Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Welke reisverzekering heb jij? - Forum Wereldfietser

Welke reisverzekering heb jij?

Hoi allemaal,

Ik zie door de bomen het bos niet meer :oops:

Graag:
Welke verzekering heb jij en waarom?
Waar moet ik op letten?

Alle tips zijn welkom

1 persoon
Europa 30 dagen + weekendjes
Hoi,

Ik ben lid van de NBKV (bergsportvereniging), 'n hele leuke club met een verrassend lage lidmaatschapsprijs, korting bij Beversport en ook korting op overnachtingen in de buitenlandse berghutten en bovendien ook nog eens een aantal keren per jaar de Hoogtelijn.
Als lid van de NKBV kun je een verrassend goede verzekering afsluiten ( bergsport en wintersport mee verzekerd) voor een nog verrassender afsluitprovisie.
Volgens mij betaal ik voor alles ca. € 65 - 70 per jaar, is incl. werelddekking, klimmen, etc. etc.
Heb vorig jaar een ongevalletje gehad dat verzekeringstechjnisch heel goed werd opgelost.

Veel succes met uitzoeken.
Groet, Gerard
Alles tot een half jaar of zo zou ik gewoon doen met een doorlopende reis verzekering (ik doe het via mijn bank).

Bij veel doorlopende reisverzekering zit er een max reis duur van X maand per reis, tot 30 dagen zal dat geen probleem zijn. (voor langere reizen moet ik iets bij betalen boven de 60 dagen).

Opletten dat bij sommige verzekeraars dat fietsreizen worden als een "extreme sport". Maar wederom zal dat nog mee vallen met reizen tot 30 dagen.

Kijk ook goed naar wat je ziektekosten dekt in het buitenland dat je niet onnodig extra's double gaat verzekeren.

Ik heb er wel eens flink in verdiept, maar er zal weinig in zitten voor de Nederlanders :oops:

http://www.shanecycles.com/long-term-bi ... insurance/
Ik heb alleen de wettelijk verplichte ziektekosten verzekering en een WA verzekering. Fiets en bagage zijn niet verzekerd. Ook geen aanvullende ziektekostenverzekering tijdens vakantie. Dubbel verzekeren levert niets extra's op.

Piet.
GerardH schreef:Hoi,

Ik ben lid van de NBKV (bergsportvereniging), 'n hele leuke club met een verrassend lage lidmaatschapsprijs, korting bij Beversport en ook korting op overnachtingen in de buitenlandse berghutten en bovendien ook nog eens een aantal keren per jaar de Hoogtelijn.
Als lid van de NKBV kun je een verrassend goede verzekering afsluiten ( bergsport en wintersport mee verzekerd) voor een nog verrassender afsluitprovisie.
Volgens mij betaal ik voor alles ca. € 65 - 70 per jaar, is incl. werelddekking, klimmen, etc. etc.
Heb vorig jaar een ongevalletje gehad dat verzekeringstechjnisch heel goed werd opgelost.

Veel succes met uitzoeken.
Groet, Gerard
Alvast bedankt voor je tip ik ga het ff goed doorlezen.
Opletten dat bij sommige verzekeraars dat fietsreizen worden als een "extreme sport". Maar wederom zal dat nog mee vallen met reizen tot 30 dagen.

Top ga zeker ff kijken welke activiteiten er allemaal als een "extreme sport" worden ervaren.

Kijk ook goed naar wat je ziektekosten dekt in het buitenland dat je niet onnodig extra's double gaat verzekeren.
Daaraan heb ik helemaal niet gedacht.

Bedankt voor de tips weer.
Van belang is uitbreiding met een fietsdekking.
Deze dekking geldt bijvoorbeeld bij de volgende situaties:
1)Je fiets komt na een vlucht beschadigd aan. Kan een heel gedoe geven met de luchtvaartmaatschappij en vaak wordt de schade niet vergoed.
2)Op de luchthaven van aankomst blijkt je fiets zoek te zijn en wordt ook na een speurtocht niet gevonden. De luchtvaartmaatschappij betaalt slechts een gering bedrag per kilo uit: ver onder de waarde van je fiets. De diefstalverzekering geldt dan niet, want de fiets was niet op slot en het is niet zeker of de fiets gestolen is.
In beide gevallen kun je de schade bij zo'n verzekering met fietsdekking claimen. De verzekering betaalt jou uit en het is verder hun zaak om in de clinch te gaan met de airline.

