Leon schreef:Rokon schreef:@Leon
Niet om hier volledig Off-topic te gaan....maar heb je al eens film of episode van iets gezien dat zo'n 20 jaar oud is...?
Saai en oervervelend
Ik ben geen echte filmliefhebber maar ik zou dit op een filmforum maar niet schrijven als ik jou was.
Leon
Ik heb daar echt geen prob mee hoor. Ik ben beroepshalve veel met montagewerk bezig geweest en heb de ommekeer aan de lijve meegemaakt en eraan meegewerkt.
Uiteraard zou je dit voorbeeld kunnen monteren op 25 min...meerwaarde??? 0,0
Zoals eerder gezegd wil ik er hier niet te veel over doordrammen, maar besluit met een voorbeeld:
- persoon 1 loopt naar deur, rechterarm gaat omhoog, rechterhand neemt klink vast, draait, gaat wat achteruit, draait deur open, verandering camerapositie, we zien persoon, draait zich om, draait deur dicht, neemt klink, sluit deur, vervolgt weg
- persoon 2 loopt naar deur, we zien de deur, volgende shot is persoon al door de deur en vervolgt weg
Het menselijk brein is best tot heel wat in staat, zeker in dit voorbeeld om ervan uit te gaan dat alle handelingen in vb 1 niet perse gefilmd moeten worden, ons brein weet dat gewoon, tenzij het een filmpje is over 'Houdini'
In den beginne heeft het gewoon lang geduurd eer we doorhadden dat onze hersenen zo inventief waren. Een sterke montage met hoge dynamiek duurt best maar enkele minuten. De snelheid is best vermoeiend, maar in het voorbeeld van de topicstarter, picobello
sorry dat ik hier even op in wil gaan, wsl beroepsmisvorming