Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Strasbourg - Forum Wereldfietser

Strasbourg

Ik wil graag de Bikeline route in de omgeving van Strasbourg gaan fietsen
Gedeeltelijk langs de Rijn en ook in de omgeving
Grotendeels Frankrijk en soms ook Duitsland
Heeft iemand hier ervaring mee en is het qua natuur ook mooi??
Begin in Basel en zo naar het noorden ,,,
De Rijnroute aan de Duitse kant van de Rijn vanaf Bazel vond ik minder. De Rijn is hier gekanaliseerd en je fietst een groot deel tussen die gekanaliseerde Rijn en een autobaan.
Straatsburg staat bekend als dé fietsstad van Frankrijk.
Door de heuvelende Franse Elzas met zijn vele Villages Fleuries is inderdaad afwisselender dan de rechttoe-rechtaan-route langs de Duitse kant van de Rijn. Alleen vlak voor (in jouw geval na) Bazel fiets je een stukje langs de oorspronkelijke, niet gekanaliseerde Rijn (het scheepvaartverkeer gaat door een kanaal ernaast) en dat is wel aardig. Ook interessant zijn de kazematten van de Maginotlinie aan de Franse kant, zoals bij Marckolsheim.
Als mogelijk alternatief kan ik de oostkant van de Vogezen aanbevelen. Vanaf Cernay naar het noorden. Natuur is mooi, dorpjes zijn aardig en als je van wijn houdt zit je helemaal goed. Colmar is wel een bezoekje waard. Gaat een beetje op en af, maar geen al te gekke klimmen. Na de Vogezen is het richting Strasbourg vooral landbouw, maar niet onaardig en ook een beetje op en af.
@ Benito,

Wat is de afstand van deze route?

Ik zoek namelijk ook een leuke fietsroute in deze buurt alleen kan het niet te lang maken vanwege de conditie van sommige.

Groet,

Caspar
@ Casparek

Ik heb destijds zelf een beetje een route in elkaar geflanst over kleinere wegen. Ik schat dat het van Cernay naar Strasbourg zo'n 130 km is. Goeie kans dat er voor iig een deel van dit traject ook "officiele" fietsroutes bestaan.
Ik heb besloten om van 5 tot 12 augustus te gaan fietsen in deze omgeving
Moet met de auto want de nachttrein is al vol Is er een leuke man van 35-45 jr die ook zin heeft om mee te gaan?
Verblijf in goedkope hotels en Bed and Breakfast.