Aanvullende tip: nog steeds clearance sale bij Planet-X
http://planet-x-bikes.co.uk/
Bij Clearance clothing heel wat merino kledij te vinden.
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Handig overzicht, maar heb je ook informatie over de ethische standaarden van die diverse merken? Hoe staat ze tegenover mulesing en hoe garanderen ze een goede behandeling van de schapen, zonder afsnijden, afbranden of afklemmen van de staarten, het geven van chemische baden tegen parasieten of onverdoofde castratie?jorge_regula schreef: Er ontbreken zeker merken, vooral buiten europa, maar heb deze er bewust uit gelaten omdat na toevoegen van taks & verzendkosten de prijs hoog oploopt.
Jorge,Robertjan schreef:De keuze bij Planet-X is alleen wel heel erg beperkt... (1 model)
Ik denk niet dat die informatie bij TS voorhanden is. Zijn er voor zover jij weet webshops waarbij je ervan uit mag gaan dat de door hen gevoerde merken deze ethiek uitdragen?Revanho schreef:Handig overzicht, maar heb je ook informatie over de ethische standaarden van die diverse merken? Hoe staat ze tegenover mulesing en hoe garanderen ze een goede behandeling van de schapen, zonder afsnijden, afbranden of afklemmen van de staarten, het geven van chemische baden tegen parasieten of onverdoofde castratie?jorge_regula schreef: Er ontbreken zeker merken, vooral buiten europa, maar heb deze er bewust uit gelaten omdat na toevoegen van taks & verzendkosten de prijs hoog oploopt.
Renaat
Icebreaker heeft wel meer dan alleen die gimmick en China betekent niet direct slavenkampen, maar ja, het blijft moeilijk de statements op waarde te schatten. Het mooie van merinowol vind ik (de belofte) dat je er maar weinig van nodig hebt. Ik heb op het moment twee t-shirts en een vest, en toen ik deze aanbieding zag schoot ik meteen in de "Ah! Koopjes! Kopen!"-reflex, maar toen bedacht ik dat alles wat ik nu koop zou betekenen dat er ook iets in de kast zou blijven liggen als ik weer op pad ga... dus ik wacht rustig af tot er iets versleten is of niet meer past. En een niet gekocht shirt heeft nog altijd een lagere impact dan een ethisch geproduceerd shirt. (Hoewel onze overheid een goede poging doet me schuldig te laten voelen als ik niet consumeer...)jorge_regula schreef: [...] Icebreaker heeft als gimmick dat je kunt zien van welke boerderij je wol afkomstig is, maar de kledij wordt gewoon in China geweven. (chocolatefish gebruikt de weverijen die oorspronkelijk voor Icebreaker fabriceerden).
- Patagonia : thermo-ondergoed, mix, prijs +jorge_regula schreef: - Planet-X / On-One: combinatie van baselayers + jerseys, pure & blend merino, prijs -
- dhb (wiggle.co.uk) : niet specifiek fiets, puur merino, prijs -
- Howies : Niet specifiek fiets, puur merino, prijs +- (kijk voor last in the box!)
- Embers Merino: niet specifiek fiets (nog niet), zowel pure als blend merino, prijs +-
- Torm.cc: fiets jerseys, sportswool blend, prijs +-
- Vulpine.cc : fiets jerseys + urban, puur merino, prijs +
- Chocolate fish merino: niet specifiek fiets, puur merino (met naar eigen zeggen & volgens velen zéér hoge kwaliteit), prijs +
- Icebreaker : niet specifiek fiets, puur merino, prijs +
- Endura (BaaBaa) : niet specifiek fiets, puur merino, prijs +
- Finisterre : niet specifiek fiets, puur merino, prijs +
- Ibex : zowel fiets als niet fiets, puur merino, prijs ++ (US shop, dus verzending + taks!)
- Rapha.cc: fiets jerseys (classic), sportswool, prijs ++
Er ontbreken zeker merken, vooral buiten europa, maar heb deze er bewust uit gelaten omdat na toevoegen van taks & verzendkosten de prijs hoog oploopt.