Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Rondje Utrecht #12 komt naar je toe deze zomerrrr... - Forum Wereldfietser

Rondje Utrecht #12 komt naar je toe deze zomerrrr...

Rondje Utrecht is het eerste jaar rond.
Op 28 juli 2012 was het eerste rondje door het zuidelijke deel van de Heuvelrug en het Kromme Rijndal.
Komende zondag gaan we door het noordelijke deel van de Heuvelrug en het Gooi.

't Is deze keer een aanhaakrondje.
Onderweg komen we door Zeist, Amersfoort en Hilversum en kun je aansluiten.

Geschatte 'doorkomsttijden':
11:00 terras café ledig erf, Utrecht
12:00 station Driebergen-Zeist zuidzijde
13:00 station Amersfoort centraal (wie weet een goed herkenbaar punt?)
14:30 Hilversum: terras van de Rifwachter (paviljoen a/d Oude Haven/Havenstraat, tevens lunchplek
17:00 terug in Utrecht (waarschijnlijk café-rest. Oost aan de blauwkapelseweg)

Wie vanaf Utrecht wil meefietsen, hoeft zich alleen op tijd te melden op Ledig Erf.
Als je onderweg in Zeist, Amersfoort of Hilversum wilt aanhaken, dan wil ik dat wel graag weten (per PB of berichtje in dit forum).

En volgens mij, zouden er in de volgende links een moeten staan (en anders hoop ik dat Frank me weer eens kan helpen)

GPS-routes

Let op:

Tussen Egelshoek (Hilversum) en Korssesteeg (Maartensdijk) is er een nieuw fietspad in de route opgenomen, maar in de ondrestaande links is dit zichtbaar als een omweg via Hollandse Rading. Dit fietspad staat nog niet in de online (fiets)routeplanners.
In werkelijkheid is de route dus ong. 5 km korter

Route in Google-maps
Route als GPX-bestand
Route als kml-bestand
Ik heb een route uitgezet langs 3 grote buursteden. Het zal zo'n 85 km worden en gaat langs station driebergen-Zeist, cs Amersfoort en een locatie in hilversum.
Wie vanuit die steden wil meefietsen, is van harte uitgenodigd! *)

Hou het openingsbericht in de gaten!

*) hilversum ligt op driekwart van de route. Voor deelnemers uit het Gooi is het misschien beter om al 's ochtends in Utrecht aan te haken.
Hoi Erik,

Leuk rondje.

Ik ben wederom van de partij.

Groet,
Edwin
Ja eindelijk weer eens bij sinds heel lang. Wordt mijn tweede keer moet ik eerlijk zeggen. Erg veel zin in, tot zondag!
Ook ik ben van plan weer eens mee te fietsen....het lijkt er nu weer eens van te komen:-)
Leuk, ik fiets mee morgen.

Frank
Is er al een gps-track?
Ben er mee bezig...

Volgens mij is het gelukt (terwijl Frank zijn bericht aan het tikken was).
Zie openingsbericht.
Elstar schreef:Ben er mee bezig, maar het lukt me (weer) niet om vanuit google maps een track te maken.
Ga in Maps naar Mijn Plaatsen, klik op de door jou opgeslagen route. Klik op "KML" (blauw, boven het lijst met de route). Sla de route op als *.kml.
Ga naar GPSVisualiser. Kies in het groene venster genaamd "get started now" je KML file, kies GPX als output, Go!
Linksboven staat je geconverteerde bestand, klaar voor download.

Moet lukken.

Frank
Elstar schreef:En volgens mij, zouden er in de volgende links een GPX-bestand moeten staan (en anders hoop ik dat Frank me weer eens kan helpen)
De beste leerschool is gewoon zelf doen 8) GPX is prima, leuke route.
tot morgen,

Frank
Je kunt beter de routeplanner van de fietsersbond nemen. Dan de route bij de routeplanner van fietsersbond opslaan en de URL in je bericht plakken.

http://routeplanner.fietsersbond.nl/

Ik heb de gpx binnengehaald en het ziet er GOED uit!
henkk schreef:Je kunt beter de routeplanner van de fietsersbond nemen. Dan de route bij de routeplanner van fietsersbond opslaan en de URL in je bericht plakken.
Dat laatste gaat bij de Fietsersbond inderdaad véél handiger nu de nieuwe routeplanner in gebruik is genomen.
Maarrr... Ik heb ongeveer 10 tussenpunten in de route op moeten nemen, en de routeplanner van de fietsersbond slaat al bij drie tussenpunten op hol.
Voor 'rondjes' is de nieuwe fietsersbond-planner nog te bèta.
Vannacht de bout van mijn zadel gebroken. Niet bij dus.
Was (weer) een ontzettend mooi rondje, zo mooi dat ik vergat een fotootje te maken :) Werelds fietsen in eigen land.
Erik dank je wel.

Frank