Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Uiterlijk upgrade - Forum Wereldfietser

Uiterlijk upgrade

Het upgraden van het forum zal vast wel technisch positieve effecten hebben maar ik vind het uiterlijk vreselijk. De kleuren en vooral de combinaties daarvan doen gewoon pijn aan mijn ogen. Het is een onrustige bladspiegel en sommige letters zijn zo klein dat ik een vergrootglas nodig heb om ze te lezen. Kan ik het forumuiterlijk zelf veranderen? Hoe?
Trudy schreef: Kan ik het forumuiterlijk zelf veranderen? Hoe?
Ik denk dat je de hackers van 'TRIAD SLYDOR OWNZ YOU amo te jOaNa' even moet vragen, die konden vrij veel met de site vond ik ;)

En al die diaree kleurtjes op het scherm zijn inderdaad geen verbetering IMHO
/Marten

De upgrade van het forum en de wijzigingen in de kleurstelling staan niet in verband met elkaar.

Jarno schreef:De upgrade van het forum en de wijzigingen in de kleurstelling staan niet in verband met elkaar.
Dus het is puur toeval dat ik nu andere kleuren zie? Het lijkt me een beetje veel op de kleur van damesondergoed van zo'n halve eeuw geleden :cry: :wink:
Heb je ook een frisser kleurtje in de aanbieding?
Leon

Jarno schreef:De upgrade van het forum en de wijzigingen in de kleurstelling staan niet in verband met elkaar.
Hoe kan het dan dat alles wat blauw was nu opeens bruinig is? En in mijn profiel is uitsluitend 'subsilver' als uiterlijkheid mogelijk.

Omdat er wel degelijk een wijziging is gemaakt aan het uiterlijk. Ik zal me eens verdiepen in het plaatsen van een extra stijl zodat men makkelijk terug kan naar het originele uiterlijk.

Om wel iets concreter met jullie opmerkingen bezig te gaan, de kleuren zijn dus niet in de smaak gevallen :wink: . Vinden jullie de aanpassing van de bovenkant wel een vooruitgang, of is dat ook minder dan wat het was?

Jarno schreef:Om wel iets concreter met jullie opmerkingen bezig te gaan, de kleuren zijn dus niet in de smaak gevallen :wink: . Vinden jullie de aanpassing van de bovenkant wel een vooruitgang, of is dat ook minder dan wat het was?
Wat mij betreft graag terug naar zoals het was qua vormgeving. De mededeling over "...staat open voor enzovoort" is in een zo klein lettertype dat het nauwelijks leesbaar is, eveals de aanduiding 'home' linksboven voorafgaand aan het woord 'forum'.

Trudy schreef:
Jarno schreef:Om wel iets concreter met jullie opmerkingen bezig te gaan, de kleuren zijn dus niet in de smaak gevallen :wink: . Vinden jullie de aanpassing van de bovenkant wel een vooruitgang, of is dat ook minder dan wat het was?
Wat mij betreft graag terug naar zoals het was qua vormgeving. De mededeling over "...staat open voor enzovoort" is in een zo klein lettertype dat het nauwelijks leesbaar is, eveals de aanduiding 'home' linksboven voorafgaand aan het woord 'forum'.
Bij mij staat de mededeling die Trudy bedoelt en het woord Home in dezelfde lettegrootte als de tekst van de berichten zelf, dus bij Trudy komt het kennelijk anders op het scherm dan bij mij.
De stijl van de kop vond ik voorheen ook beter. Het is me niet duidelijk waarom er nu twee spiegelbeeldige foto's te zien zijn - dat zou een soort reden moeten hebben, maar die is er m.i. niet. De foto is ook wat grauw; het heldere blauw van de homepage vind ik daarentegen heel mooi.
De twee gekleurde vakken hoeven geen verschillende kleuren te hebben, en de kleur zou moeten passen bij de rest; nu vind ik het wat bont.
Groetjes, Leon

wat je te zien krijgt is nogal browserafhankerlijk: in Netscape zijn de fonts rommelig, is in principe bruin-grijs maar wordt het je tenminste niet groen-geel voor ogen. IE heeft wel weer twee bruine achtergrondkleuren in de text en zelfs de schuifbalk is in steunkousentint uitgevoerd.

Firefox gaat wel goed (met zonnebril)

Misschien wordt het eens tijd dat een echte vormgever de hele site onder handen neemt. Het forum leek al niet op de rest van de site, en nu - ondanks een moedige poging - nog steeds niet.

Als we een mooi blad kunnen maken, moeten we toch ook een mooie site kunnen maken?

Gaele

eindgebruiker schreef:Misschien wordt het eens tijd dat een echte vormgever de hele site onder handen neemt. Het forum leek al niet op de rest van de site, en nu - ondanks een moedige poging - nog steeds niet.
Als we een mooi blad kunnen maken, moeten we toch ook een mooie site kunnen maken? Gaele
Please, nee, geen professionele sitebouwers. Ik ben net een brief naar de Fietsersbond aan het schrijven dat ze hun met veel geld betaalde site eens moeten vergelijken met deze.
Beste webmanagers: de tip die ik vandaag gaf gaat alleen over een kleurtje. De rest van deze site is in een woord *g*e*w*e*l*d*i*g*.
Deze club is deze mannen veel dank verschuldigd!
Leon

eindgebruiker schreef:Misschien wordt het eens tijd dat een echte vormgever de hele site onder handen neemt. Het forum leek al niet op de rest van de site, en nu - ondanks een moedige poging - nog steeds niet.

