Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Najaarsweekend 2013, 27, 28 en 29 september - Forum Wereldfietser

Najaarsweekend 2013, 27, 28 en 29 september

Voor de agenda:

Op 27, 28 en 29 september 2013 organiseren Hetty en ik, wederom, een najaar weekend in "ons" Brabant.
Hoofdzaken zijn geregeld:
- Datum afgestemd met Jim? Check
- Camping "de Wildert" gereserveerd? Check
- Kar kachel hout gezaagd? Check

Details moeten nog worden ingevuld:
- Routes maken. Als er iemand zin heeft om een route te maken of voor te fietsen vanuit en naar deze camping, graag een pb-tje.
- Wereldfietsers volledig informeren.
- Terrein inrichten.
We volgen voor een groot deel de bekende formule: fietsen, wat eten, wat drinken, fikkie stoken, niet noodzakelijk in deze volgorde.


We verzamelen vrijdagmiddag/avond 27 september op:

Landgoed de Wildert
Pagnevaartdreef 3
4744 RE Bosschenhoofd
http://www.landgoeddewildert.nl/site.html
https://www.facebook.com/LandgoeddeWildert

Dit is heel goed aan te fietsen vanaf station Oudenbosch(3KM), Roosendaal(10KM) en Etten-Leur(8KM).

Routebeschrijving:

Vanaf station Oudenbosch:
Ga met het stationsgebouw in je rug links af.
Eerste weg links het spoor over, alsmaar rechtdoor tot in Bosschenhoofd.
In Bosschenhoofd meteen na de kerk links. Na ca. 500 meter ligt aan de linkerkant "Landgoed de Wildert".

Vanuit het Westen
Rijksweg A16 richting Breda. Na Moerdijkbrug A17 richting Roosendaal. Afslag 22 richting Oudenbosch. In Oudenbosch rechtsaf bij Pico Bello benzinestation (richting Bosschenhoofd). In Bosschenhoofd meteen na de kerk links. Na ca. 500 meter ligt aan de linkerkant "Landgoed de Wildert".

Vanuit het Zuiden, Noorden en Oosten
Rijksweg A16 richting Breda. Afslag 16 richting Etten-Leur A58. Afslag 21 Bosschenhoofd. In Bosschenhoofd voor de kerk rechts. Na ca. 500 meter ligt aan de linkerkant "Landgoed de Wildert".

We staan op het veld: "De Zwaluw"
Dat staat goed aangegeven bij de ingang van de camping, er is daar ook een apart parkeerterrein.
Kosten: 10 euro per persoon per nacht, inclusief douche en toiletpapier.

We blijven twee nachten op deze camping.
Zaterdag 28 september hebben we een 3 road-routes en 1 off-road-route.
Hetty fietst 60 km
Anita fietst 80 km
Tom fietst ook ongeveer 80 km
Lauran ploetert 65 door het bos en de heide
Zondag is er een 10 kleine negertjes route waarbij we 2 verschillende stations aandoen en zo onderweg een aantal mede-fietsers uitzwaaien.

We zien jullie graag weer,

Lauran en Hetty

Deelname aan een of meerdere activiteiten is voor eigen risico. De vereniging kan op geen enkele wijze aansprakelijk gesteld worden voor diefstal of schade in geval van ongeval, letsel, etc. aan uzelf of derden. Wij raden u aan zelf zorg te dragen voor een reis-ongevallen en/of aansprakelijkheidsverzekering.
Zijn er nog liefhebbers voor een off-road tocht op zaterdag?
Een km of 60 rondploegen door de omliggende bossen en de Ruchphense heide. Een enkeling heeft al gereageerd maar een groepje van een man of tien is leuker.
Ha die Lauke,

Is de bruidssuite al gereserveerd? Welk pril stelletje kunnen we dit jaar gelukkig maken met een romantisch plekje?

Groetjes uit Carentan,

Bert
Als Peter en Alexandra de grens over komen, zouden zij in de bruidssuite kunnen... :D
Of ik zei de gek :D

Maar helaas, onze lieve Heer had wat anders voor mij in Oudenbosch, ehh, in petto.
Een gebroken pols ...
Jawel, kan er ook nog wel bij.
Ik derhalve helaas niet ...

Gisteravond gevallen met lopen.
Dacht dat het meeviel, alles bewoog nog alleen wat ( oke, zeer ) pijnlijk.
Naar huis en naar bed gegaan mar na een slechte nacht toch maar naar het ziekenhuis, fotootje en jawel, gebroken.
Gips erom en terug bij af, wat, direct door naar de gevangenis en 10 beurten overslaan ....

Helaas ben ik er dus niet bij ( wilde op de fiets komen )

Gegroet,

Lars
Mijn eerste reactie was met een k.

Maar ik ga je weer beterschap wensen.
Tjeemig wat een pech Lars! Een snel herstel toegewenst, dan kun je misschien de huttentocht nog meepikken.
Lars wat een geknoei!!!!!

Waarom nou net jij weer?
Hou vol, Lars! Zo lang je nog niet vooruit hoeft te bewegen als Stephen Hawking ga ik ervan uit dat je lichaam zich kranig verweert tegen alles wat op 'm af komt. De Nieuwjaarsborrel in januari is een mooi moment om het glas te heffen voor een nieuw fietsjaar. :wink:
Lars, zoals ze hier zeggen, "Wa makte me nouw!?!?!"

