Ja, ik roep jullie hulp maar weer in.
Zit namelijk te denken of ik op m'n racefiets de cassette en/of voorbladen moet vervangen. Er zit nu een compact 34-50 op en cassette 9sp 11-28.
Prima te doen in de heuvels hier (circa 500 - 700m hoog) maar nu wil ik er de bergen mee door en ook door plat Denemarken en NL en dan begin ik toch te twijfelen of dit zo ideaal is. Het lijkt mij dat ik te kort ga komen.
Ik heb nu Shimano Sora ST-3400 shifters die volgens mij ook geschikt is voor een triple, dus dat zou mooi zijn.
En heb een Sram Truvativ road crankstel en vroeg me af of ik daar niet gewoon andere bladen op kan zetten of een extra tussenblad (als dat bestaat) inplaats van gelijk een heel nieuw crankstel. Want dan heb ik waarschijnlijk ook een langere as nodig.
En de cassette, kan die ook niet veel gunstiger?
Heb op wat wielrenners sites naar info gezocht maar daar knap ik vaak af door opmerkingen dat een triple voor watjes is en dat je dan geen racefiets meer hebt maar een gaspijpenfiets met een krom stuur enzo.
Tja, nu ben ik toch liever een tutje dan dat ik moet duwen of mijn knieën aan gort trap dus daar trek ik me weinig van aan.
Wat raden jullie aan?
Yopie
Zit namelijk te denken of ik op m'n racefiets de cassette en/of voorbladen moet vervangen. Er zit nu een compact 34-50 op en cassette 9sp 11-28.
Prima te doen in de heuvels hier (circa 500 - 700m hoog) maar nu wil ik er de bergen mee door en ook door plat Denemarken en NL en dan begin ik toch te twijfelen of dit zo ideaal is. Het lijkt mij dat ik te kort ga komen.
Ik heb nu Shimano Sora ST-3400 shifters die volgens mij ook geschikt is voor een triple, dus dat zou mooi zijn.
En heb een Sram Truvativ road crankstel en vroeg me af of ik daar niet gewoon andere bladen op kan zetten of een extra tussenblad (als dat bestaat) inplaats van gelijk een heel nieuw crankstel. Want dan heb ik waarschijnlijk ook een langere as nodig.
En de cassette, kan die ook niet veel gunstiger?
Heb op wat wielrenners sites naar info gezocht maar daar knap ik vaak af door opmerkingen dat een triple voor watjes is en dat je dan geen racefiets meer hebt maar een gaspijpenfiets met een krom stuur enzo.
Tja, nu ben ik toch liever een tutje dan dat ik moet duwen of mijn knieën aan gort trap dus daar trek ik me weinig van aan.
Wat raden jullie aan?
Yopie