Als we een mooi blad kunnen maken, moeten we toch ook een mooie site kunnen maken?

Gaele
Er is een professionele vormgever bezig geweest!

De nieuwe stijl komt beter overeen met de website zelf, die binnenkort een kleurverandering krijgt. :D

Gewoon even wennen.

Groeten,

Marco

Marco de Wit schreef: Er is een professionele vormgever bezig geweest!

Gewoon even wennen.
wegblijven is voor mij ook een prima optie

m-gineering schreef:wegblijven is voor mij ook een prima optie
Zou je je oude forum via www.waybackmachine.org kunnen blijven gebruiken? Zoeits als http://web.archive.org/web/200306232322 ... search.php Mooi he? :D
Leon

Er is een professionele vormgever bezig geweest!
Dat kan je niet menen!!!!

Gerd

Marco de Wit schreef:
eindgebruiker schreef:Misschien wordt het eens tijd dat een echte vormgever de hele site onder handen neemt. Het forum leek al niet op de rest van de site, en nu - ondanks een moedige poging - nog steeds niet.

Als we een mooi blad kunnen maken, moeten we toch ook een mooie site kunnen maken?

Gaele
Er is een professionele vormgever bezig geweest!

De nieuwe stijl komt beter overeen met de website zelf, die binnenkort een kleurverandering krijgt. :D

Gewoon even wennen.

Groeten,

Marco
Ik weet dat het maken van een goede layout een moeilijke aangelegenheid is. Daarom zou ik, gezien de reacties in dit forum, toch maar even wachten met de kleurverandering van de rest van de site.

Misschien is het een idee om in het forum meerdere layouts/kleurschakeringen als keuze aan te bieden en in een poll de gebruiker te vragen welke layout het uiteindelijk moet worden (meeste stemmen gelden). Daarna kun je de rest van de site hierop afstemmen.

De opmerking "gewoon even wennen" zie ik als niet naar je leden/forumgebruikers luisteren en simpel "door de strot duwen". :cry:

Overigens ben ik het met de rest van de leden hier eens dat de huidige layout geen vooruitgang is. Het heeft wat mij betreft een trieste en treurige uitstraling.

Martin

Marco de Wit schreef:Er is een professionele vormgever bezig geweest!
Dat is wel een erg snelle bevestiging van mijn stelling. Dank je :)
Leon

De nieuwe site is niet alleen verschrikkelijk qua kleur-setting en vormgeving. De nieuwe kop is inderdaad op het eerste gezicht aardiger dan de oude, maar dat wordt weer verknoeid door de lelijke "Home Forum"-aanduiding linksonder. "Gebruikersgroepen" raakt lelijk de rand van het gifgroene vlak, terwijl er links nog ruimte is en plaatsing op een nieuwe regel (symetrie met het vlak rechts) duidelijk de voorkeur verdiend. Het gifgroene en gele vlak hadden wellicht beter dezelfde kleur kunnen hebben (dat is een kwestie van smaak) , maar ze hadden in ieder geval hetzelfde formaat moeten hebben (dat is een kwestie van behoorlijke vormgeving). Bovendien is de tekst in deze vlakken niet uitgelijnd met de koppen. Het (niet) gebruik van hoofdletters is inconsequent. Etcetera, etcetera.

Ook technisch is er volgens mij een en ander niet in orde. De beide reacties die ik sinds de upgrade geplaatst heb, verschenen dubbel in de website. Wellicht omdat ik eerst het voorbeeld bekeek??? Zelf mocht ik de doublures niet verwijderen, dus heb ik ze maar veranderd in een :( .

Verder heb ik geconstateerd dat ik gelukkig de meeste web-pagina's in het forum binnen mijn scherm in zijn geheel horizontaal kan lezen. Soms zitten er echter pagina's tussen, waarbij ik ineens wel gebruik moet maken van een horizontale scrol-balk.

Gerd

mvrekum schreef: De opmerking "gewoon even wennen" zie ik als niet naar je leden/forumgebruikers luisteren en simpel "door de strot duwen". :cry:

Overigens ben ik het met de rest van de leden hier eens dat de huidige layout geen vooruitgang is. Het heeft wat mij betreft een trieste en treurige uitstraling.

Martin
Het nieuwe ontwerp is het resultaat van een jaar lang vergelijken, ontwerpers kiezen, en discussieren op vergaderingen.

Zowel het bestuur als de leden die aanwezig waren op de Algemene Ledenvergadering hebben met dit ontwerp ingestemd.

Lijkt er dus op dat we ons best hebben gedaan, maar er zijn altijd mensen die vinden dat ze het beter kunnen.

De technische kant is nog niet af, dus daar moeten we nog even op wachten.

Groeten,

Marco de Wit