Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Slechte fietspaden Zuid Holland - R'dam - Naaldwijk - Forum Wereldfietser

Slechte fietspaden Zuid Holland - R'dam - Naaldwijk

Ik moest laatst van Rotterdam- station Noord naar Naaldwijk.
Ik wou de snelweg volgen, terwijl ik de bordjes volgde ging ik steeds van de ene kant van de snelweg door een stukje schiedam en maasluis, reuze leuk hoor, maar als je een beetje wilt doorijden is dat onzettend vertragend.

Er worden nieuwe snelwegen (bij)gebouwd/geupdated, en das maar goed :) maar het zou ook leuk zijn als je ernaast, of een directe autoloze asfalt fietspad aanlegt tussen steden, zo ontlast je ook de snelweg voor mensen die op brommer en fiets reizen.

Niet dat je door tig dorpjes met bijbehorende rotondes en stoplichten hoeft te reizen, eer je je bestemming bereikt, voor fietsers en brommers is reistijd ook een issue :)

En je hebt minder kans op verkeersdoden omdat je niet onnodig door steden/dorpen waar je niet moet zijn.
Je steekt dus minder vaak een rotonde over, je gaat minder vaak door rood, je haalt minder gevaarlijke manouvres uit omdat een auto/vrachtauto de weg blokkeert, of geschept wordt, doordat je de weg moet delen met een automobilist die haast heeft en niet oplet.
Er zijn hier en daar wel ambtenaren met dat soort dingen bezig, zie bijvoorbeeld http://www.fietsfilevrij.nl/.
cotweetje schreef:Ik moest laatst van Rotterdam- station Noord naar Naaldwijk.
Ik wou de snelweg volgen, terwijl ik de bordjes volgde ging ik steeds van de ene kant van de snelweg door een stukje schiedam en maasluis, reuze leuk hoor, maar als je een beetje wilt doorijden is dat onzettend vertragend.
Wie wil er dan ook langs de snelweg fietsen? :wink: Het stuk Schiedam-Naaldwijk maakt deel uit van mijn forensroute, en dat doe ik zeker niet parallel aan die vieze lawaaierige snelweg (waar bovendien op de parallelweg akelige klinkers liggen en geen beschutting tegen de wind is). Ik fiets over binnenweggetjes (en 1 vrijliggend fietspad) via Schipluiden naar Naaldwijk, maar daarvoor moet je wel ter plaatse bekend zijn of kaartlezen. Rustig, en bovendien zigzagt het nogal zodat je, ook als de windrichting globaal tegen is, nooit lang recht tegen de wind in moet rijden.
Er worden nieuwe snelwegen (bij)gebouwd/geupdated, en das maar goed :) maar het zou ook leuk zijn als je ernaast, of een directe autoloze asfalt fietspad aanlegt
Je wordt op je wenken bediend. Ik laat wel even horen of het nog zo mooi is in mijn achtertuin als de doortrekking van de A4 er ligt met bijbehorend recreatiegebied.
[...]Je steekt dus minder vaak een rotonde over, je gaat minder vaak door rood,
Zullen we niet net doen alsof door rood rijden een logisch gevolg is van verkeerslichten? Je mag er nl. ook gewoon voor stoppen...

Veel fietsplezier gewenst in Midden-Delfland volgende keer,

Carl
Carl schreef: Wie wil er dan ook langs de snelweg fietsen? :wink: Het stuk Schiedam-Naaldwijk maakt deel uit van mijn forensroute, en dat doe ik zeker niet parallel aan die vieze lawaaierige snelweg (waar bovendien op de parallelweg akelige klinkers liggen en geen beschutting tegen de wind is). Ik fiets over binnenweggetjes (en 1 vrijliggend fietspad) via Schipluiden naar Naaldwijk, maar daarvoor moet je wel ter plaatse bekend zijn of kaartlezen. Rustig, en bovendien zigzagt het nogal zodat je, ook als de windrichting globaal tegen is, nooit lang recht tegen de wind in moet rijden.

Je wordt op je wenken bediend. Ik laat wel even horen of het nog zo mooi is in mijn achtertuin als de doortrekking van de A4 er ligt met bijbehorend recreatiegebied
Oh okay, ik zal de volgende keer naar schipluiden fietsen.

