Additionally, paste this code immediately after the opening tag: bagagelimiet 20 kg - Forum Wereldfietser

bagagelimiet 20 kg

Om binnen de limiet van 20 kg te vallen heb ik het volgende gedaan, misschien een tip voor anderen of op of aanmerkingen...
Op de heenreis had ik iemand met twee grote stukken handbagage gezien... Ik dacht, wat hij kan, kan larsje ook... Aangezien ik op de heenreis 92 euro overgewicht moest betalen bedacht ik het volgende plan :
Mijn fiets met een voortasje met daarin de brander en andere gevaarlijke dingen ( zakmes enzo ) en zware dingen aan de fiets gebonden. Dit in de fietsdoos en bij het inchecken de doos ver weg zetten, ergens aan de zijkant. De dame van de balie zei dat ik hem moest laten wegen, ik zei dat de fiets 15 kg woog, is normaal voor een fiets. Ik hoefde hem niet te laten wegen wat uberhaupt denk ik niet had gegaan op de kleine band... Verder had ik zware kleren aan, mijn zakken volgepropt met zware dingen en twee, eigenlijk 3 stuks handbagage : mijn stuurtasje, ook weer volgepropt met zware dingen, had ik onder mijn jas hangen, op me rug . Een kanozak met daarin mijn zware tent, slaapmatje enz met een zware achtertas als handbagage. Maar niet bij het inchecken ! Toen stonden ze veilig uit zicht, achter mijn fietsdoos. Het idee was en is dat als je eenmaal ingechecked bent, fiets 15 kg en een ander,licht achtertasje van 4 kg, je ' veilig ' bent.
Je pakt dan uit het zicht van de incheckbalie je twee grote en zware stukken handbagage en wacht op het moment van het in het vliegtuig gaan. Als men je dan aanspreekt op de handbagage, wat kunnen ze doen ? Zeggen dat je een tasje achter moet laten ? Oh meneer, zet daar maar neer, die mag niet mee ! Denk het niet. Een tas alsnog in laten checken ? Maybe...hoeveel kg had u meneer bij het inchecken ? ehh, ik geloof 13 kg...Oh, deze tas weegt 8 kg, nou, kan nog net.... En ik denk dat er toch geen tijd meer is om het in te laten checken, we zijn aan het instappen, we vliegen binnen 15 minuten !
Bij mij werkte het goed, doe het de volgende keer weer net zo. Familie of vrienden op schiphol houden mijn handbagage bij zich bij het inchecken op schiphol en alleen de fiets en een licht tasje inchecken.

Ha Lars,

Naar mijn idee heb je geluk gehad zoals je jezelf en bagage hebt ingecheckt. Ik wilde alleen een opmerking maken over het feit je jezelf afvraagt wat ze zullen doen als ze ontdekken dat je veel te veel handbagage bij je hebt.

Als het veel te veel is wordt het alsnog ingecheckt, dit ivm met de veiligheid van jezelf en medepassagiers. Overigens, als men de regels strikt hanteert dan kan het inderdaad het geval zijn dat je bagage achter moet laten, of je moet voor het overgewicht betalen. En en ander licht natuurlijk aan het vliegveld, de persoon en hoe jezelf bent. Samengevat, ik zou nooit zo inchecken. Het risico is mij te groot. Maar ja, dat komt misschien omdat ik ooit eens in Brisbane flink wat bagage achter heb moeten laten (had absoluut geen geld om het overgewicht te betalen). Hoe dan ook, succes met je volgende check in!

Groet, Maikell