampvuurtjes.
Ingrid en Ben het was TOP geregeld allemaal!! Dank je wel voor deze super organisatie!!
Doordat wij naar Zutphen reden heb ik niet fatsoenlijk afscheid kunnen nemen van iedereen, bij deze, dank je wel allemaal voor dit gezellige weekend.

Cilia, je hebt echt wat gemist EN we hebben jou gemist.

Groetjes, Rikie
De fietsen staan alweer schoon, de tent hangt nog op zolder en de was is gedaan.
Terugkijken doen we op een zeer geslaagd weekend! Ook in de regen is het fijn hebben we gemerkt, zaterdag vrijwel onafgebroken regen gehad, zondag daarentegen zon en droog.
Mooie routes, fijn gezelschap en de organisatie was grandioos!
Allen hartelijk dank voor de gezelligheid en Ben en Ingrid voor belangeloos voorbereiden en organiseren! Dank!
Wij hebben ook eer genoten van de tocht.
Voor Saskia was het een 'trip down memory lane'.
Ik vind het extra leuk omdat Ben de moeite neemt om te stoppen bij plaatsen waar wat over te vertellen is en het nog doet ook :-)
Ingrid bovenal bedankt voor de organisatie maar ook voor het zakje met snoep . Ik heb er heerlijk van gesmuld.
En de andere deelnemers wil ik bedanken voor de gezelligheid. Ik verbaas me elke keer weer over de verscheidenheid van mensen en verhalen.

Voor de liefhebber heb ik hier nog wat lichtbeelden. Ik hoop dat ze te zien zijn want Google doet soms niet wat ik wil.

Afbeelding
Hallo allemaal
Mijn eerste weekend met De Wereldfietsers.
Als je zo gastvrij word ontvangen,en Henk en Ton helpen je meteen met een track op je Garmin zetten,en de vele tips van de andere dan voel ik me meteen thuis.
Wil jullie allemaal danken voor het super gezellige weekend.
Een speciale dank aan Ben en Ingrid.
Wat is de Achterhoek en Twente toch mooi.
Ben vast van plan nog vaker mee te gaan.
Groetjes,
Henk de leeuw
Hierboven is het allemaal al gezegd. Het was mooi, het was gezellig maar ook een tikkeltje nat. Normaal is regen bij mij een ongeplande rustdag. Maar het bleek allemaal niet zo erg, of waren het de gezellige fietsers om mij heen die de regen deden vergeten.
Leuk was ook dat we iedere keer weer achter elkaar een fietspad op moesten. Abrupt werd een gesprek afgebroken en aan het eind van het fietspad begon een nieuw gesprek met weer heel iemand anders.

Highlights:
De campings zo midden in de natuur,
De watermolens die we konden bezoeken
De interessante verhalen van Ben bij bijzondere plekken
2x kampvuur!
En niet te vergeten de prachtige route!

Ben en Ingrid hartelijk dank voor de geweldige organisatie. De snoepjes zitten in de snoeppot en worden zeer gewaardeerd.

En tot slot: deze tocht leek wel de pompoenentocht, zoveel als we die gezien hebben.

Afbeelding

Andere foto's staan hier.
Nog meer foto´s van Henk de Leeuw kun je hier bekijken.
Mag de GPS track gedeeld worden, nu het weekend voorbij is?

zou het op prijs stellen indien iemand deze wil plaatsen.

bedankt
Jasmon,
Ja, wat mij betreft kan iemand (Hans ?) de route op het forum zetten. De tocht start en eindigt bij een NTKC campingterrein. Dit zijn in principe besloten verenigings terreinen, maar als individuele fietser of wandelaar ben je altijd welkom als gast. Als je hier gebruik van wilt maken moet er al iemand aanwezig zijn.
Zie voor de verdere (introducee) spelregels de NTKC website: www kampeerclub .nl

Lochem:"de Valkenbelt", Vordense binnenweg 7

Ootmarsum/Hezingen: "het Springendal"vanuit de richting Vasse, de Hooidijk volgen, na ongeveer 4 km bij een grote witte steen aan de rechterkant is het terrein.

Alternatief Lochem: oa camping "het grote veld"op ongeveer 500 meter
,, Ootmarsum , diverse campings in een straal van 1 km

Ben & Ingrid

Hans v/d Veeke wil jij de route er op zetten?
ben huve schreef:Hans v/d Veeke wil jij de route er op zetten?
Jazeker. Ik zal hem van mijn GPS halen en even op Bikely oid zetten. Link volgt zsm.
Ik heb hem op Bikely geplaatst op deze link.
Ik hoop dat het daarmee lukt. Stuur me anders een PB, dan regelen we het anders.