op 20 juli (binnen een goeie week) nemen wij de Thalys van Brussel naar Avignon.
We nemen mee:
Een fietskar (Chariot Cougar for 2)
Een kleuter die kan weglopen
Een baby die kan wegkruipen
Vier achtertassen, vier voortassen
Twee fietsen
Fietszitje (Römer Jockey)
Ik heb al veel zitten zoeken naar hoe dat praktisch in zijn werk gaat gaan - in Nederland en België geraken we redelijk vlot op en af te trein, maar ik heb schrik voor het demonteren van de fietsen om in de Thalys te geraken.
En wat moet ik me voorstellen bij een "ingepakte" fiets? Mogen we die inpakken in vuilzakken (of gelijkaardige, goedkope maar stevige plastiek)?
Of moet dat echt zo'n fiets-zak zijn?
In de Decathlon hebben ze zo'n fiets-zakken maar die zijn superzwaar en nemen heel veel plaats in. Met al dat baby- en kindergerief hebben we hier geen plaats voor, dus we zoeken iets waarmee we de fietsen kunnen inpakken, maar dat we ter plaatse in Frankrijk kunnen weggooien.
Terugkeren doen we met de gewone plaatselijke treinen, dus dan hebben we geen zak/hoes nodig.
Wat zijn jullie ervaringen...?
(vooral dan mbt hoes, inpakmateriaal, wat te demonteren,...)
Alvast bedankt!
We nemen mee:
Een fietskar (Chariot Cougar for 2)
Een kleuter die kan weglopen
Een baby die kan wegkruipen
Vier achtertassen, vier voortassen
Twee fietsen
Fietszitje (Römer Jockey)
Ik heb al veel zitten zoeken naar hoe dat praktisch in zijn werk gaat gaan - in Nederland en België geraken we redelijk vlot op en af te trein, maar ik heb schrik voor het demonteren van de fietsen om in de Thalys te geraken.
En wat moet ik me voorstellen bij een "ingepakte" fiets? Mogen we die inpakken in vuilzakken (of gelijkaardige, goedkope maar stevige plastiek)?
Of moet dat echt zo'n fiets-zak zijn?
In de Decathlon hebben ze zo'n fiets-zakken maar die zijn superzwaar en nemen heel veel plaats in. Met al dat baby- en kindergerief hebben we hier geen plaats voor, dus we zoeken iets waarmee we de fietsen kunnen inpakken, maar dat we ter plaatse in Frankrijk kunnen weggooien.
Terugkeren doen we met de gewone plaatselijke treinen, dus dan hebben we geen zak/hoes nodig.
Wat zijn jullie ervaringen...?
(vooral dan mbt hoes, inpakmateriaal, wat te demonteren,...)
Alvast bedankt!