Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Ortlieb tassen bevestiging - Forum Wereldfietser

Ortlieb tassen bevestiging

Vandaag bij de vakantiefietswinkel in Amsterdam geweest. Wilde 2 Ortlieb achter tassen kopen, maar mijn bagagedrager is te breed om de orlieb tassen aan te hangen.
Ik heb een BeOne tracking bike.
Nieuwe bagagedrager kopen, wat het advies was, vind ik geen optie, kost meer dan 100 euro en fiets is nieuw.
Iemand enig idee hoe dit probleem anders op te lossen ?

Leo
Wat is te breed? Zijn de buisjes te dik, is de bovenplaat te breed? Of staan de poten te ver uiteen? Bij Ortlieb is zowat ales te verstellen, dus ik snap het niet. Wat voor drager is het? WIj hebben hier een Tubus Cargo, een Nitto Campee en een Old Man mountain REd ROck, en op al deze dragers passen Ortlieb tassen, net als op de oude Blakburn Ex en mtn die ik vroeger had.
Wim
De haakjes van de ortlieb tassen passen niet over bagagedrager op de plek waar achtertassen horen. De haakjes zijn gemaakt voor ronde dragers en klikken er ahw overheen. Bij mij klikken de haakjes er niet omheen.
De diameter van de stangetjes van jouw drager waren dikker dan 16 millimeter. En dan gaan de Ortlieb haken niet passen.
Aziefietsgek schreef:Vandaag bij de vakantiefietswinkel in Amsterdam geweest. Wilde 2 Ortlieb achter tassen kopen, maar mijn bagagedrager is te breed om de orlieb tassen aan te hangen.
Ik heb een BeOne tracking bike.
...
Iemand enig idee hoe dit probleem anders op te lossen ?
Sorry, geen idee, en ik vrees dat er ook geen goede oplossing is. Maar ik vind het onbegrijpelijk (maar spijtig genoeg niet uitzonderlijk) dat sommige fietsmerken ook graag spelen met de maatvoering van de bagagedragers. Als er één ding is dat een beetje standaard zou moeten uitgevoerd worden en waar er geen goede redenen zijn om met rare maten te weren, is het wel de bagagedrager. Ik heb hetzelfde voor met mijn (gewonnen) Oxford, waar ook geen Ortlieb-tassen op passen.

Misschien zijn er mensen die iets kunnen bedenken (van oplossing) als je wat foto's toont.

Renaat
Oplossing 1: De Ortlieb haken iets verder uitvijlen, met als risico dat ze kapot gaan.
Oplossing 2: Een andere drager. Geen geld? Ga naar naar de Afac; daar staan duizenden weggehaalde fietsen en wrakken. En vraag diplomatiek of je van een niet-meer-te-gebruiken-fiets een drager af mag schroeven die nog goed is.
Als je fiets nieuw is, ga dan terug naar degene waar je hem gekocht hebt en vraag hem het probleem op te lossen (dus een andere drager te monteren). Waarschijnlijk heb je hem wel verteld dat je met de fiets op vakantie wilde toen je hem kocht. Hij heeft je dus een fiets verkocht die niet voldoet aan het doel waarvoor je hem wilde hebben...
wimmo17 schreef:Als je fiets nieuw is, ga dan terug naar degene waar je hem gekocht hebt en vraag hem het probleem op te lossen (dus een andere drager te monteren). Waarschijnlijk heb je hem wel verteld dat je met de fiets op vakantie wilde toen je hem kocht. Hij heeft je dus een fiets verkocht die niet voldoet aan het doel waarvoor je hem wilde hebben...
+1.
Leon
Nou, dat zou wel eens kunnen tegenvallen, tenminste als je het zo speelt. Meteen roepen dat het niet voldoet voor het doel? Nee, hij voldoet niet voor Ortliebs. Maar er zijn mogelijk nog andere tassen die wel passen (Vaude misschien wel, geen idee). Als bij aanschaf niet gemeld is dat er Ortliebs op kwamen, heb je volgens mij geen poot om op te staan, want je kunt er nog prima mee op vakantie.

Maar vraag ze om met je mee te denken, en je hebt wellicht een heel ander verhaal.
Ik heb achter tassen van Vaude in de haakjes die bestemd zijn voor het ophangen van de tassen aan de bagagedrager zitten losse rode pas vullingen geklikt je kan deze tassen op een dikkere buis afstellen.
Klaas
saagstree schreef:Ik heb achter tassen van Vaude in de haakjes die bestemd zijn voor het ophangen van de tassen aan de bagagedrager zitten losse rode pas vullingen geklikt je kan deze tassen op een dikkere buis afstellen.
Klaas
Dat hebben Ortliebtassen ook. De drager van de bedoelde fiets is van zulke dikke buis (> 16 mm) dat het desondanks niet past.
Op de site van Vaude kijkende wordt dat ook voor Vaude-tassen een probleem.

Ik zie nu dat het een 'trackingbike' is. 'tracking' betekent in Nederlandse marketingtermen iets als 'we zouden het graag een trekkingfiets noemen maar dat is het net niet'.

Zoals wel vaker gebeurt met Engelstalige termen die bij ons in zwang raken betekent het er verdacht op lijkende track bicycle in het Engels iets heel anders: http://en.wikipedia.org/wiki/Track_bicycle.

Leon
Het betreft een Beone crossover.
de dikte is 20 a 25 mm.
Als ik zo eens wat plaatjes van "BeOne Crossover" Google, dan zou ik er toch maar lekker een nieuwe drager op (laten) zetten.

.tsooJ
Aziefietsgek schreef:Het betreft een Beone crossover.
Heeft Beone een website? Ik kan niks vinden.
Of heb je een foto van de fiets, de crossover of de tracking?
Leon
Heb een foto, maar kan deze niet plaatsen op deze site.
Tips voor het gebruik van het forum (tweede onderwerp wat 'vastgeplakt' zit boven ieder subforum).
Afbeelding

Dit is dus mijn fiets. Reis elk jaar met vliegtuig, fiets gaat dan in doos. Bagagedrager buizen zijn 20 a 25 mm breed, waardoor ik er geen ortlieb tassen aan kan hangen.
Iemand een idee of er andere opties zijn of oplossingen ?
Je zou bij Crosso kunnen kijken, maar ik kan op hun pagina over het bevestigingssysteem niets vinden van de diameter. Een mailtje doet waarschijnlijk wonderen.
Ook al zou je voor die drager tassen kunnen vinden, denk je dat de drager stevig genoeg op de fiets zit voor een flink gewicht van, zeg, 20 kg? Ik denk te zien dat de drager alleen vastzit bij de achterpatten, en er is geen horizontale verbinding naar de zitbuis of anderszins. Ikzelf zou daar minder fiducie in hebben.

Maar als je met vliegtuig gaat, en de fiets gaat mee, ben je wel serieus bezig. Waarom dan niet een (gebruikte) Tubus op de kop tikken zodat je wel de Ortliebs die je wilt mee kan nemen?