Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Brug open - Forum Wereldfietser

Brug open

Gisteren een rondje IJsselmeer gefietst, maar goed dat we het tempo er goed in hadden. We hoorden dat de brug achter ons [op de afsluitdijk] open stond en waarschijnlijk morgen pas weer naar beneden gaat. :?:

Spijtig voor diegene die de brug nog niet gepasseerd waren. :cry:

Henk

kunst en fietswerk
Volgens mij waren daar vorige week ook al problemen.
Ze laten die brug toch niet tot morgen open staan? De auto's kunnen daar volgens mij niet eens keren.
Ze hebben wel degelijk grote problemen en de autosnelweg fysiek afgesloten. Vorige week hadden ze problemen met het koelsysteem, nu met warmte uitzetting.

Henk

kunst en fietswerk
Vanochtend ook een rondje ijsselmeer gedaan, voor fietsers geen probleem. Auto's worden naar de de andere nog werkende brug geleid (er zijn twee bruggen voor auto's). Wel files, maar ja, wie gaat dan ook autorijden op zo'n mooie dag! 8)
Ik ben in Kampen begonnen, totaal 226 km binnen de 9 uur, gem. 29,4 p/h.

Waar ben jij gestart AB?

Henk

kunst en fietswerk
Was de brug half open of half dicht?
henkfietst52 schreef:Ik ben in Kampen begonnen, totaal 226 km binnen de 9 uur, gem. 29,4 p/h.

Waar ben jij gestart AB?

Henk

kunst en fietswerk
Volgens polar 223km in 31,1 gemiddeld (racefiets met fietsmaatje)...., was nog een pittig windje in de middag, afzien op de afsluitdijk. Er was ook nog een toertocht, maar die gingen allemaal in de andere richting. Mughappen bij Urk en kleine inzinking bij Bolsward, maar schitterende dag!
Je hebt lekker doorgefietst AB :wink: ik was ook met een fietsmaatje op de randonneur. Heb het rondje rechts om gefietst en id veel wind vooral op de dijk vanaf Enkhuizen, toch zaten we daar tegen de 40 p/h te fietsen :oops:

Vandaag even de Posbank op gefietst, maar daar is het net kermis op een mooie zondag, allemaal mensen op de motor of in de auto over dat smalle weggetje en idioot hard rijden. :|

Henk

kunst en fietswerk
Goed bezig Henk! Heb je recentelijk die 600km randonneurstocht ook nog gereden, of komt ie nog?
Ja die 600 km heb ik gereden twee weken geleden vanuit Venray, we hadden naar Zierikzee de wind [kracht 6] pal op kop, daarna naar Enkhuizen voor de wind, Laatste gedeelte vanaf Harderwijk, Nijmegen de wind weer pal op de kop.

21 deelnemers [1 uitvaller]
Ik kwam als 4de binnen na 30 uur fietsen zonder slapen.

Dus laat L-E-L [1400 km] maar komen! :wink:

Henk

kunst en fietswerk
Knap dat je het zo lang vol kunt houden. Heb je nooit last van bepaalde pijntjes, zoals branderige voeten en zadelpijn of dat bepaalde pezen overbelast raken.
En om on topic te blijven: onderweg ergens nog een brug gezien?
Ik ben tijdens die lange tochten altijd blij dat de brug openstaat. Kan ik even van de fiets. :D

Ja natuurlijk heb ik ook wel pijntjes, zadelpijn heb ik geen last van gelukkig, wel pijn onder mijn voetzolen. Die pijn kan erg hardnekkig zijn en soms maanden aanhouden.
Soms heb ik wat last van m'n handen maar na een stop is dit weer voorbij, daarom ook een race bocht voor de mogelijkheid van verschillende posities.
Achilles heb ik alleen met hardlopen last van, gelukkig verder geen problemen met fietsen.
Dat randonneren is vooral een mentale kwestie, maar ook ervaring en een bepaalde hardheid... komt met de jaren :wink:

Tijdens Zoetermeer-Parijs-Zoetermeer [1000km] afgelopen weekend zijn er toch weer een paar randonneurs uitgevallen en zeker niet de minste, dit door achilles blessures en oververhitting.

Henk

kunst en fietswerk
Bij iets bredere pedalen heb ik minder last van brandvoeten, maar bij iets smallere spd en spd-sl pedalen begint het na 8h stevig op de pedalen rossen toch echt te branden. Met een ligstuurtje heb ik zo goed als geen last van prikkelende handen, iets wat me bij een racestuur nog wel gebeurt bij langere afstanden.
Henk, bij die extreem lange afstanden van je, wat is voor jou het beste ritme voor wat betreft rustmomenten. Om de zoveel tijd even een terras, of na drie uurtjes even je schoenen uit en een stukje lopen. Heb je tips om bij die lange afstanden de pijn te verzachten, zonder urenlange pauzes te moeten nemen.
ja bij de open brug even van de fiets (on topic) .

bij geen bruggen;

Ik fiets bij een 400 of 600 van controle naar controle, meestal zo om de 80-90 km zijn die gesitueerd, dat zijn stops bij een bakker, benzine station, cafe of soms ook particulier maar wel dat je er een stempel kunt halen en je nodige rust kunt pakken en uiteraard eten en drinken. Sommige mensen gaan een paar uur slapen onderweg, ik doe dat zelf niet maar fiets gewoon door, die slaapaanvallen kom je heel goed doorheen.

Ik houdt de stops zo kort mogelijk om niet te veel uit mijn ritme te geraken, wel neem ik een wat langere stop in de avond als het een 400-600 betreft, dan eet ik ook gewoon een bord pasta of uitsmijter of zoals zaterdag in Den-Oever een bakje kibbeling,[waar komt trouwens het woord kibbeling vandaan? ] lag trouwens wel zwaar op de maag zeg. :shock:

Mijn schoenen gooi ik meteen uit bij een stop.

Het gaat vooral om het kunnen doorgaan, en ja soms moet je de pijn verbijten.

Anders kom gewoon eerst eens op een 200 km dit jaar AB, en proef het mysterieuze wereldje van de randonneurs. Geen probleem voor jou!

Henk

kunst en fietswerk
Zijn ligsturen niet verboden op de meeste randonnées/brevetten? Dacht toch zoiets gelezen te hebben in het reglement van PBP.

Ik heb mensen zien crashen omdat ze gewoon in slaap vielen op hun fiets.
henkfietst52 schreef: Sommige mensen gaan een paar uur slapen onderweg, ik doe dat zelf niet maar fiets gewoon door, die slaapaanvallen kom je heel goed doorheen.

kunst en fietswerk
wat klinkt dit vet allemaal zeg, 600km in een toch knallen.
ik wilde mijzelf eens pushen om een keer 200km te fietsen in een dag, wel op een vakantiefiets met 50mm banden. Rij jij op een racefiets Henk?
@ m_nu

- ligstuurtjes zijn niet toegestaan, als ik het echt niet meer trek dan ga ik wel even slapen, dit kan zijn in een bushokje of gewoon onder een boom. Tijdens PBP slaap ik ook wel even maar dan praat je over 1200 km.

@ aapje99

- het is ook gaaf om te doen, soms helemaal stuk zitten, jezelf weer overwinnen.
- door kunnen gaan het donker zien worden en weer licht.
- ik rij op een randonneur, wel een racebocht, naafdynamo, bredere bandjes 32mm, spatborden en een dragertje voor een wat grotere tas. [Carradice]

Henk

kunst en fietswerk