Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Waar koop ik welke 2dehands trekkingfiets - Forum Wereldfietser

Waar koop ik welke 2dehands trekkingfiets

Dag allemaal,

Ik ben van plan in het voorjaar van 2014 te vertrekken richting Bodhgaya, India, vertrek Amsterdam.
Ik heb nog niet eerder een dergelijke fietstocht ondernomen en ben op zoek naar een fiets. Inmiddels is mij duidelijk dat ik voor 26 inch banden moet gaan. Veel meer dan dat weet ik eigenlijk nog niet. Graag ontvang ik wat advies over dete kopen fiets en waar ik die tweedehands kan kopen. Mijn budget is niet toereikend voor een nieuwe..

Alvast dank!
Daan
welkom, Daan,

Je bent niet de enige beginnende werledfierstn die hei anklopt voor advies.

lees dit draadje en geeen antwoorden op de vragen dan kom je een heel eind.

http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... =8&t=18057

Waar je een fiets vind 2e hands is net als de rest van de 2e hands markt. marktplaats, ebay speurders ect.
soms komt hier nog wat voorbij.

succes met de voorbereind en veel plezier op je trip.
Fietsenmakers in chique buurten hebben vaak nauwelijks gebruikte Koga's. Die zijn dan alleen op zondag naar de tennisbaan geweest. Zie ook http://wiki.wereldfietser.nl/images/c/c ... kantie.pdf
Wim
Wim schreef:Fietsenmakers in chique buurten hebben vaak nauwelijks gebruikte Koga's. Die zijn dan alleen op zondag naar de tennisbaan geweest. Zie ook http://wiki.wereldfietser.nl/images/c/c ... kantie.pdf
Wim
En zie uiteraard wiki.wereldfietser.nl, waar ook veel andere goede adviezen vindt.
Leon
Wat is je budget?
Dank voor de tips, ik ga eea vanavond eens rustig doorlezen. En die van fietsenmakers in chique buurten, da's een goeie.

Ik heb nog niet echt een budget vastgesteld, maar wil eigenlijk zo min mogelijk uitgeven. Ik wil geld op gaan halen om een weeshuis te bouwen in india. Wellicht dat ik zelfs een sponsor kan vinden voor mijn fiets, of er eentje kan testen. Heeft iemand hier toevallig ideen over.. of misschien een goed contact??

Grt
devalk schreef:wil eigenlijk zo min mogelijk uitgeven
Dat willen we allemaal. Zeker bij zo'n reis is een te goedkope fiets weer duur omdat je meer geld nodig hebt vanwege fietsproblemen: vervoerskosten, communicatiekosten, zoektijd, onderdelen, onderdelenverzending, wachtdagen in hotels e.d.
Als je zo goedkoop mogelijk wilt doen zoek je naar een fiets die zo eenvoudig mogelijk is en waar vooral onderdelen aan zitten die lang meegaan, je onderweg kunt (laten) repareren en met enige kans onderweg te koop zijn, al zal dat laatste zich beperken tot de echt grote plaatsen.
Leon
devalk schreef:Mijn budget is niet toereikend voor een nieuwe..
Misschien kun je hier bedragen aan hangen? Hoeveel denk jij dat een nieuwe je dan gaat kosten?

Anders wordt het een lastig verhaal en kunnen forumleden je ook geen tip geven over die evt tweedehands fiets...uit een chique buurt...

Succes met je project.

Groeten, Willem

PS: hoe doelgerichter je vraag des te concreter zijn de antwoorden die je krijgt. Dat geldt voor sponsoring ook. Tenzij je een relatie of familielid hebt die het wel leuk vindt dat jij een stukje gaat fietsen... voor een goed doel...zul je een sponsor ook iets van een plan en begroting moeten bieden... en wat je voor je sponsoring terug gaat doen. Je zal daar moeten overschakelen van je eigen behoefte (ik heb een fiets nodig) naar die van ..bijv. een sponsor (waarom zou ik Daan willen sponsoren?).
Hoi devalk,

Ik ben minder ervaren dan sommigen hier maar heb vergelijkbare plannen als jij. Afgelopen najaar ben ik op een vrij matige stadsfiets (loodzware Batavus met 7-versnellingsnaaf en trommelrem) van Maastricht naar Straatsburg gefietst met een vriend van me. Dat was erg mooi en zoiets kan ik je wel aanraden, daar leer je veel van over materiaal en over je eigen voorkeuren. Zoals bijvoorbeeld het feit dat een 7-versnellingsnaaf met trommelrem écht niet geschikt is voor heuvelachtig terrein ;). Maar ook over wat voor kampeermateriaal fijn is. De fietscursus van Marten Gerritsen kan ik je ook aanraden.

Binnenkort vertrek ik voor het eerst solo, dit keer 2.5 week Noorwegen op een nieuwe zelf opgebouwde Surly LHT. Volgend jaar hopelijk de grote reis!