Een andere situatie heb ik meegemaakt bij een reisgenote. Zij brak onderweg haar been en moest terug naar Nederland. De alarmcentrale had voor haarzelf alles geregeld en ambulance was keurig op tijd om haar op te halen, maar voor haar fiets was niets geregeld. "Daar hebben we niets mee te maken," kreeg ze te horen. Bij een fietsaanvulling is dat allemaal geregeld.
Ook als je fiets uitvalt en je hebt ander vervoer nodig.

Een reisverzekering met aanvullende fietsdekking wordt o.a. aangeboden door de ANWB.
bert sitters schreef:Van belang is uitbreiding met een fietsdekking.
Deze dekking geldt bijvoorbeeld bij de volgende situaties:
1)Je fiets komt na een vlucht beschadigd aan. Kan een heel gedoe geven met de luchtvaartmaatschappij en vaak wordt de schade niet vergoed.
2)Op de luchthaven van aankomst blijkt je fiets zoek te zijn en wordt ook na een speurtocht niet gevonden. De luchtvaartmaatschappij betaalt slechts een gering bedrag per kilo uit: ver onder de waarde van je fiets. De diefstalverzekering geldt dan niet, want de fiets was niet op slot en het is niet zeker of de fiets gestolen is.
In beide gevallen kun je de schade bij zo'n verzekering met fietsdekking claimen. De verzekering betaalt jou uit en het is verder hun zaak om in de clinch te gaan met de airline.

Een andere situatie heb ik meegemaakt bij een reisgenote. Zij brak onderweg haar been en moest terug naar Nederland. De alarmcentrale had voor haarzelf alles geregeld en ambulance was keurig op tijd om haar op te halen, maar voor haar fiets was niets geregeld. "Daar hebben we niets mee te maken," kreeg ze te horen. Bij een fietsaanvulling is dat allemaal geregeld.
Ook als je fiets uitvalt en je hebt ander vervoer nodig.

Een reisverzekering met aanvullende fietsdekking wordt o.a. aangeboden door de ANWB.
Goede info, even rekening mee houden voor ik naar (en in) Engeland ga fietsen, komende zomer (als die zomer nog komt).
PietV schreef:Ik heb alleen de wettelijk verplichte ziektekosten verzekering en een WA verzekering. Fiets en bagage zijn niet verzekerd. Ook geen aanvullende ziektekostenverzekering tijdens vakantie. Dubbel verzekeren levert niets extra's op.
Helemaal mee eens, voor Europa zijn dit veelal volkomen overbodige verzekeringen. :wink:
Michael W schreef:
PietV schreef:Ik heb alleen de wettelijk verplichte ziektekosten verzekering en een WA verzekering. Fiets en bagage zijn niet verzekerd. Ook geen aanvullende ziektekostenverzekering tijdens vakantie. Dubbel verzekeren levert niets extra's op.
Helemaal mee eens, voor Europa zijn dit veelal volkomen overbodige verzekeringen. :wink:
Waarom de smiley erachter? Ik kan me best voorstellen dat terughalen van de fiets bij een ongeval wel eens lastig zou kunnen zijn, zoals Bert aangeeft.
Travelmaster schreef:Waarom de smiley erachter? Ik kan me best voorstellen dat terughalen van de fiets bij een ongeval wel eens lastig zou kunnen zijn, zoals Bert aangeeft.
Ik ben dol op smileys en wil jij je een verzekering laten aansmeren voor die 0,01 % dat je misschien je fiets moet laten terugbrengen, ga je gang.

Als je ergens in Afrika, VS of Azië bent ligt het natuurlijk iets anders dan gewoon om de hoek in Europa. :wink:
Michael W schreef:
Travelmaster schreef:Waarom de smiley erachter? Ik kan me best voorstellen dat terughalen van de fiets bij een ongeval wel eens lastig zou kunnen zijn, zoals Bert aangeeft.
Ik ben dol op smileys en wil jij je een verzekering laten aansmeren voor die 0,01 % dat je misschien je fiets moet laten terugbrengen, ga je gang.

Als je ergens in Afrika, VS of Azië bent ligt het natuurlijk iets anders dan gewoon om de hoek in Europa. :wink:
Hier nog een smiley dan :P ! Een en ander is wat mijzelf betreft inderdaad wel afhankelijk van het verschil in kosten... Ik heb ooit een land rover met een kapotte motor moeten achterlaten in Engeland... en die op een gegeven moment zelf opgehaald, niks verzekering, die dekt dat niet, ofzo, aangezien het offroad was. Wat dat betreft heb je wel gelijk ja. En het was eigenlijk best wel een gaaf avontuurtje, nieuwe motor in Engeland erin laten zetten en zelf anderhalve maand later terug om hem terug te rijden.

