Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Klopt, maar hangt ook af van de tijd (na een uur zit er meer lucht in) en de temperatuur. Tent opzetten, matjes naar binnen en voor het slapen gaan bijblazen. (Als het 's avonds flink afkoelt is dat bijna altijd nodig).manni schreef:Slaapmatjes therm-a-rest trail pro, De matjes blazen zich niet genoeg zelf op.
Trialpro is 5 cm dik, toch? Met een pomp (klein volume) is dat ongeveer net zo veel moeite als met je mond. Ons oudste matje is 20 jaar, dus het argument dat dit niet goed is voor het matje (vocht) ligt hier al jaren in de prullenbak. Wel ventiel open laten staan als je het opbergt.manni schreef:Bestaat er iets van een ventieladapter of een opzetstukje ,zodat we met de fietspomp de matjes kunnen opblazen?
Mijn ervaring is dat geen enkel van die 'zelfopblazende matjes' vanzelf voldoende gevuld geraken en het dus altijd nodig is om (een beetje) bij te blazen.Robertjan schreef:Buiten de 2,5cm-matjes van Therm-a-Rest zijn er geen modellen die je zelf zou hoeven bij te blazen.
Als al aangegeven door Renaat : https://www.youtube.com/watch?v=Kz8jbfu1tgsMatthie9000 schreef:Maar de vraag is dus of daar een adapter oid voor bestaat,
Klinkt als exploderende fietsbanden in een vliegtuig. Broodje aap.manni schreef:In een ander forum heb ik gelezen,dat het gevaarlijk is om ze met een fietspomp verder op te blazen;ze kunnen dan knappen!
Overdag in de tent laten liggen bij warm en zonnig weer doet het hem ook. Op rustdagen opgepast!peter de rijk schreef:Overigens is een autoritje van 300 naar 2000 meter voldoende om een thermarestmatje volkomen onbruikbaar te maken, zo bleek een paar jaar geleden toen we uit luiheid de matrassen in het slaapgedeelte van de minicamper in opgeblazen toestand lieten. Dus zoveel overdruk is er niet nodig om met een bobbelmat te eindigen.
Ik had min of meer dezelfde gedachte. Heb echter door schade en schande moeten leren dat een fietspomp relatief veel druk levert maar weinig lucht. Een matje heeft juist veel lucht nodig bij lage druk.manni schreef:de fietspomp topeak turbo morph en slaapmatjes therm-a-rest trail pro... ....een ventieladapter of een opzetstukje ,zodat we met de fietspomp de matjes kunnen opblazen?
Volgens mij valt dat heel goed mee, maar dat zeg ik zonder echte ervaring. Maar gewoon een goedkope plastiek zak (al dan niet in combinatie met een stukje darm met de juiste diameter) zou ook al prima moeten werken.manni schreef: Neo air tap pump heb ik ook gevonden,is evt een oplossing;maar ook wel gehannes denk ik,met zo´n zak.
Ik heb een oudere Exped Down Mat die je met de zak oppompt en het gehannes valt nogal mee. Je moet het alleen niet beoordelen op de eerste keer.Revanho schreef:Volgens mij valt dat heel goed mee, maar dat zeg ik zonder echte ervaring.manni schreef: Neo air tap pump heb ik ook gevonden,is evt een oplossing;maar ook wel gehannes denk ik,met zo´n zak.