Dag allen,
Na zelf een paar keer op fietsvakantie te zijn geweest wil mijn vriendin (29) nu graag mee, en we zijn op zoek naar een aardige tweedehands vakantiefiets voor haar.
Vakanties zullen in eerste instantie waarschijnlijk niet al te zwaar zijn (Loire Kastelenroute of zo) maar we willen voor de toekomst zo min mogelijk uitsluiten.
Zelf heb ik een Santos Travelmaster en we willen wel een beetje samen op kunnen fietsen. Ze heeft een lichte voorkeur voor een vrouwenframe maar een mannenframe is ook prima, vooral omdat ik her en der lees dat dat ook handiger is voor vrouwen.
Chekclist:
* Waarvoor wil je de fiets gaan gebruiken?
Fietstochtjes, Weekends, Vakanties/reizen. Bij fietsvakanties in eerste instante zo'n 60km per dag.
* Ben je zeker dat je de fiets veel gaat gebruiken, of is het meer een testfiets om te zien of fietsvakanties je wel bevallen?
Voor fietstochten zal hij zeker gebruikt worden, maar of fietsvakanties een blijvertje is weet ze niet (ik vermoed van wel).
Het zou prettig zijn als de fiets een aantal jaren/vakanties mee kan.
* Houd je meer van stevig doorfietsen of van relaxt de tijd nemen?
Er tussen in. Ik fiets graag aardig door maar zal me iets inhouden.
* Zoek je een fiets met een sportieve zit of juist een houding rechtop?
Sportief
* Moet de fiets ook in het donker gebruikt gaan worden en hoe vaak?
Nee
* Wil je ook op onverhard gaan fietsen? Hoe zwaar onverhard is dat?
Ja, onverhard sluiten we liever niet uit. Schelpenpaden en bospaden, niks extreems.
* Waar gaan de vakanties naar toe?
De eerste vermoedelijk naar Berlijn of de Loire Kastelenroute. In de toekomst hopelijk naar Spanje & Thailand, Vietnam of iets dergelijks.
* Wat voor vakanties worden dat?
Kampeertochten, maar ik kan vrij veel bagage (tent/kookspullen) hebben.
* Je lichaamslengte
1.80, als binnenbeenlengte hebben we 86 cm gemeten.
* Je gewicht
Moet ik nog even navragen. Relatief licht in elk geval.
* Je lichaamsbouw.
Slank, verder vrij normaal geloof ik.
Hoeveel kg bagage wil je mee kunnen nemen op de fiets?
Ik denk 16 kg inc water. (ik neem dan wat meer)
* Waar woon je? (regio, grote stad of provincie is voldoende)
Utrecht-stad
* Wat is je budget?
500 euro
* Welke fietservaring heb je?
Vrijwel dagelijks, niet al te ver.
* Welke afstand fiets je nu maximaal op een dag voor je plezier?
60 kilometer. Snelheid 19 a 20 km/uur (?) bij vlak/windstil.
* Welke fietsen heb je (gehad)?
Niks bijzonders alleen stadfietsen e.d.
* Wat kun je van fietsonderhoud? Heb je er tijd voor? Heb je budget om het een fietsenmaker te laten doen? Wil je een cursus fietsonderhoud volgen?
Niets. Tijd wel, budget niet. Ik wil wel een cursus gaan doen maar dat zal na de eerste fietsvakantie zijn.
* Wil je ook een tweedehands fiets overwegen?
Ja, alleen maar eigenlijk.
* Heb je bepaalde fietsen op het oog?
Nee
Wil je onderweg elektronica kunnen opladen?
Nee
Wil je de fiets op korte termijn?
We hopen eind juli/begin augustus te gaan fietsen. Timing is niet briljant, I know
Als sommige antwoorden te vaag zijn hoor ik het graag. Hartelijk dank voor eventuele reacties/MP links enz!
Bijkomende vraag: op Marktplaats zie ik veel advertenties van Jan Hoedje uit Haarlem langskomen. Iemand bekend met deze winkel en de gemiddelde kwaliteit?
