Additionally, paste this code immediately after the opening tag: bout zadelspanner brooks - Forum Wereldfietser

bout zadelspanner brooks

Hoi,
we zijn nu op wereldreis en nu is van mijn brookszadel de bout om het leer op te spannen gebroken.
In heel Wenen niet dezelfde bout kunnen kopen, wel een alternatief maar spannen lukt hier niet echt mee. Het is een heren model iets duurdere model met koper klinknagels
Kan iemand mij dit onderdeel opsturen (natuurlijk tegen betaling), we zijn nu op weg naar Bratislava,
aldaar naar hoofdkantoor poste restante

Ik hoor het graag

evt reactie via sms 0622863312

Alvast bedankt Eric
Ik zou Brooks zelf gewoon een mailtje sturen, zullen ze heus wel mee werken aan een oplossing.

http://brookssaddles.com/getting-in-tou ... act-forms/

Succes
Shane schreef:Ik zou Brooks zelf gewoon een mailtje sturen, zullen ze heus wel mee werken aan een oplossing.

http://brookssaddles.com/getting-in-tou ... act-forms/

Succes

1) er zijn 5 dealers in wenen volgens de brookssite, heb je die allemaal geprobeerd?
2) Ook op de brookssite: de webshop met alle kleine onderdelen
dank heren,
we hebben zeker 5 fietsenmakers bezocht.
Er is als ik het goed heb onderdeel onderweg naar Budapest, net als wij..
dank Eric
assie schreef:Hoi,
we zijn nu op wereldreis en nu is van mijn brookszadel de bout om het leer op te spannen gebroken.
Ga eens naar een ijzerwaren zaak Wij hadden hetzelfde probleem in de Oekraïne en met hulp van Oekraïense fietsers hebben we een M10 bout met moer gekocht. Als het ons lukt in de Oekraïne zeker in Oostenrijk lukken.

Heel veel plezier met de wereldreis! Maak mooie filmpjes.
Jullie hadden toch nog een hondje - waar is die nou?
assie schreef:dank heren,
we hebben zeker 5 fietsenmakers bezocht.
pfft, dat is geen antwoord. Als je 5 lokale bandenplakkers afklappert schiet dat niet op. De vraag was of je het bij die 5 excellence, premium en andere geexalteerde Brooksdealers gevraagd had
Marten ik snap je reactie niet. Hij is kennelijk sarcastisch ?
Leon schreef: Ik kan hier in de stad voor om het even welke beetje speciale fietsboodschap wel 10 fietsenmakers/dealers aflopen maar kom meestal moe en onvoldaan thuis en bestel dan toch maar in Bolcholt, Rotterdam of desnoods in Kiel Windeweer.
Leon
Dat krijg je als je een handje kogel lagers wil ipv een nieuwe naaf/wiel....
Shane schreef:
Leon schreef: Ik kan hier in de stad voor om het even welke beetje speciale fietsboodschap wel 10 fietsenmakers/dealers aflopen maar kom meestal moe en onvoldaan thuis en bestel dan toch maar in Bolcholt, Rotterdam of desnoods in Kiel Windeweer. Leon
Dat krijg je als je een handje kogel lagers wil ipv een nieuwe naaf/wiel....
Of een bout van een zadel bedoel je?
Leon
OoK hetzelfde probleem vorig jaar in Spanje gehad. Bij een garage een M10 bout plus moer uit het magazijn , de kop van de bout ter plekke op een slijpsteen rond afgeslepen zodat hij mooi in het kommetje van het zadel paste en we konden met een kwartiertje weer verder.