Beterschap.

In de agenda hier, staat al wat gepland dit weekend, maar als het erg mooi weer wordt, maak ik graag een wijziging.
Peter en ik zullen erbij zijn... we zeggen uiteraard geen "nee" tegen een bruidssuite :-)
Het eerste artikel van dit topic is uitgebreid met aanvullende informatie.
Uitgewerkte routes volgen.

Lauran en Hetty
Als het goed is kan iedereen met DEZE LINK bij de routes.

LET OP:
Op zondag voert ProRail werkzaamheden uit tussen Lage Zwaluwe en Zwijndrecht (Dordrecht). Dat betekent via Breda met de Fyra als je richting Zuid-Holland wilt. (Deze is in dergelijke gevallen normaliter toeslagvrij.) Er staat niet expliciet op de NS-site vermeld dat fietsen daar niet in mee kunnen, maar ga er maar vanuit dat dat niet kan. Een alternatieve route naar Dordrecht (~44km) plannen lijkt dan ook aanbevolen voor hen die naar Zuid-Holland willen. Wil je verder richting Noord-Holland of Flevoland, dan zou je ook via Den Bosch en Utrecht kunnen reizen. Dan ben je wel langer onderweg dan vanaf Dordrecht, waarvandaan namelijk ieder halfuur een intercity via Haarlem en Amsterdam naar Lelystad Centrum rijdt.
Robertjan schreef:Als het goed is kan iedereen met DEZE LINK bij de routes.

LET OP:
Op zondag voert ProRail werkzaamheden uit tussen Lage Zwaluwe en Zwijndrecht (Dordrecht). Dat betekent via Breda met de Fyra als je richting Zuid-Holland wilt. (Deze is in dergelijke gevallen normaliter toeslagvrij.) Er staat niet expliciet op de NS-site vermeld dat fietsen daar niet in mee kunnen, maar ga er maar vanuit dat dat niet kan. Een alternatieve route naar Dordrecht (~44km) plannen lijkt dan ook aanbevolen voor hen die naar Zuid-Holland willen. Wil je verder richting Noord-Holland of Flevoland, dan zou je ook via Den Bosch en Utrecht kunnen reizen. Dan ben je wel langer onderweg dan vanaf Dordrecht, waarvandaan namelijk ieder halfuur een intercity via Haarlem en Amsterdam naar Lelystad Centrum rijdt.
In de Fyra mogen géén fietsen mee, hoewel er wél een fietsenhok aan boord is :evil: :evil: :evil:
Voor de Randstad: fietsen naar Etten-Leur. Daar de trein nemen naar 's Hertogenboch en aldaar overstappen richting Utrecht.
Maar Bert, er is een route van 66km naar Breda gepland. Etten-Leur lijkt dan ook alleen voor diegenen die haast hebben. De anderen kunnen de route naar Breda fietsen.
Wel moet ik zeggen dat Etten-Leur nu nog vriendelijker is voor de fiets. In Breda moet je óf verder omlopen om niet met een trap te hoeven, óf de roltrap nemen.
En voor Zuid-Holland is Dordrecht ook via knooppunten nog relatief dichtbij (~44km), waarvandaan je dan de trein kunt pakken. En daar hebben ze wél fatsoenlijk een lift.
Mooie routes! Ik fiets zondag mee tot Breda en sla dan af richting Oosterhout en Raamsdonksveer.

De weersvoorspellingen zijn voorlopig goed, ik heb er zin in!

Rinske
Hierbij nog even de uitgeschreven routes:

Tom zaterdag 88 KM:
73-74-72-97-98-41-52-53-8-54-57-58-70-60-25-81-83-56-38-36-37-30-31-18-17-84-85-87-92-99-96-97-72-74-73

Anita zaterdag 80 KM:
73-74-72-97-98-41-52-55-95-94-29-28-81-30-37-89-24-23-22-59-58-57-54-08-53-42-43-46-79-12-77-76-74

Hetty zaterdag 61 KM:
75-73-74-98-41-52-53-08-54-57-58-82-59-22-23-24-81-01-84-85-86-88-87-29-94-95-96-97-72-74

Route zondag 66 KM:
73-74-98-41-43-46-79-88-86-87-17-18-27-5-83-82-81-80-47-48-45-8-7-44-2-20-82-78-75
27-28-29 september op Landgoed de Wilderthttp://www.landgoeddewildert.nl/ in Bosschenhoofd. 

Vrijdagavond komt Patrick Smit http://smittrial.nl/ laten zien wat er allemaal nog meer mogelijk is op een fiets.......

Patrick was ook op onze zilveren bruiloft. Daar zakte hij aan het begin van zijn show door een houten tuintafel waardoor hij zijn show voortijdig moest stoppen.
Vrijdagavond vroeg komt hij revanche nemen.
Afbeelding
Mis het niet en maak dat je erbij bent.
Voor vragen: 06-12586662
Afbeelding

Verzoek van de camping:

Mensen die alleen voor de show van Patrick komen of alleen komen fietsen zaterdag of zondag, laat aub uw auto buiten de poort staan om onnodig verkeer over de camping te voorkomen.
Ik ben heel benieuwd! Weet alleen niet of ik daar vrijwillig onder ga liggen...