Blij dat ik dat kreng de deur uit heb gedaan, hahaha, en beter dan m'n IJslandreis met dat apparaat werd het niet! Ik heb nu de Land Rover onder de fietsen...;)!
Travelmaster schreef:niks verzekering, die dekt dat niet, ofzo, aangezien het offroad was.
Verzekeringen zullen per definitie proberen er onderuit te komen, of het nu een fiets of een Landrover is, en in het geval van Robert-H zou ik dan toch eerst op papier willen zien (zwart op wit) dat ze zijn fiets ook zien als fiets. 8)
Michael W schreef:
Travelmaster schreef:niks verzekering, die dekt dat niet, ofzo, aangezien het offroad was.
Verzekeringen zullen per definitie proberen er onderuit te komen, of het nu een fiets of een Landrover is, en in het geval van Robert-H zou ik dan toch eerst op papier willen zien (zwart op wit) dat ze zijn fiets ook zien als fiets. 8)
Ik had er na dat telefoontje eigenlijk meteen al genoeg van, en dacht, ik ga het lekker zelf regelen. Was ook veel leuker.
Als je je geen nieuwe fiets kunt veroorloven is hij te duur.
Waar verzekeringen echt voor dienen zijn kosten die je niet kunt dragen. Ook in Europa kun je van een koude kermis thuiskomen als je zomaar denkt dat je ziektekostenverzekering de zaak wel dekt. In veel landen kom je in een particulier ziekenhuis omdat je in het openbare niet dood gevonden wilt worden. De kosten daarvan soms zijn veel hoger dan wat de Nederlandse verzekering dekt, en dan heb ik het niet over kinderachtige bedragen. Als je alles bij elkaar gered, getransporteerd en behandeld wilt worden van iets ellendigs wil je naderhand niet ook nog eens geconfronteerd worden met een rekening van vele tienduizenden euro's.

Wat PietV zegt vind ik dan ook onverstandig.

Leon
Leon schreef:Ook in Europa kun je van een koude kermis thuiskomen als je zomaar denkt dat je ziektekostenverzekering de zaak wel dekt. In veel landen kom je in een particulier ziekenhuis omdat je in het openbare niet dood gevonden wilt worden. De kosten daarvan soms zijn veel hoger dan wat de Nederlandse verzekering dekt, en dan heb ik het niet over kinderachtige bedragen.
Dan heb je het vooral over Griekenland en Spanje ...
Travelmaster schreef:Waarom de smiley erachter? Ik kan me best voorstellen dat terughalen van de fiets bij een ongeval wel eens lastig zou kunnen zijn, zoals Bert aangeeft.
Dit is al eens uitgebreid aan de orde geweest in deze draad. Toen bleek dat een fiets die je als bagage meeneemt op reis, in elk geval door een aantal reisverzekeraars ook als bagage behandeld wordt en wordt meegerepartrieerd.
peter de rijk schreef:
Travelmaster schreef:Waarom de smiley erachter? Ik kan me best voorstellen dat terughalen van de fiets bij een ongeval wel eens lastig zou kunnen zijn, zoals Bert aangeeft.
Dit is al eens uitgebreid aan de orde geweest in deze draad. Toen bleek dat een fiets die je als bagage meeneemt op reis, in elk geval door een aantal reisverzekeraars ook als bagage behandeld wordt en wordt meegerepartrieerd.
Thanks, ga ik lezen!
Leon schreef:Ook in Europa kun je van een koude kermis thuiskomen als je zomaar denkt dat je ziektekostenverzekering de zaak wel dekt. In veel landen kom je in een particulier ziekenhuis omdat je in het openbare niet dood gevonden wilt worden.
Dus stel je krijgt op je fiets een ongeluk en wordt met de ambulance naar een ziekenhuis vervoerd. Dan ben je redelijk ontoerekeningsvatbaar en hebt geen keuze waar je naartoe wordt gebracht. Volgens mij dekt je gewone ziektekostenverzekering dan alle kosten.
Dat je in veel publieke ziekenhuizen in Europa niet dood gevonden wilt worden lijkt me niet waar. Kan je voorbeelden geven?
De standaard zorgverzekering vergoedt de kosten tot maximaal het bedrag dat de behandeling in Nederland zou kosten. Dus als je in Zwitserland of Noorwegen in het ziekenhuis belandt, kun je een forse rekening verwachten als extraatje want medische zorg is daar aanzienlijk duurder dan in Nederland. Met een aanvullende buitenlandmodule van de zorgverzekering, die een paar euro per maand kost (bij FBTO € 7,50), ben je dan wél gedekt. Ook worden vaccinaties bij verre reizen vergoed. Bij sommige verzekeringen kun je de buitenlandmodule ook maandelijks aan en uit zetten.