Additionally, paste this code immediately after the opening tag: welke fietshoes? - Forum Wereldfietser

welke fietshoes?

Hoi,

Allereerst: dit topic is NIET bedoeld voor een discussie over fietshoes vs fietsdoos 8)

Voor vier fietsvakanties heb ik de groene groene VK fietshoes gebruikt voor het fietstransport in het vliegtuig. Twee ringen zijn nu bijna uit het canvas gescheurd. Ik kan dit proberen te maken maar dat is denk ik verkeerde zuinigheid.

Ik kan dus precies dezelfde kopen. Maar nu kwam ik de DS cover tegen. Die ziet er best wel stevig uit, althans op mijn beeldscherm. Heeft iemand hier ervaring mee?
willem.m schreef:Hoi,

Allereerst: dit topic is NIET bedoeld voor een discussie over fietshoes vs fietsdoos 8)

Voor vier fietsvakanties heb ik de groene groene VK fietshoes gebruikt voor het fietstransport in het vliegtuig. Twee ringen zijn nu bijna uit het canvas gescheurd. Ik kan dit proberen te maken maar dat is denk ik verkeerde zuinigheid.

Ik kan dus precies dezelfde kopen. Maar nu kwam ik de DS cover tegen. Die ziet er best wel stevig uit, althans op mijn beeldscherm. Heeft iemand hier ervaring mee?
De DS Cover is duurder dan de VK-hoes. Lijkt zo op het oog steviger. Helaas zie ik nergens het gewicht en hoe groot het pakketje is in opgevouwen toestand. Voordeel van de VK-hoes is dat ie weinig weegt en dat je hem kunt opvouwen tot een dun A-viertje. Bescherming in de hoes gooi ik na aankomst op de reisbestemming weg en voor ik weer terug vlieg naar Amsterdam scharrel ik wat karton op.

Op de site van DS Cover staan verkooppunten. Zou daar eens gaan kijken.
Vanuit Den Bosch bij Overdijk Tweewielers in Oirsschot of Halfords in Uden.

Overigens was nu een flink aantal vliegreizen ook een ringetje uit mijn groene VK-hoes gescheurd. Ik heb er zelf een gaatje naast gemaakt en er inmiddels alweer een nieuw serie vliegreizen meegemaakt.
Terzijde: aan de hand van dit topic kwam ik de Tranzbag tegen, een Zwitserse fietstas/hoes waarmee je ook gratis de Zwitserse trein in mag. Wel prijzig (95 CHF), maar stevig en toch nog licht (800 gram) en met het voorwiel eruit zou een standaard vakantiefiets erin moeten passen. Het is echt een tas, wat een voordeel is omdat een maatschappij als Ryanair tegenwoordig schijnt te eisen dat de fiets in een "speciale fietstas" wordt vervoerd. Jammer genoeg wordt de Tranzbag alleen in Zwitserland geleverd, voor zover ik kon nagaan. Ook verkrijgbaar op enkele SBB-stations.