Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Col de Parpaillon - Forum Wereldfietser

Col de Parpaillon

Omdat ik toch in de buurt was ben ik vanaf Embrun de Col de Parpaillon opgefietst.
Een supertocht. Hoogtepunt van mijn vakantie.
Eerst 20 km verhard tot ongeveer 8% en dan 10 km onverhard tegen 10%.

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

Steeds meer sneeuw.
Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

Op de terugweg kwam de regen er met bakken uit.
Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
Mooie foto's hoor, en zo te zien had je je stuur in ieder geval goed beschermd 8) !
Travelmaster schreef:Mooie foto's hoor, en zo te zien had je je stuur in ieder geval goed beschermd 8) !
Beter geen risico's nemen met je materiaal :wink:
Op de terugweg had ik hem op hoor. Was een beetje warm.
Dacht ik al, anders sleur je hem niet mee die berg op;)!
Heftig!
Mooi hoor.

Ik kom over een paar weken ook in die buurt, wellicht een idee om hem mee te pakken.

Hoeveel kilometer heb je door de sneeuw gefietst om bij de tunnel te komen?

Heb je ook enig idee hoe de afdaling naar Jausiers er bij ligt?
LHTJoost schreef: Afbeelding
zie ik nou 3x hetzelfde rotsje in die waterval? :D
Huh? Daar lijkt het wel verdacht veel op... ikke niet snap?
Travelmaster schreef:Huh? Daar lijkt het wel verdacht veel op... ikke niet snap?
er is vast een hele mooi meid uit beeld geshopt :)
Het was wachten op het moment dat ik als slechte shopper door de mand zou vallen. De vrouw van de fotograaf, die ik beiden niet ken, stond daar mooi te wezen. Ik kwam ze boven weer tegen nadat ik de tunnel bekeken had. Ik kreeg een emailadres en toen ik thuis was deze foto. Als dank heb ik zijn vrouw onder de stenen bedolven. :oops:

Voor jullie fantasie op hol slaat :wink: :
Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

Er lag begin juli nog een grote plaat sneeuw voor de tunnel. Onderweg alleen kleine veldjes waar je langs kon fietsen. Zal alleen maar minder geworden zijn. Hoe het er aan de oostkant uit ziet weet ik niet. Zal goed te doen zijn de komende tijd.
Schaamteloos...! Busted;)! Moet je voortaal ook maar een stukje voorwiel erbij shoppen, hahaha! Beter een goede photoshop dan een slechte foto, toch...? Liever andersom natuurlijk, maar je moet wat.
Travelmaster schreef:Moet je voortaal ook maar een stukje voorwiel erbij shoppen
Nee, mijn fiets houdt daar echt op :wink: