Niet meer te koop Trekkingfiets Activa II van ROSE met Rohloff versnellingsnaaf speedhub 500/14.
Compleet afgemonteerd. Geschikt voor dames en heren < 1.75 m (maat 20,5).
Bouwjaar augustus 2010; prijs toen € 2293,--. Eerste eigenaar.
Wordt verkocht omdat framemate net iets te klein is.
Wielmaat 26". Banden Schwalbe Marathon Supreme 26x1,6. Originele Conti's meegeleverd.
"Fazit: für einen guten Preis bekommt man ein gutes Fahrrad, komplett ... oppad biking"
Rose Versand heeft een missie: fietsen maken met een hoge prijs-kwaliteitverhouding. De Red Bull Activa II is daar een mooi toonbeeld van. De fiets kost - met een 14-versnellings Rohloff-naaf - € 2199. Dan zal de rest wel tegenvallen? Nee, in het geheel niet. Het frame en de voorvork van de Activa II zijn gemaakt van aluminium. Alle kabels lopen door het frame en dat geeft de fiets een heel mooi clean uiterlijk. Het frame is niet apart voor de Rohloff-naaf ontwikkeld: de naaf zit middels padden aan het frame en heeft een externe schakelbox. Handig als je het achterwiel een keertje zelf moet demonteren. Onderweg zijn met de Red Bull is een genot. Frame en vork houden zich onder zware bepakking prima. Bij vol inknijpen van de voorrem geeft de vork geen krimp. De remmen zijn de HS33`s van Magura, die veel gezien zijn op trekkingfietsen met een Rohloffnaaf. En dat is niet voor niets: de remkracht is prima om een zware fiets met bepakking tot stilstand te dwingen. Bovendien zijn ze prima te doseren. De zitpositie op de Red Bull is ontspannen en het stuurgedrag neutraal. Het ietwat gebogen stuur ligt lekker in de handen en aan het uiteinde zitten Ergon-handvatten en bijbehorende bar-ends. Met de verstelbare stuurpen kun jet het stuur wat hoger of lager zetten. Onder het zadel zit een geveerde zadelpen. Prettig als je over een hobbelpad rijdt, maar de afstelling - je kunt de veervoorspanning aanpassen - luistert vrij nauw. Gebeurt dit niet goed, dan beweegt de 'demper' telkens als je kracht op de pedalen zet en dat is oervervelend. De overige onderdelen zijn prima: Tubus Logo-drager achter een Tubus Tara Lowrider voor én - dat zie je niet standaard - een prima Lumotec-voorlamp en een BM-achterlicht gevoed door een Shimano-maafdynamo. Standaard wordt de fiets geleverd met twee bidonhouders en bidons, een fatsoenlijke pomp en bovendien klikpedalen van Shimano. Kortom, voor een net bedrag heb je een hele nette fiets, compleet afgemonteerd en met onderdelen die je ook op aanzienlijk duurdere trekkingfietsen ziet.
Compleet afgemonteerd. Geschikt voor dames en heren < 1.75 m (maat 20,5).
Bouwjaar augustus 2010; prijs toen € 2293,--. Eerste eigenaar.
Wordt verkocht omdat framemate net iets te klein is.
Wielmaat 26". Banden Schwalbe Marathon Supreme 26x1,6. Originele Conti's meegeleverd.
"Fazit: für einen guten Preis bekommt man ein gutes Fahrrad, komplett ... oppad biking"
Rose Versand heeft een missie: fietsen maken met een hoge prijs-kwaliteitverhouding. De Red Bull Activa II is daar een mooi toonbeeld van. De fiets kost - met een 14-versnellings Rohloff-naaf - € 2199. Dan zal de rest wel tegenvallen? Nee, in het geheel niet. Het frame en de voorvork van de Activa II zijn gemaakt van aluminium. Alle kabels lopen door het frame en dat geeft de fiets een heel mooi clean uiterlijk. Het frame is niet apart voor de Rohloff-naaf ontwikkeld: de naaf zit middels padden aan het frame en heeft een externe schakelbox. Handig als je het achterwiel een keertje zelf moet demonteren. Onderweg zijn met de Red Bull is een genot. Frame en vork houden zich onder zware bepakking prima. Bij vol inknijpen van de voorrem geeft de vork geen krimp. De remmen zijn de HS33`s van Magura, die veel gezien zijn op trekkingfietsen met een Rohloffnaaf. En dat is niet voor niets: de remkracht is prima om een zware fiets met bepakking tot stilstand te dwingen. Bovendien zijn ze prima te doseren. De zitpositie op de Red Bull is ontspannen en het stuurgedrag neutraal. Het ietwat gebogen stuur ligt lekker in de handen en aan het uiteinde zitten Ergon-handvatten en bijbehorende bar-ends. Met de verstelbare stuurpen kun jet het stuur wat hoger of lager zetten. Onder het zadel zit een geveerde zadelpen. Prettig als je over een hobbelpad rijdt, maar de afstelling - je kunt de veervoorspanning aanpassen - luistert vrij nauw. Gebeurt dit niet goed, dan beweegt de 'demper' telkens als je kracht op de pedalen zet en dat is oervervelend. De overige onderdelen zijn prima: Tubus Logo-drager achter een Tubus Tara Lowrider voor én - dat zie je niet standaard - een prima Lumotec-voorlamp en een BM-achterlicht gevoed door een Shimano-maafdynamo. Standaard wordt de fiets geleverd met twee bidonhouders en bidons, een fatsoenlijke pomp en bovendien klikpedalen van Shimano. Kortom, voor een net bedrag heb je een hele nette fiets, compleet afgemonteerd en met onderdelen die je ook op aanzienlijk duurdere trekkingfietsen ziet.