Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsen in Zuid-China / Yunnan, Sichuan - Forum Wereldfietser

Fietsen in Zuid-China / Yunnan, Sichuan

Wereldfietsers,

Volgend jaar willen wij gaan fietsen in Zuid China. Op papier lijkt de route Chendu, Yaán, Litang, Zhongdian, Dali, Kunming ons wel wat. Oktober/november/december komt ons het beste uit, maar weet iemand hoe het klimaat daar dan is? Al wat we kunnen vinden is dat het najaar bekend staat op zijn bewolking en mist. Is het echt zo erg, of stijg je na Yaán (passen en hoogvlaktes boven de 4000mtr) "boven die wolken" uit?
En hoe koud kan het worden in de bergen? Is de temperatuur overdag wel lekker?
En alternatief is een route langs de karstbergen rond Guilin. Is het klimaat daar beter in het najaar?
Een wel erg concrete vraag, maar goed... wie weet.

hallo,
ik ben net in kunming aangekomen en heb in de buurt gefietst van jullie geplande route. de mist was inderdaad erg dicht, zag soms slechts 10 of minder meter. als het de zon lukte om hierdoor te schijnen was de temperatuur aangenaam, lukte hem dat niet was het fris. boven de 4000 is er ietwat meer zicht maar het is er koud. snachts vroor het, zeker op de hoogvlakte. ongeveer de helft van de dagen genoot ik van de prachtige herfst, de andere nam ik genoegen met wazige schimmen. er is een overvloed aan fruit in deze streek en de mensen zijn bijzonder vriendelijk.