Na zelf een paar keer op fietsvakantie te zijn geweest wil mijn vriendin (29) nu graag mee, en we zijn op zoek naar een aardige tweedehands vakantiefiets voor haar.
Vakanties zullen in eerste instantie waarschijnlijk niet al te zwaar zijn (Loire Kastelenroute of zo) maar we willen voor de toekomst zo min mogelijk uitsluiten.
Zelf heb ik een Santos Travelmaster en we willen wel een beetje samen op kunnen fietsen. Ze heeft een lichte voorkeur voor een vrouwenframe maar een mannenframe is ook prima, vooral omdat ik her en der lees dat dat ook handiger is voor vrouwen.
Chekclist:
* Waarvoor wil je de fiets gaan gebruiken?
Fietstochtjes, Weekends, Vakanties/reizen. Bij fietsvakanties in eerste instante zo'n 60km per dag.
* Ben je zeker dat je de fiets veel gaat gebruiken, of is het meer een testfiets om te zien of fietsvakanties je wel bevallen?
Voor fietstochten zal hij zeker gebruikt worden, maar of fietsvakanties een blijvertje is weet ze niet (ik vermoed van wel).
Het zou prettig zijn als de fiets een aantal jaren/vakanties mee kan.
* Houd je meer van stevig doorfietsen of van relaxt de tijd nemen?
Er tussen in. Ik fiets graag aardig door maar zal me iets inhouden.
* Zoek je een fiets met een sportieve zit of juist een houding rechtop?
Sportief
* Moet de fiets ook in het donker gebruikt gaan worden en hoe vaak?
Nee
* Wil je ook op onverhard gaan fietsen? Hoe zwaar onverhard is dat?
Ja, onverhard sluiten we liever niet uit. Schelpenpaden en bospaden, niks extreems.
* Waar gaan de vakanties naar toe?
De eerste vermoedelijk naar Berlijn of de Loire Kastelenroute. In de toekomst hopelijk naar Spanje & Thailand, Vietnam of iets dergelijks.
* Wat voor vakanties worden dat?
Kampeertochten, maar ik kan vrij veel bagage (tent/kookspullen) hebben.
* Je lichaamslengte
1.80, als binnenbeenlengte hebben we 86 cm gemeten.
* Je gewicht
Moet ik nog even navragen. Relatief licht in elk geval.
* Je lichaamsbouw.
Slank, verder vrij normaal geloof ik.
Hoeveel kg bagage wil je mee kunnen nemen op de fiets?
Ik denk 16 kg inc water. (ik neem dan wat meer)
* Waar woon je? (regio, grote stad of provincie is voldoende)
Utrecht-stad
* Wat is je budget?
500 euro
* Welke fietservaring heb je?
Vrijwel dagelijks, niet al te ver.
* Welke afstand fiets je nu maximaal op een dag voor je plezier?
60 kilometer. Snelheid 19 a 20 km/uur (?) bij vlak/windstil.
* Welke fietsen heb je (gehad)?
Niks bijzonders alleen stadfietsen e.d.
* Wat kun je van fietsonderhoud? Heb je er tijd voor? Heb je budget om het een fietsenmaker te laten doen? Wil je een cursus fietsonderhoud volgen?
Niets. Tijd wel, budget niet. Ik wil wel een cursus gaan doen maar dat zal na de eerste fietsvakantie zijn.
* Wil je ook een tweedehands fiets overwegen?
Ja, alleen maar eigenlijk.
* Heb je bepaalde fietsen op het oog?
Nee
Wil je onderweg elektronica kunnen opladen?
Nee
Wil je de fiets op korte termijn?
We hopen eind juli/begin augustus te gaan fietsen. Timing is niet briljant, I know
Als sommige antwoorden te vaag zijn hoor ik het graag. Hartelijk dank voor eventuele reacties/MP links enz!
Bijkomende vraag: op Marktplaats zie ik veel advertenties van Jan Hoedje uit Haarlem langskomen. Iemand bekend met deze winkel en de gemiddelde kwaliteit?