Twee jaar de combinatie,E-Werk en bufferaccu nu in gebruik. Het E-werk werkt(?) uitstekend, maar over de bufferaccu ben ik nooit zo tevreden geweest. Als ik een berg op trap zakt de snelheid toch echt wel behoorlijk en was de bufferaccu snel uitgeput.
Ben nu over gestapt op: E-werk in combinatie met een Varta LCD Charger Type 57070Q/511770 die naast een 230V , 12V auto aansluiting ook een USB aansluiting heeft. Met deze lader (in de stuurtas) laadt ik nu met het E-Werk (op 12V) 4AA's voor gebruik in een Garmin Oregon. Ook heb ik een Verbatim AA Power Bank met USB aansluiting die ik gebruik naar wens als buffer accu (in de stuurtas) voor de Oregon, of of om de telefoon in de tent op te laden. Het geheel kost je ca 70 Euro, gelijk aan de bufferaccu van E-Werk. Nog een voordeel is dat de oplaadbare batterijen gemakkelijk te verkrijgen zijn na einde levensduur. De energie die je toch op moet brengen voor het laadproces kun je toch beter op de vlakke weg met de wind in de rug inzetten, dan berg op!
Ben nu over gestapt op: E-werk in combinatie met een Varta LCD Charger Type 57070Q/511770 die naast een 230V , 12V auto aansluiting ook een USB aansluiting heeft. Met deze lader (in de stuurtas) laadt ik nu met het E-Werk (op 12V) 4AA's voor gebruik in een Garmin Oregon. Ook heb ik een Verbatim AA Power Bank met USB aansluiting die ik gebruik naar wens als buffer accu (in de stuurtas) voor de Oregon, of of om de telefoon in de tent op te laden. Het geheel kost je ca 70 Euro, gelijk aan de bufferaccu van E-Werk. Nog een voordeel is dat de oplaadbare batterijen gemakkelijk te verkrijgen zijn na einde levensduur. De energie die je toch op moet brengen voor het laadproces kun je toch beter op de vlakke weg met de wind in de rug inzetten, dan berg op!