Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Provence: welke route - Forum Wereldfietser

Provence: welke route

Wie heeft ooit de route van Luc otemans (fietsen langs zuid-Franse gorges) gefietst en/of die van benjamins (fietsen door de Provence) . En is dat goed te doen of erg zwaar?
Wat noem je zwaar? Voor de een is de Ventoux een invullng van de ochtend, voor een ander is de Cauberg te zwaar.
Leon
In dit draadje heb ik het over ons rondje door de provence op basis van Benjaminse:
http://www.wereldfietser.nl/phpBB/viewt ... 12&t=18124

Zwaar? Over het algemeen goed te doen. Af en toe pittig maar idd erg persoonlijk.
Delen zijn autoluw maar er zijn ook enkele mogelijkheden om door een vrachtwagen compleet van de weg gereden te worden. Meeste fransen rijden netjes om je heen ( misschien wel netter dan in NL) maar helaas niet allemaal.
Afgelopen maand mei heb ik twee weken langs de Franse Gorges gefietst volgens het boekje van Luc Oteman. Ik vond het een prrachtig mooie en afwisselende route en de klimmetjes waren geen obstakels. De temperatuur is een grotere vijand dan de hoogtemeters voor mij. Het was de eerste twee weken van mei goed te doen. Wanneer je in juni, juli, augustus gaat kan het flink warm zijn en is het een stuk drukker op de weg. Vooral langs de Gorges du Verdon heb ik me laten vertellen.
Ik ben overigens begonnen in Avignon en naar het oosten gaan fietsen, heb verschillende lussen gemaakt en ben na de Gorges du Verdon weer richting Avignon gefietst. Uiteraard de Mont Ventoux op én omheen gefietst zonder bagage. Ik stond een paar nachten op de camping in Sault die ook wat hoger gelegen is, dus wat minder warm.
Veel plezier. Loes
Een mooie en niet echt moeilijke route is de tocht door de Luberon. Een gebied ten noorden van Aix en Provence. Het is in een dag te bereiken vanuit Avignon. De route is in twee richtingen bewegwijzerd. Je fietst tussen Cavaillon en Forcalquier. Een aanrader, Le Tour de Luberon. Met een beetje geluk ga ik dit jaar er nog een stukje van rijden.
Dank voor jullie reacties! Ik heb er al heel veel zin in. Nog een paar weekjes en dan vertrek ik naar Nice. Mijn bedoeling is om het eerste stuk met Benjamins te rijden en vervolgens over te gaan naar het boekje van Luc Otemans om richting de Mont Ventoux te rijden. Daarna weet ik het nog niet precies.
Ik twijfel ook nog of ik eerst nog een dagje in Nice moet blijven om daar de boel te bekijken, maar ik weet niet of Nice het bekijken waard is.
Weten jullie dat?
Of Nice de moeite van het bekijken waard is, is afhankelijk van wat je leuk vindt om te zien... Fraaie architectuur is er nauwelijks te vinden, dure terrassen met nog duurdere drankjes en halfdronken Russen des te meer.
Als je een liefhebber bent van rustige terrasjes en kleine dorpjes in de Provence, heb je er niets te zoeken... Op naar Guillaumes, Entrevaux, Riez, enz.!