Additionally, paste this code immediately after the opening tag: View Ranger om met iPhone te navigeren - Forum Wereldfietser

View Ranger om met iPhone te navigeren

Ik ben opzoek naar een programma'tje om een gpx route op m'n iphone weer te geven. PocketEarth vind ik niet fijn werken, MotionX heb ik nog niet geprobeerd.
Nu kwam ik ViewRanger tegen, en die vind ik er wel heel mooi uitzien.
Volgens de site kan je de gratis open street map kaarten gebruiken. Je kunt ook kaarten kopen.

Is er hier iemand die recente ervaring met deze app heeft en mij kan vertellen of ik vanuit Nederland ook m'n geplande route met bijbehorende open streetmap kaarten alvast kan downloaden zodat ik niet in Frankrijk een dataverbinding op hoef te zetten om m'n kaarten steeds bij te werken.
Of is het misschien verstandiger de benodigde kaarten te kopen?
Of kan ik beter een ander programma gebruiken?
Ik gebruik Viewranger al een paar jaar en ben er tevreden mee (androidversie). Door de vele mogelijkheden heeft het programma wel een steile leercurve, om het zo maar te zeggen. Je kunt inderdaad OSM/OCM-kaarten tevoren downloaden zodat je onderweg geen dataverbinding hoeft te hebben. Een andere mogelijkheid is betaalde kaarten te downloaden, voor Frankrijk zijn dat de IGN-kaarten op schaal 1:100.000, en voor een paar euro heb je dan fraai kaartmateriaal op je gsm (je kunt per land of per tegel van xx km2 downloaden, nadat je eerst een krediet hebt gekocht, kaarten aanschaffen kan dus heel gericht).