Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Lichtgewicht reisgids - Forum Wereldfietser

Lichtgewicht reisgids

Er is hier al eens melding gemaakt van de Nederlands-talige reiswiki. Niet te verwarren met de FietsvakantieWiki van de Wereldfietser/Vakantiefietser.

Gisteren ontdekte ik echter de Engelstalige WikiVoyage. Logischerwijs is die wat uitgebreider dan de Nederlandse versie. Maar het is vooral interessant omdat het mogelijk is om er een e-book van te maken. Diverse formaten worden ondersteund.

Of het land, of de landen die je wil bezoeken voldoende beschreven zijn, kun je van te voren bepalen.
Voor het voor mij dit jaar interessante land (Zweden) kon ik zelfs een deel weglaten. Scheelt in gewicht. :lol: :lol:

Kun je toch nog een reisgids meenemen, zonder dat je echt gewicht mee hoeft te nemen.

Peter
Je kunt ook gewoon iedere willekeurige internetpagina opslaan als PDF via "Archief" ==> "Druk af..." ==> "Pdf". En een PDF kan weer eenvoudig in bijv. iBooks geplaatst worden.
Of je kopieert eerst datgene wat je wilt hebben naar de teksteditor en gaat dan naar "Archief" ==> "Bewaar als pdf...".

Twee manieren om alleen die info bijdehand te hebben die relevant is en al het andere uit je 'persoonlijke reisgids' te schrappen.
Klopt. Maar ik ben er nog niet geslaagd om een PDF van een werkende inhoud te voorzien.
Ik heb nu een deel van Zweden als Epub gedownload en ik heb er een werkende inhoudsopgave bij, waardoor het zoeken wat overzichtelijker wordt.

Peter
Internetpagina naar Word kopiëren en opslaan als PDF, dan naar m'n smartphone en klaar is Kees. :D
Ik heb nu in 1 handeling ongeveer 600 pagina's. :shock:
Ik heb nu een Epub en dat is handelbaarder op een E-reader.
Ik heb een inhoudsopgave.

Maar goed, het is een tip, geen verplichting. :|

Peter
Peter M schreef:Ik heb nu in 1 handeling ongeveer 600 pagina's. :shock:
Ik heb nu een Epub en dat is handelbaarder op een E-reader.
Ik heb een inhoudsopgave.

Maar goed, het is een tip, geen verplichting. :|

Peter
Er zijn er altijd die het "beter"(lees:anders) weten;). Ik vind jouw tip wel een goeie. Ik ga het eens proberen.
Met 600 pagina's is een inhoudsopgave wel zo handig, inderdaad. :wink:
Supertip! Epub is inderdaad veel handiger op de ereader dan pdf.
Kocht in het verleden ook wel hoofdstukken uit de LP in pdf-formaat voor de ereader, scheelt aanzienlijk in gewicht.
Kijk ook eens op de site www.digitourist.com. Daarop staan alleen de voor de reiziger interessante punten vermeld. Als je inlogt kun je onder favorieten een eigen reisgids samenstellen en downloaden naar je smartphone of tablet. Dan krijg je alleen de basisinformatie met een link naar de website in de volgorde dat je het hebt samengesteld. Ik vind het super werken. Helaas zit Zweden er nog niet in. Benelux, Duitsland Zwitserland, Frankrijk en binnenkort Italie wel.