Ben
Typisch... gaat dat dan zo plotseling dat je niet kunt doorfietsen? Is het iets dat je goed kunt zien aankomen? Ik heb nog geen 1000 km een brooks, maar dit maakt me dus wel nieuwsgierig.
Yep dat gaat zo plotseling - knap zegt de schroef en je zadel is als slappe was.
Wij waren blij we net weer in de bewoonde wereld waren.
Geeft je wel te denken over Brooks. Ik heb net na 7 jaar een nieuw zadel gekocht omdat de rek uit de schroef was. Had eigenlijk verwacht dat Brooks langer mee zou gaan. Nu Douwe en jullie al een gebroken schroef.....
Dus is je oude Brookszadel van 15+ jaar versleten, vergeet dan niet de schroef eruit te halen want die oude gaan niet stuk; ik doe al 29 jaar dagelijks mijn best.
Leon
Leon schreef:Dus is je oude Brookszadel van 15+ jaar versleten, vergeet dan niet de schroef eruit te halen want die oude gaan niet stuk; ik doe al 29 jaar dagelijks mijn best.
Leon
Die oude schroef gaat vooral lang mee omdat het oude leer zoveel beter is. Als je de schroef ver moet uitdraaien steunt het stalen neusstuk niet meer goed op de rail en moet de bout het opknappen
Mijn brooks flyer zadel was binnen een jaar slap en niet goed meer bij te spannen (hing daarna in no-time weer slap); netjes van te voren ingesmeerd boven/onderzijde en daarna eens per x maanden, altijd beschermd tegen regen, en na regen niet opgespand, etc, etc; Ligt nu in een grote doos met onderdelen.

Oplossing voor dit 'probleem': Gilles Berthoud, misschien dat Brooks vroeger nog wat voorstelde maar ik vind het weggegooid geld.
ben huve schreef:OoK hetzelfde probleem vorig jaar in Spanje gehad. Bij een garage een M10 bout plus moer uit het magazijn , de kop van de bout ter plekke op een slijpsteen rond afgeslepen zodat hij mooi in het kommetje van het zadel paste en we konden met een kwartiertje weer verder.
Ben
Die tip ga ik zeker eens in de praktijk brengen Ben. Bedankt!
Leon
Leon schreef:
ben huve schreef:OoK hetzelfde probleem vorig jaar in Spanje gehad. Bij een garage een M10 bout plus moer uit het magazijn , de kop van de bout ter plekke op een slijpsteen rond afgeslepen zodat hij mooi in het kommetje van het zadel paste en we konden met een kwartiertje weer verder.
Ben
Leon

Draad is dacht ik M8, en als je er een m8 inbusbout inzet kun je het zadel spannen met een sleuteltje door het gat in de neus. Althans dat meen ik me nog van vroeger te herrinneren, maar de fiets zweeft ergens in de kapconstructie van de werkplaats
Eerder in dit draadje (nog voor Ben :wink: ) hadden wij ook een M10 bout met moer die de truck deed.
m-gineering schreef:
Leon schreef:
Ben
Leon

Draad is dacht ik M8, en als je er een m8 inbusbout inzet kun je het zadel spannen met een sleuteltje door het gat in de neus. Althans dat meen ik me nog van vroeger te herrinneren, maar de fiets zweeft ergens in de kapconstructie van de werkplaats
ik heb ook regelmatig problemen met mijn Brooks zadels, zoals snel uitrekken van het leer. Ook bij mij is er reeds een spanbout gebroken. Een vriend van mij heeft ook een Brooks zadel geprobeerd en bij hem brak 1 van de framestangen.

Ik heb destijds toen de spanbout is gebroken een klacht naar Brooks gemaild. Tot mijn verbazing stuurden ze zonder navraag van betalingsbewijs kostenloos een nieuw zadel. Toevallig houdt die het al weer enkele jaren uit.

Wat ik wel jammer vind is dat Brooks kennelijk zijn slechte ontwerp niet verbetert. En waarom een reeds duur zadel als Brooks dan nog 2 tot 3 keer zo duur moet zijn (gilles berthoud) voordat hij misschien wel goed is, is mij ook een raadsel :shock:
Misschien is het kwaliteitsstreven bij Brooks een beetje verloren gegaan tussen de andere prioriteiten.
:idea: Wat concurrentie op kwaliteit bij hetzelfde prijsniveau zou de markt voor leren zadels goed doen.
Leon