Ik zag vandaag in de plaatselijke buitensportzaak een bagagedrager (voor montage op de fiets) van Thule, de Pack 'n Pedal Tour Rack. Deze zit zonder schroeven op de staande achterste framebuizen geklemd middels een kort spanbandje, je hebt hiervoor dus geen bevestigingspunten op de fiets nodig. Bevestiging zag er ingenieus en ook degelijk uit.
Ik zag gelijk een mogelijkheid om (kleine) fietstassen mee te gaan nemen op mijn racefiets, voor de dagtochten tijdens de komende vakantie.
Maar voor ik dit systeem aanschaf wil ik graag weten of iemand ervaring heeft met dit systeem? En dan het liefts met gebruik op een hele lichte tour- of racefiets.
Passen hier ook de tassen van Ortlieb op? Die heb ik namelijk al.
Is het aan of af te raden om met deze constructie en niet al te zware fietstassen lange dagtochten te gaan fietsen? Je gaat natuurlijk wel een paar kilo extra meenemen en bevestigen aan een frame dat juist zo licht mogelijk geconstrueerd is.
Met vriendelijke fietsgroet, Vincent
Ik zag gelijk een mogelijkheid om (kleine) fietstassen mee te gaan nemen op mijn racefiets, voor de dagtochten tijdens de komende vakantie.
Maar voor ik dit systeem aanschaf wil ik graag weten of iemand ervaring heeft met dit systeem? En dan het liefts met gebruik op een hele lichte tour- of racefiets.
Passen hier ook de tassen van Ortlieb op? Die heb ik namelijk al.
Is het aan of af te raden om met deze constructie en niet al te zware fietstassen lange dagtochten te gaan fietsen? Je gaat natuurlijk wel een paar kilo extra meenemen en bevestigen aan een frame dat juist zo licht mogelijk geconstrueerd is.
Met vriendelijke fietsgroet, Vincent