Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Multitooltje - Forum Wereldfietser

Multitooltje

Ik ben opzoek naar een heel goed multitooltje.
Wie heeft goeie ervaringen met welke?
Ik heb goeie dingen gelezen over de Alien en de Crankbrothers.
Hebben jullie daar ook goeie ervaringen mee?
Is een goed multitooltje handiger of beter dan de losse spulletjes waar ik al jaren mee op pad ga?
Ervaringen?
groet, niko

Ik heb heel goude ervaringen met de Topeak Alien. Na vier jaar lijkt hij zo goed als onverslijtbaar, gaat altijd mee op reis (oa 1 jaar naar India) en elk weekend op de mountainbike. Koop geen multi-tools met kleine losse onderdeeltjes (bits). Die speel je gegarandeerd kwijt. Tenzij je graag op je knieën in het stof wil liggen zoeken naar dat kleine stukje metaal dat is weggesprongen (ik spreek uit ervaring!).

Voor mijn werk heb ik een Leatherman. Zeer veel gebruikt en niet kapot te krijgen. Maar....., minder geschikt voor fietsers. Er zitten geen inbussen op, laat staan een kettingpons.

Voor het fietsen heb ik een Specialized. Gelukkig nog zo weinig gebruikt dat ik niet durf te zeggen of hij goed of slecht is.

Gerd

Heb een jaar geleden een multi tool bij de hema gekocht (€10,-)
Deze heb ik al meerdere malen gebruikt. Tot op heden geen noemenswaardige slijtage kunnen ontdekken. De kettingpons werkt ook nog eens uitstekent.

Tommy

Wat ik op korte tochten bij me heb is mijn kleine set:
Afbeelding
Behalve wat in het zwitsers zakmes zit (o.a. kruisschroevendraaier en ijzerzaag en -vijl) wil ik geen andere dingen in een multitool, en zeker niet de inbussleutels, want met inbussleutels in een multitool kun je niet gegarandeerd overal bij!
Meestal heb ik ook nog wat tie-wraps bij me.
Nb. 15 is een stuk plastic uit de bodem van een Hertog-ijsbak; ideaal om geklapte buitenbanden (van anderen :wink: ) tijdelijk mee te repareren.
7 is een sleutel 8-10, een ideale combinatie; Merk Mercedes Benz :D
In mijn "grote set", voor op vakantie, zit vooral een boel klein ijzerwaar :)
Groetjes,
Leon

Leon schreef:Wat ik op korte tochten bij me heb is dit:
Behalve wat in het zwitsers zakmes zit (o.a. kruisschroevendraaier en ijzerzaag en -vijl) wil ik geen andere dingen in een multitool, en zeker niet de inbussleutels, want met inbussleutels in een multitool kun je niet gegarandeerd overal bij!
Meestal heb ik ook nog wat tie-wraps bij me. In mijn andere "grote set" zit voorla een boel kleinijzerwaar :)
Groetjes,
Leon
Leon, jij hebt zo'n beetje meer bij je dan je tegenwoordig bij een gemiddelde rijwielhersteller in zijn gereedschapskist aantreft.

Mocht ik ooit in de buurt van Maastricht materiaalpech krijgen, weet ik bij wie ik kan aankloppen.

Tommy

Nb. 15 is een stuk plastic uit de bodem van een Hertog-ijsbak; ideaal om geklapte buitenbanden (van anderen Wink ) tijdelijk mee te repareren.
Stuk petfles is ook zeer geschikt, heb ik zelf na een valpartij ooit nog eens een wedstrijd mee uitgereden (80 km).

.......