Additionally, paste this code immediately after the opening tag: rondje van rotterdam - Forum Wereldfietser

rondje van rotterdam

Beste Rotterdamfietsers,

as. zondag fietsen we weer een nieuw rondje, wie weet met blote benen en armen.

Eerder hebben we tijdens het rondje de omgeving van het A4 tracé in Delfland verkend. De werkzaamheden voor de snelweg hebben inmiddels diepe sporen achter gelaten in het landschap.
Het lijkt hier niet bij te blijven bovendien, want ook de plannen voor de Blankenburg tunnel worden erdoor gedrukt.
Misschien is dit een goede aanleiding om het gebied weer eens met eigen ogen te verkennen. Andere routesuggesties zijn ook welkom uiteraard.

Tot zondag 12 u bij de Euromast,

Jaap

PS Natuurmonumenten heeft een informatieve site over de aanleg van de Blankenburgtunnel. Bovendien kun je via deze site je mening uitspreken over de plannen.
http://www.natuurmonumenten.nl/dossier/ ... burgtunnel
Jaap,

Ik woon in Rottedam en wil graag een keer mee met het rondje Rotterdam. Ik lees al een tijdje mee op het forum en ben mede hierdoor geïnteresseerd geraakt in het vakantie fietsen.

Zal mij binnenkort wat uitgebreider voorstellen maar voorlopig tot zover.

Mijn vraag is., onder de euromast verzamelen is dat buiten of ergens binnen. Vast bedankt voor het antwoordt.

Groet, Ruud van Gent
Vertrekken vanaf de Euromast, dan kunnen jullie mooi even langs het Erasmusziekenhuis fietsen en zwaaien en bellen naar Lars!
Lars ligt op de negende verdieping.
Ruud, we staan altijd buiten bij de Euromast, spreek daar mensen met een fiets aan met het codewoord 'rondje van R'dam?' en je merkt vanzelf waar je je aan kunt sluiten.
Groet,
Jaap
Dag rRotterdamfietsersters,
ik ga zondag ook mee uit fietsen. A4-tracé schrijdt voort, daar is ongetwijfeld nieuws te zien. Jaap, we hebben ook nog jouw recent uitgeknobbelde Giessen-route 'tegoed'. Of moeten we naar de bollen om de tulpen de grond uít te kijken (in dat geval komt de Randstadrail wellicht van pas.).

Ook is er zondag een fietstocht vanuit Galerie Lecq, op de Parksluizen, op steenworp afstand van de Euromast. Vertrek daar 15 uur en terug om 17 uur voor de opening van de nieuwe tentoonstelling. Zie daarvoor het forum berichtje: 'Zondag 21 april - Fietstocht #2 Galerie Lecq Rotterdam'.

Tot zondag onder de Euromast om 12 uur,
Gepke.
Jaap, ik heb een idee:
Van de Euromast naar de polder in Vlaardingen (het gebied van de Blankenberg tunnel), dan langs de waterweg en later het staalduinse bos naar Hoek van Holland. De waterbus naar de Maasvlakte (LF route 11) langs oostvoornse meer, oostvoornse duinen richting Rockanje (aldaar een perfecte stop voor koffie met gebak).
Dasr besluiten hoe terugfietsen: via Brielle? Via Hellevoetsluis richting Spijkenisse.
Een hoogtepunt tijdens de veertocht is dat er op en eilandje zeehonden zitten bij hoek van Holland ( als ze er nu nog zitten)