Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Output Zzing - Forum Wereldfietser

Output Zzing

Hallo,

Ik heb sinds een tijdje een nieuwe gsm, Samsung Galaxy S3 Mini. Echter als ik deze aansluit op men Zzing krijg ik geen laadsymbool.

Deze zomer kocht ik ook een nieuw fototoestel dat ik niet kan laden.

Ik vermoed dat er een probleem is met de vereiste stroom.

Iemand gelijkaardige ervaringen/oplossingen?

Peter
Welk type ZZing heb je? Er zijn twee varianten: een waarmee je ook moderne telefoons kunt opladen (de duurste) en een die ze alleen leegtrekt.

Voor wat betreft je camera: probeer je een accu op te laden? Die hebben vaak 7,5 V en meer dan 1000 mAh nodig. En dat gaat die ZZing in ieder geval niet leveren: het uitgangsvermogen van de ZZing is 5 V bij 500 mAh.
Voor een hogere spannig kun je altijd de Busch und Mulle E-werk nemen.
Eric Schuijt schreef:Voor een hogere spannig kun je altijd de Busch und Mulle E-werk nemen.
? De spanning op een USB-poort behoort toch constant 5V te zijn?

Als je geen laadsymbool krijgt is de accu (batterijpack) waarschijnlijk leeg, je kunt de zzing ook extern laden aan het stopcontact met een adapter.
Matthie9000 schreef:
Eric Schuijt schreef:Voor een hogere spannig kun je altijd de Busch und Mulle E-werk nemen.
? De spanning op een USB-poort behoort toch constant 5V te zijn?

Als je geen laadsymbool krijgt is de accu (batterijpack) waarschijnlijk leeg, je kunt de zzing ook extern laden aan het stopcontact met een adapter.
Inderdaad, alleen zijn de laders van bijvoorbeeld de nieuwere smartphones en tablets voorzien van een hoger outputamperage wat ervoor zorgt dat ze sneller laden, een Zzing levert slechts 0.500 mA, laden duurt dus wel even.

Peter
Het uitgangsvermogen van de ZZing:
The Zzing is equipped with an standard USB connector, which provides you with a stabilized, smoothed and uninterrupted Voltage of 5V at 500mA. This makes Zzing compatible with the vast majority of modern electronic devices.

Most of todays electronic gadgets require a direct-current (DC) voltage of exactly 5V for charging or operating. USB is the upcoming standard with common cell phones, mp3 players and other equipment. Even for devices which come without a "normal" USB connector you can get suitable adapter cables.
Verder info:
http://zzing.de/index.php/de/startseite ... mia-und-co
Mijn SII laadt op mijn Zing even snel op als wanneer ik dat ding aan een USB-poort op een computer hang.
Pman schreef:Inderdaad, alleen zijn de laders van bijvoorbeeld de nieuwere smartphones en tablets voorzien van een hoger outputamperage wat ervoor zorgt dat ze sneller laden, een Zzing levert slechts 0.500 mA, laden duurt dus wel even.

Peter
je bedoelt, neem ik aan 500mA / 0.5A? want dat is toch gewoon het maximale amperage wat over een usb 2.0 poort hoort te gaan bij 5V? Volgens mij laadt alleen usb 3.0 op bij max 900mA; maar als een apparaat maar genoeg stroom vreet gaat het uiteindelijk natuurlijk niet meer lukken om te laden aan een dynamo...

Ik heb overigens ook problemen gehad met het leegtrekkken van de zzing, mijn oplossing was om de telefoon energiezuinig in te stellen en gefaseerd op te laden (dus niet continu aan de lader te hangen). En nee dat is niet ideaal, ik zou niet nogmaals een zzing kopen.
Matthie9000 schreef:je bedoelt, neem ik aan 500mA / 0.5A? want dat is toch gewoon het maximale amperage wat over een usb 2.0 poort hoort te gaan bij 5V?
Er zijn USB2-poorten die meer kunnen geven dan nominale 500mA. Is bvb nuttig om iPad op te laden.

Het gedrag van een USB-output (eigenlijk van elke gereguleerde voeding) bij overbelasting (dus als de belastingsstroom hoger wordt dan de limiet waar hij voor gemaakt is) is heel onvoorspelbaar en totaal afhankelijk van het ontwerp:
- sommige toestellen zullen gewoon de poort uitschakelen bij te hoog verbruik (totdat de belasting totaal wegvalt)
- andere toestellen zullen de poort uitschakelen voor een zekere tijd (bvb 1 seconde): dan krijg je een pulserend effect van inschakelen/uitschakelen
- nog andere toestellen laten de spanning zakken totdat de stroom onder de limiet komt (waarbij dan de belasting dan ook rare trekken kan krijgen door bvb het laden uit te schakelen omdat de spanning te laag wordt, waardoor de voeding dan toch weer de volle 5V begint te leveren wegens de verlaagde stroom en het liedje weer van vooraf aan begint...)
- sommige toestellen beginnen te oververhitten en gaan kapot.

Testen is de boodschap!