Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Welke papieren kaarten voor St. Columbaroute? - Forum Wereldfietser

Welke papieren kaarten voor St. Columbaroute?

In augustus vertrek ik voor 3 weken naar Engeland om daar de St. Columbaroute te rijden. Ik heb een GPS, met zowel OpenFietsmap Europa als Topo Engeland, dus op digitaal gebied zit ik goed. Nu zou ik eigenlijk ook wel papieren kaarten willen meenemen, omdat je dan toch het beste je positie kunt relateren aan de omgeving.
Weet iemand welke kaarten voor deze route aan te raden / onontbeerlijk zijn? En waar (in NL of Engeland/Schotland) kan ik die kaarten het beste aanschaffen?
Ik heb bij Zwerfkei uit drie verschillende karten gekozen voor Road map Britain 9: Scotland (AA Britain, deels ook omdat ik Southern Scotland and Northumberland (Road map 3 van Ordnance Survey) al had.
Maar er zijn nog mooie kaartenwinkels in Nederland (Pied a terre, Noorderzon, De Zwerver)
http://www.hiking-site.nl/winkels_reisboekhandels.php
arnob schreef:Ik heb bij Zwerfkei uit drie verschillende karten gekozen voor Road map Britain 9: Scotland (AA Britain, deels ook omdat ik Southern Scotland and Northumberland (Road map 3 van Ordnance Survey) al had.
Maar er zijn nog mooie kaartenwinkels in Nederland (Pied a terre, Noorderzon, De Zwerver)
http://www.hiking-site.nl/winkels_reisboekhandels.php
Goeie tips, dankjewel! Waren die kaarten gedetailleerd genoeg?
arnob schreef:Maar er zijn nog mooie kaartenwinkels in Nederland (Pied a terre, Noorderzon, De Zwerver)
Zandvliet Leiden, wel zo handig als je in Katwijk woont, of Stanley & Livingstone in Den Haag, ook dichtbij :wink:
Michael W schreef:
arnob schreef:Maar er zijn nog mooie kaartenwinkels in Nederland (Pied a terre, Noorderzon, De Zwerver)
Zandvliet Leiden, wel zo handig als je in Katwijk woont, of Stanley & Livingstone in Den Haag, ook dichtbij :wink:
Hmmm ik kom vrij vaak in Den Haag, eens kijken waar S&L zitten... Goeie tip!
De detaillering van de kaarten ontloopt elkaar niet veel (1:300.000) Ik koos voor wel de AA map omdat daar als enige van de drie allerlei kleine beekje op staan (maar gen hoogtelijnen), ervan uitgaande dat je dan telkens omlaag en omhoog moet en een gewaarschuwd mens voor twee telt (in ons geval zijn dat er dan vier).
De OS-kaarten (1:100.000) geven veel meer detail- en touristische informatie, maar dan heb ik wel erg veel kaartmateriaal bij me. Schitterend voor thuis, maar overbodig voor het grote overzicht onderweg.
Voor de touristische informatie heb ik overigens de Rough Guide bij me. Die prefereer ik boven Lonely Planet.

Het voordeel van een reisboekenwinkel is dat je de reis zelf bijna niet meer hoeft te maken ... S&L vond ik een genoegen.
Verleden jaar heb ik voor de WF een buitenlandtocht georganiseerd die de Columba route volgde.

Bijna de hele route wordt gedekt door de map van Philip’s Navigator. Deze is schaal 1:100.000 en kost maar €12,50. Het is een ringband van heel Schotland op A4 formaat maar je kunt de bladen die je niet nodig hebt thuis laten. Het enige nadeel van deze kaart is dat het eerste stukje van de route tot Haltwhistle er niet op staat. Eventueel kan je als aanvulling bij deze kaart de Sustrains kaart kopen van Hadrian’s Cycleway

Alternatief is 2 AA road map kaarten
AA Road Map 8: North of England/Scottish Borders (schaal 1:300.000) €11,-
AA Road Map 9: North of England/Scottish Borders (schaal 1:300.000) €11,-
Sustrans Hadrian Cycleway (schaal 1:100.000) €11,95

Alles te koop bij Pied a Terre www.jvw.nl/

Veel plezier in Schotland, wij vonden het erg leuk

Ronald van der Perk
Ronald van der Perk schreef:Verleden jaar heb ik voor de WF een buitenlandtocht georganiseerd die de Columba route volgde.

Bijna de hele route wordt gedekt door de map van Philip’s Navigator. Deze is schaal 1:100.000 en kost maar €12,50. Het is een ringband van heel Schotland op A4 formaat maar je kunt de bladen die je niet nodig hebt thuis laten. Het enige nadeel van deze kaart is dat het eerste stukje van de route tot Haltwhistle er niet op staat. Eventueel kan je als aanvulling bij deze kaart de Sustrains kaart kopen van Hadrian’s Cycleway

Alternatief is 2 AA road map kaarten
AA Road Map 8: North of England/Scottish Borders (schaal 1:300.000) €11,-
AA Road Map 9: North of England/Scottish Borders (schaal 1:300.000) €11,-
Sustrans Hadrian Cycleway (schaal 1:100.000) €11,95

Alles te koop bij Pied a Terre http://www.jvw.nl/

Veel plezier in Schotland, wij vonden het erg leuk

Ronald van der Perk
Hee, deze zie ik nét te laat. Misschien dat ik er nog wel even achteraan ga. Ik heb nu een kaart met een schaal van 1:275.000 waar ook alles op staat. Gekocht bij Stanley en Livingstone, ik ben de uitgever van de kaart even kwijt. Geen Ordnance Survey in ieder geval.