Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fietsrekje voor verende voorvork van cordo - Forum Wereldfietser

fietsrekje voor verende voorvork van cordo

hallo,

ik kocht een fietsdrager voor verende voorvork van cordo om op mijn mountainbike te installeren.
http://www.cordo.com/?pag=20&prod=148
nu lukt het mij echter niet om deze te installeren.
Het lijkt alsof mijn voorvork te breed is waardoor ik de drager niet op de naaf kan aansluiten. (de dopjes van de naaf steken niet buiten mijn voorvork uit.)
Weet iemand hoe ik dit zou kunnen oplossen?
Een plaatje zou helpen, maar kan het zijn dat je een voorvork met steekas hebt? Die zijn 110mm breed (tegenover 100mm voor traditionele assen) en steken niet uit aan de zijkant.

Daar gaat die drager niet op passen.

.tsooJ
het gaat over deze fiets (http://www.fiets.be/producten/d/fietsen ... -pro-dames)
zou er dan een andere mogelijkheid bestaan om hier toch voordragers op te krijgen?
Hm, geen steekas, maar wellicht wat minder dan de zee aan ruimte die die drager rond de snelspanner lijkt op te eisen.

Misschien dat Old Man Mountain iets heeft dat op die vork past? Dit, wellicht?

.tsooJ
Dag Bentien,

Ik werk voor Cordo en wil je graag helpen.

Van een afstand is het alleen lastig in te schatten wat er aan de hand is. Wij adviseren je bij een rijwielhandel langs te gaan.

Mocht je nog vragen hebben, kun je me mailen op k[punt]snuif[at]agu.nl

Groeten,
Krijn
Alien schreef:Hm, geen steekas, maar wellicht wat minder dan de zee aan ruimte die die drager rond de snelspanner lijkt op te eisen.

Misschien dat Old Man Mountain iets heeft dat op die vork past? Dit, wellicht?

.tsooJ
De poten van verende vorken zijn de laatste jaren steeds dikker ( en stijver) geworden. Omdat de voornaaf en dus de binnenmaat nog steeds dezelfde is, zijn de vorken nu breder, en steken de poten ook verder uit over de wielsleuven. Een te oud ontwerp drager zal daarnog geen rekening mee hebben gehouden
Met een langere snelsluiting en een dikkere aluminium bus kun je soms die dikte wel overbruggen.
Ik vraag altijd aan klanten om langs te komen en dan samen te kijken. Dat werkt uiteindelijk het handigste.
Of ik adviseer een andere dragers voor een verende voorvork. Naast OMM heb je ook voordragers van Tubus en Faiv (niet goedkoop :x )