Additionally, paste this code immediately after the opening tag: stuurtas icm met Softplate voor navigatie - Forum Wereldfietser

stuurtas icm met Softplate voor navigatie

Ik heb al een tijdje een Garmin Montana met RAM houden en Softplate op mijn fiets zitten. Dit bevalt erg goed. Nu ben ik op zoek naar een goede oplossing om mijn camera in te vervoeren. In eerste instantie dacht ik aan een stuurtas van Ortlieb. Maar ik kwam er achter dat beide systemen ongeveer op dezelfde plek op het stuur bevestigd moeten worden. Dit lijkt dus niet samen te werken. Heeft iemand ervaring hiermee of zijn er andere merken stuurtassen die wel makkelijk bevestigd kunnen worden in combinatie met de softplate?
Ik weet niet exact wat een softplate is, maar ik heb ook een Montana en een Abus stuurtas met klick-fix-systeem (zelfde als ortlieb dacht ik?). In de klick-fix houder past zo'n verhoog-systeempje waarbij je een extra 'stuurstang' maakt waarop ik de Montana in de Garmin-houder plaats. Ik gebruik de einddeeltjes niet, enkel het middenstuk.
Ik denk dat je de kabeltjes van de stuurtashouder wel buiten de beugels van de softplate kunt wikkelen, maar ik heb het niet geprobeerd.
Het is misschien een beetje zonde van de mooie softplate maar er zijn bevestigers die zowel op het stuur als op de voorbouw kunnen worden gemonteerd.

Frank
Ik heb ook een stuurtas met klickfix, de klickfix adapter die je op de stuurpen schroeft werkt goed!

Afbeelding

Mocht je intresse hebben mn Agu Qyoto stuurtas incl klickfix adapter heb ik te koop(stuur me ff een pb mocht je het willen overnemen).
Bedankt voor de reacties, zo te zien zijn er voldoende mogelijkheden om deze combi toch werkzaam te maken. Ik ga eerst nog eens goed rondkijken tmen voordat ik mijn beslissing maak, maar toch bedankt voor het aanbod.
iivvvii schreef:Ik heb al een tijdje een Garmin Montana met RAM houden en Softplate op mijn fiets zitten. Dit bevalt erg goed. Nu ben ik op zoek naar een goede oplossing om mijn camera in te vervoeren. In eerste instantie dacht ik aan een stuurtas van Ortlieb. Maar ik kwam er achter dat beide systemen ongeveer op dezelfde plek op het stuur bevestigd moeten worden. Dit lijkt dus niet samen te werken. Heeft iemand ervaring hiermee of zijn er andere merken stuurtassen die wel makkelijk bevestigd kunnen worden in combinatie met de softplate?
De reden waarom ik géén stuurtas heb: daar zit mijn GPS met softplate. Dat gaat niet samen passen.
Off tpoic.
Mijn vraag heeft niets te maken met de bevestiging van de Montana. Ik ben zelf een tevreden gebruiker van een Garmin Oregon 450. Mijn vraag is hoe jullie de Montana bevalt.

Jan