Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Lohman is niet meer? - Forum Wereldfietser

Lohman is niet meer?

Gisteren was er een klant die zei dat de bekende fietsenwinkel Lohman in Amsterdam failliet was.

Na onze Gerrit -idworx- Gaastra avond ben ik er langs gefietst en zag dat de hele winkel in de Clercqstraat was leeggehaald.
Ik denk terug aan 30 jaar geleden toen Karel Lohman en Frits van Zanten in het veel te kleine winkeltje stonden. In de werkplaats stond Bertje die later Bert werd genoemd. Later kwamen Raphael en Dyon erbij en kwam ernaast een goede kledingwinkel.
Met pijn realiseer ik mij dit het einde van een tijdperk is; Lohman was een begrip in Amsterdam. Mijn eerste fietsen kwamen daar vandaan en toen ik in Turkije pech had op mijn wereldreis stuurde ze een nieuw zadel en een nieuw achterwiel (1991).

Ik hoop dat ze een doorstart maken anders wordt Amsterdam wel heel saai. Een paar jaar geleden stopte Kroonenberg. Vorig jaar vertrok mijn buurman Willem van der Kaay van RIH (hij was 'zwaar' gepensioneerd). En nu Lohman. Jammer.
Jammer, inderdaad. Maar: als ik bij Lohman binnenstapte en zag dat een paar pedalen voor €60 te koop hingen, terwijl ik dezelfde bij Bike-components voor €30 bestelde, en dat ik daar eens €40 gevraagd werd voor een trapas die ik later voor €25 bestelde, wel begrijpelijk.

Bij mij is de animo om na zulke ervaringen de winkel om de hoek te steunen, danig getemperd.

.tsooJ
Eric Schuijt schreef: Ik denk terug aan 30 jaar geleden toen ...
ze overjarige Koga's verkochten in een tijdelijke winkelruimte tegenover de Fietsrai :wink:

Ja, jammer, maar zo gaat dat 8)
Jammer. Ik kocht in 1996 mijn eerste echte vakantiefiets bij Lohman, een drie jaar oude Koga Miyata Worldtraveller inclusief een gebruikte Karrimor achtertassen set.
De laatste keer dat ik bij Lohman was (half jaartje geleden) hadden ze er zelfs een Surly frame hangen en vertelden ze dat ze bezig waren om meer Surly's te importeren.

Het wegvallen van Kroonenberg was ook al een aderlating voor mij omdat ik er 15 jaar vlak om de hoek woonde.
Eric Schuijt schreef:Gisteren was er een klant die zei dat de bekende fietsenwinkel Lohman in Amsterdam failliet was.

Na onze Gerrit -idworx- Gaastra avond ben ik er langs gefietst en zag dat de hele winkel in de Clercqstraat was leeggehaald.
Ik denk terug aan 30 jaar geleden toen Karel Lohman en Frits van Zanten in het veel te kleine winkeltje stonden. In de werkplaats stond Bertje die later Bert werd genoemd. Later kwamen Raphael en Dyon erbij en kwam ernaast een goede kledingwinkel.
Met pijn realiseer ik mij dit het einde van een tijdperk is; Lohman was een begrip in Amsterdam. Mijn eerste fietsen kwamen daar vandaan en toen ik in Turkije pech had op mijn wereldreis stuurde ze een nieuw zadel en een nieuw achterwiel (1991).

Ik hoop dat ze een doorstart maken anders wordt Amsterdam wel heel saai. Een paar jaar geleden stopte Kroonenberg. Vorig jaar vertrok mijn buurman Willem van der Kaay van RIH (hij was 'zwaar' gepensioneerd). En nu Lohman. Jammer.
Ook Kroonenberg was op de fles gegaan. Kwam niet doordat de zaken slecht gingen, maar volgens ingewijden waren sommige prive-uitgaven meer dan de bedrijfsinkomsten.

Amsterdam heeft nu toch een groot filiaal van Hans Struijk.
En gelukkig is er de Vakantiefietser!
Het is voor niemand leuk als een bedrijf failliet gaat en mensen hun baan kwijt raken.
Gelukkig gaat Bert vanaf 2 juli aan de slag bij Presto in Oostzaan!
En Hans Struijk (Timon en Bastiaan dus, namens Van Fentener van Vlissingen), begint in de oude Lohman in de Clercqstraat een nieuwe winkel, hoogstwaarschijnlijk een Giant-store.
Eric Schuijt schreef:En Hans Struijk (Timon en Bastiaan dus, namens Van Fentener van Vlissingen), begint in de oude Lohman in de Clercqstraat een nieuwe winkel, hoogstwaarschijnlijk een Giant-store.
Ik hoorde iets anders: Timon en Bastiaan zouden plannen hebben voor een speciale winkel voor vakantiefietsen in de Clercqstraat in Amsterdam Oud-West :lol: :lol: :lol:
Inmiddels is bekend dat het geen Giant store wordt.

http://www.fietsmarkt.com/news/5996/Han ... ohman.html