Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Ik wil alleen maar waarschuwen voor de extreme temperatuurverschillen tussen de Middellandse Zee (± 28° C) en omgeving van de Dode Zee (± 41° C). De afstand van Jeruzalem naar Ein Gedi is al 98 kilometer en daar heb ik zowat 10 liter water voor nodig (tank bijgevuld in Jericho). Weliswaar droge lucht maar onderweg vrijwel geen schaduwplekje te vinden. Dus niks geen indianenverhalen, daar heb ik geen boodschap aan. Het gaat niet om waar ik heb overnacht, maar om de weers- en landschapsomstandigheden. En dan praat ik nog niet over de pittige hoogteverschillen. Jeruzalem ligt gemiddeld op 823 meter hoogte, de Dode Zee –400 meter. En daar kom je moeilijk uit! Ik denk nog vaak aan mijn bijzondere en unieke fietstocht in dat Bijbelse land. En ik heb ook nog maar één landkaart gebruikt die bovendien uitsluitend in het Hebreeuws is gedrukt en niks verdwaald! Mijn lichaam was geheel met kleren bedekt vanwege de krachtige zon (zowat verticaal boven mij) en ik droeg een lichte kibboetshoed (een fietshelm bestond in 1979 nog niet en die zou trouwens te heet worden).Rutger schreef:Martin stop met die indianenverhaal. 1979 is niet 2013!!! Veel leuke bike hotels zijn er o.a. in Mitzpe Ramon. Menachem en zijn vrouw zijn fantistische mensen. En ook bij Ben Gedi tref je leuk adres waar met een Nederlandse vrouw en Israelische man.
En zo weet ik nog meer leuke adressen.
Groeten
Inderdaad. De Israel Trail (https://www.israeltrail.net) is een prachige voettocht van noord naar zuid, maar niet echt geschikt voor de toerfiets.nicolevelo schreef: De lange afstands fietsroute is blijkbaar nog in de maak
@Karin: ik krijg er ook zin in als ik dat zo lees . Iets voor december, of eventueel in de lente.
Dank Karin voor de info. Het lijkt me ook leuk voor een reis met pasen, dan is het daar al lekker warm .