Met de doortrekking van de A4 hadden ze ook een tunnel kunnen aanleggen, in ons kikkerlandje is er al weining natuur, In brussel en antwerpen heb je hele stukken snelweg onder de stad door. Het is gewoon onwil als ze geen tunnel aanleggen onder het groene hart, geen geld zeggen ze dan, maar beter dan dat ze spionage speelgoed vliegtuigjes gaan kopen om te bespioneren.

Carl schreef: Zullen we niet net doen alsof door rood rijden een logisch gevolg is van verkeerslichten? Je mag er nl. ook gewoon voor stoppen
Das waar, maar hoeveel mensen hebben net als automobilisten haast, ik had ruim gerekend, 1,5 uur voor 30km, het werden er bijna 1.45 uur door alle stoplichten en omrijden.
Ik had een sollictatiegesprek en op de terug weg ben ik overal wel trouw gestopt :D

Ik rijd ook weleens een stuk van hellevoetsluis naar spijkenisse, dat is bijna een rechte weg dwars door de polder; je gaat wel recht door zuidland over een dijk (duurt 2 min:)dan weer dwars door polder, naar de rand van spijkenisse, enkel voor fietsers en brommers, ideaal.
Aangezien R'dam grote stad is had ik ook zoiets verwacht voor een route naar de veiling, zullen best meer mensen werken uit rotjeknor, das misschien dus via schipluiden, maar dan hoeven ze enkel bordje aan te passen, schipluiden/naaldwijk, of schipluiden/ route veiling.
Ik zal volgende keer je tips ter harte nemen :D
Carl schreef:Veel fietsplezier gewenst in Midden-Delfland volgende keer, Carl
Danjewel 8)
ReinierLamers schreef:Er zijn hier en daar wel ambtenaren met dat soort dingen bezig, zie bijvoorbeeld http://www.fietsfilevrij.nl/.
Ok supers, goed initiatief :D er kunnen nog meer routes bij :lol:
cotweetje schreef:Ik rijd ook weleens een stuk van hellevoetsluis naar spijkenisse, dat is bijna een rechte weg dwars door de polder; je gaat wel recht door zuidland over een dijk (duurt 2 min:)dan weer dwars door polder, naar de rand van spijkenisse, enkel voor fietsers en brommers, ideaal.
Aangezien R'dam grote stad is had ik ook zoiets verwacht voor een route naar de veiling,
Je moet maar net de mazzel hebben dat er een voormalige trambaan ligt om zo'n mooi fietspad overheen aan te leggen!

Carl
Oh okay, vandaar trambaan pad.

Ik wist dat niet eens :lol: Hopelijk hebben ze van al die oude streektrammen rails een fietspad gemaakt.
Ik reed afgelopen zomer door dusseldorf ook een op een oude stoomlocomotief rails omgetoverd tot fietspad, ideaal 8)

stukje op wiki.

Op 1 november 1905 werd de lijn geopend door de Rotterdamsche Tramweg Maatschappij en een belangrijke rol bij de ontsluiting van de Zuid-Hollandse Eilanden. In Hellevoetsluis sloot de tram aan op het RTM veer naar Middelharnis.

Deze lijn werd als laatste Nederlandse streektram opgeheven op 14 februari 1966.
Ik zag in mijn jeugd nog stoomtreinen rijden door het Westland. Op enkele trajecten in het Westland en Midden Delfland is het spoor vervangen voor fietspad. Midden Delfland is een prima fietsgebied.

Als je in die omgeving woont of bekend bent klaag je niet over "slechte" fietspaden. Ik ben menig keer over de Oude Trambrug bij Schipluiden gereden.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Westlandsc ... atschappij

Piet.
cotweetje schreef:Oh okay, vandaar trambaan pad.
De naam geeft het al wel een heel klein beetje weg, vind je niet? :wink:

Mocht je nog eens naar Naaldwijk fietsen, dan zal de Kleine Zijkade van Schipluiden (waar de Dorpsstraat uitkomt op de N468) richting De Lier je zeker bevallen! Niet zo mooi lang als het Trambaanpad, maar wel lekker rustig en zeker nu mooi, met al de kamille in bloei. De eerste grutto's van het jaar zie ik vaak hier. Aan het eind door het tunneltje onderdoor de N223, gelijk linksaf over het bruggetje met uitzicht op de molen en via de Noord-Lierweg en de Lange Broekweg (als je tijd over hebt even watervogels spotten in de Wollebrand) ben je zo bij Naaldwijk!

Fiets ze,

Carl