Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Android ernstig lek versie 1.6 t/m 4.2 - Forum Wereldfietser

Android ernstig lek versie 1.6 t/m 4.2

Het heeft wellicht weinig directe relatie met fietsen, maar omdat de meesten toch met een telefoon op vakantie/reis gaan wil ik het toch onder de aandacht brengen.

Iedereen met een Android-telefoon opgelet: er is in februari een ernstig lek ontdekt in Android, welke te misbruiken is in de versies 1.6 tot én met de nieuwste versie (4.2). De telefoonmakers, die de telefoons zouden kunnen updaten, hebben hier nog niets aan gedaan, behalve Samsung specifiek en alleen voor de Galaxy S4. Het lek is al 4 jaar aanwezig in Android.
Meer informatie op het blog van de bovengenoemde link, maar in het kort komt het hierop neer:

Een app moet zich identificeren bij het besturingssysteem Android. Als een app tussentijds aangepast is, zal Android dat -normaal gesproken- merken. Echter is er een lek ontdekt waardoor dat niet hoeft. Een app kan zichzelf updaten zonder dat Android of de gebruiker het merkt. Daarna kan de app-maker bij allerlei persoonlijke informatie (e-mail, telefoongegevens, SMS-berichten, documenten, etc.) of zelfs een heel netwerk van Android-apparaten opzetten voor allerlei doeleinden. Dit alles zonder medeweten van de gebruiker of het besturingssysteem. Je telefoon lijkt dan dus normaal te functioneren!

Ik zou adviseren om alleen apps van betrouwbare makers te gebruiken, liefst uit een winkel waarvan te verwachten is dat de eigenaar adequaat reageert. Bijvoorbeeld de Google Play Store.
Robertjan, je hebt toch altijd Simson bij je? :D
Nee, want ik gebruik geen Android. Dus ook geen Simson nodig. :roll: