Alhoewel een Eco label voor websites nog vol in ontwikkeling is, wil ik alvast een vooraankondiging hiervan gaan doen. Iedereen is druk bezig of heeft zijn reisplannen al gemaakt voor dit seizoen. Met het Eco label willen we mensen stimuleren om zo milieuvriendelijk mogelijk op vakantie te gaan. Voldoe je aan een aantal vereisten, dan mag je een keurmerk op je website plaatsen. Er zijn ook nog 5 bonussterren te verdienen voor degene die het extra goed doen.
In het kort. Om het keurmerk te verdienen moet je:
- 3 jaar lang per reis door middel van vervoer minder dan 100 Kg aan CO2 uitstoten.
- Geen promotie maken voor verre (vlieg) reizen.
Dat komt grofweg neer op 500km met de auto, niet verder vliegen dan Munchen of reizen met de trein door heel Europa.
Calculator: http://calculator.carbonfootprint.com/calculator.aspx
Bonuspunten zijn te verdienen door:
- 50 kg CO2 in de afgelopen 3 jaar.
- 10 kg CO2 in de afgelopen 3 jaar.
- Groen camperen (natuurcamping/zelf koken/weinig of geen vlees eten/geen electronica opladen).
- Duurzame uitrusting (je uitrusting moet heel lang mee gaan).
- 10 jaar lang groen zijn.
Heel veel meer wil ik er nog niet over mededelen. Er wordt druk gewerkt om dit alles voor mekaar te krijgen en de details zijn nog aan verandering onderhevig.
Mocht je mee willen helpen, stuur effe een pm.
In het kort. Om het keurmerk te verdienen moet je:
- 3 jaar lang per reis door middel van vervoer minder dan 100 Kg aan CO2 uitstoten.
- Geen promotie maken voor verre (vlieg) reizen.
Dat komt grofweg neer op 500km met de auto, niet verder vliegen dan Munchen of reizen met de trein door heel Europa.
Calculator: http://calculator.carbonfootprint.com/calculator.aspx
Bonuspunten zijn te verdienen door:
- 50 kg CO2 in de afgelopen 3 jaar.
- 10 kg CO2 in de afgelopen 3 jaar.
- Groen camperen (natuurcamping/zelf koken/weinig of geen vlees eten/geen electronica opladen).
- Duurzame uitrusting (je uitrusting moet heel lang mee gaan).
- 10 jaar lang groen zijn.
Heel veel meer wil ik er nog niet over mededelen. Er wordt druk gewerkt om dit alles voor mekaar te krijgen en de details zijn nog aan verandering onderhevig.
Mocht je mee willen helpen, stuur effe een pm.