Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Inn radweg - Forum Wereldfietser

Inn radweg

Beste mensen,

We gaan dit jaar de Inn radweg van Esterbauer fietsen van Maloja tot Passau. Vanuit Passau gaan we verder naar Opatov in Tsjechië.

Voor het eerst gaan we met de trein naar ons startpunt.
Eindhoven - Zurich => CityNightLine
Zurich - Chur => SBB
Chur - Sankt Moritz => SBB
Bij het plannen van de treinreis zijn we uitstekend geholpen door de treinreiswinkel.

Dan nu mijn vraag: Vanaf Sankt Moritz hebben we de keuze om over de Bernina Pas en Livigno en de tunnel Munt La Schera naar Zernez te fietsen of de Inn te volgen. De eerste optie is wel zwaarder, maar schijnt landschappelijk erg mooi te zijn.
Normaal gesproken heb ik niet zoveel moeite met klimmen, maar de ervaring leert dat ik na 3 dagen de bergen in de benen heb en dan lekker kan klimmen. Daarvoor is het wennen en doorbijten.
Als we voor de eerste optie kiezen, hebben we gelijk op de eerste fietsdag een flinke klimdag. Het landschap moet deze inspanning dus wel ruimschoots vergoeden :wink:

Wie heeft dit stuk eerder gefietst en kan me vertellen of het de moeite waard is.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Met vriendelijke groeten,
Agnes
Nooit daar gefietst, maar je kan natuurlijk ook in Chur uitstappen en de laatste 80 km zelf fietsen. Het is wel 1700m die je omhoog moet de eerste dag. Mijn ervaring is dat je de eerste dagen zo vol energie zit dat je dat prima kan. Je hebt dan al meteen een bergdag te pakken. Het landschap is hier sowieso mooi, als je op wilt schieten volg je de rivier, anders zou ik voor de bergen gaan.

PS niet gaan zwemmen in de meertjes bij Sankt Moritz tenzij het water warmer is dan 17 graden.